[Synology] service van afstand toestaan?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-09 16:26
Momenttel heb ik een probleem met de combinatie tussen mijn Sonos systeem en mijn NAS DS110j (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1653693).

Hierover contact opgenomen met Synolgy en nu krijg ik het volgende verzoek:

To look deeper into this issue, please follow the instructions below and provide the information requested, so that we can check your system from here.
Remote Access Instructions
===============================================================
For DSM 5.0:
1. Please provide the Support Identification Key in Support Center to us and enable remote access.
2. Enable SSH service in Control Panel > Terminal & SNMP
3. Tell us your temporary password for the 'admin' account on your Synology NAS.
Note 1: Other user accounts with admin privilege won't work.
Note 2: The temporary password should not be too simple and must contain numbers and letters.
Please also enable Auto Block in Control Panel > Security to enhance system security.
===============================================================
We will not disclose/access any of your private data. Please offer us the remote access for troubleshooting purposes. Thank you.

Hoe betrouwbaar is dit? Ik laat ze namelijk wel toe als admin op mijn NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:11
Kijk even in de specifieke Synoology Synolgy Synology topics hier op tweakers. Daar zal je lezen dat dit standaard procedure is bij problemen, en volgens mij is er nog nooit iemand geweest die naderhand security issues had.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:42

Patrick89

PSN : Gamesource

Momenteel ook contact met Synology over quickconnect dat niet werkt.
Zelfde procedure moeten doorlopen.

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
TheOmen schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:47:
Kijk even in de specifieke Synoology Synolgy Synology topics hier op tweakers. Daar zal je lezen dat dit standaard procedure is bij problemen, en volgens mij is er nog nooit iemand geweest die naderhand security issues had.
:). Je hebt gelijk. Sorry ik was wat haastig, maar dat had je duidelijk al gemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk draait het hierbij om vertrouwen. In theorie zou Synology een update van DSM kunnen verspreiden die je machine volkomen openzet voor toegang door hen (zoals elke leverancier van een ander operating system dat ook zou kunnen). Zodra zoiets ontdekt en bekend wordt, kunnen ze als bedrijf inpakken ("vertrouwen komt te voet en gaat te paard"). Datzelfde geldt voor misbruik van je opgeslagen privé-informatie. Als het echt gevoelige informatie is, dan versleutel je die (tutorial: Hoe codeer en decodeer ik gedeelde mappen op mijn Synology NAS, of de ingebouwde hulpfunctie: Een gecodeerde map bewerken bijv.).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2015 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Ze hebben weinig andere manieren om je op afstand te helpen, je NAS opsturen is waarschijnlijk nog minder veilig. Buiten het feit dat je deze dan waarschijnlijk weken kwijt zou zijn.

Mij hebben ze al eens geholpen met een vastgelopen RAID5 volume, dit was een dag later opgelost. Het blijft een kwestie van vertrouwen. Zoals aardvark al zegt (en zelfs in encryptie kunnen ze natuurlijk backdoors plaatsen). Als ze bij je data willen kunnen ze dat sowieso, kom je daar achter dan kunnen ze hun mooie bedrijfstoekomst natuurlijk op de buik schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
Bedankt voor de reacties. Ik ga nu even uit van goed vertrouwen. Aan de andere kant lees je regelmatig hier in het forum of in de reacties dat je zelfs het wachtwoord van je werk PC niet aan de helpdesk moet geven. Er zijn genoeg discussies daarover te vinden. Ik wilde ff controleren hoe er hierover gedacht werd.

Uiteraard daarna snel het wachtwoord veranderen aan dat standaard account uitschakelen.
Pagina: 1