Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HDD sharing in netwerk probleem vanaf Windows 10

Pagina: 1
Acties:

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-10 21:33
Beste Tweakers,

Binnen onze kleine vereniging, AIESEC in Belgium, hebben we intern besloten al onze gegevens via Google's clouddiensten beschikbaar te hebben.

Echter maken we al langere tijd gebruik van offline opslag. In de maand juli was het voldoende om de externe hardeschijf, aangesloten op een desktop, te delen binnen het netwerk om er toegang tot te hebben, wachtwoordbeveiliging stond uit. Echter vanaf de windows 10 update lijkt dit allemaal niet meer te werken, ongeacht welke instellingen ik gebruik.

Meerdere problemen zonder effectief de oorzaak te vinden doen zich voort:

- Niet te vinden alhoewel alle sharing options aan staan
- Indien wel te vinden continue vragend naar de inloggegevens (telkens onjuist bij het invullen)

Aangezien ik min of meer gek wordt met het continue gepruts aan de instellingen binnen de windows omgeving wou ik graag weten of er een oplossing beschikbaar is; het moet toch niet zo moeilijk zijn om één simpele hardeschijf met anderen te delen? Eventueel zou ik ook best gebruik willen maken van third party software voor de aansturing hiervan, als dat bestaat

Hopelijk heeft iemand een oplossing want ik erger me volkomen aan dit probleem dat zich voor doet vanaf de W10 update.

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11 22:31
Deel je een map met of zonder wachtwoord ?

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:17

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Check is je internet adapter. Staat hier de juiste service aan? En is het netwerk als een bedrijfsnetwerk ingesteld?

En welke SMB versie gebruik je?

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply