Audio-out naar Geïntrigeerde versterker.

Pagina: 1
Acties:

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-01 10:46
Graag jullie mening over het volgende.

Momenteel bezit ik een Yamaha RX-V673 7.1 versterker, maar wil eigenlijk weer terug naar Stereo. Echter zijn de HDMI in- en uitgangen wel erg fijn.

Nu heb ik een mooie Rotel versterker op de kop getikt (RA-1062), maar hier zit geen DAC/HDMI mogelijkheden in.

Nu kan ik twee dingen doen;

1. Ik behoud mijn versterker en gebruik deze als DAC en HDMI switch en heb tevens airplay. Ik sluit de versterker via audio-out (oftewel tape-out) aan op de Rotel. Beetje zonde van de versterker wellicht. Tweedehands brengt deze 225 euro op (ook geen wereldbedrag).

of

2. Ik verkoop de yamaha en koop een losse DAC (niet al te dure > Beresford TC-7510). Dan heb ik weliswaar geen HDMI, maar kan hiervoor mijn TV inzetten > digitaal naar de DAC > analoog naar Rotel.

Wat zouden jullie doen?

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-01 10:46
Ah! Al gevonden...

De 'Zone 2' of 'Audio-out' is alleen voor analoge bronnen... bummer. Dan de versterker maar in de verkoop en een separate DAC kopen.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130