Croga schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:14:
Ik denk dat het wel handig is wat beter te beschrijven wat je nu precies wilt bereiken......
Je zegt dat er een router is en een PC/server. Welke kant is veilig en welke kant moet veilig worden? Dat bepaalt namelijk volledig waar je welk werk zult moeten gaan doen.....
Ofwel: Wat is je topografie, waar ligt de verbinding, wat wordt als veilig gezien, wat moet veilig worden, wat voor soort verkeer loopt er, is er verkeer wat niet veilig hoeft?
Nou ik werk in een kantoor met 7 werknemers. Allemaal zitten ze op een computer, normale netwerk.
Nu hebben wij een aantal panden, met elk pand een andere computer. 7 computers/server-PC's, gewoon allen Windows 7 machines.
Als ik bijv. dat Windows 7 machine wil benanderen, dan moet dat veilig gedaan wordt, dus verkeer mag niet opgeschept worden. Ik-zelf dacht als ik een VPN instel in de Router, dat ik dan met elke Windows 7 PC, gewoon verbinding kan maken. Met behulp van een soort draaiende Cliënt programma.
Waar ik nu werk, hebben wij gewoon een Ziggo van 120Mbit abbonement aansluiting, maar bij 2 andere panden hebben wij een glasvezel aansluiting. Internet in de overige panden hoeft niet veilig, gewoon normaals zoals het nu gaat. Maar elke Win 7 PC die ik moet benanderen, dat moet wel veilig gedaan worden.