Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus of de Lenovo?

Pagina: 1
Acties:

• twente18
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-02-2023
Ik zoek een goede maar ook degelijke laptop voor zo'n 600 euro.
Deze gebruik ik niet echt voor gamen of videobewerking hooguit een keer foto bewerking.

Ik kom op deze 2 laptops eventueel later aan te vullen met SSD schijf.

Wat raden jullie aan?

Tevens vraag ik me af wat tegenwoordig beter is: Een Asus of een Lenovo?

Lenovo ThinkPad E550 (20DF0054MH) € 528,77
pricewatch: Lenovo ThinkPad E550 (20DF0054MH)

Asus F555LJ-XX116T € 599,-
pricewatch: Asus F555LJ-XX116T

Thnx

• TheunG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-02-2021

TheunG

Voor al uw bouwproblemen

Beste Twente,

Je weet dat de beide laptop's een i5 hebben? Natuurlijk kan dit een persoonlijke keuze zijn, maar een i5 is overkill voor normaal dagelijks gebruik. Als ik jou was zou ik kijken voor een Intel celeron of i3.

De Asus F555LJ-XX116T heeft een videokaart, deze is niet nodig voor normaal gebruik.

Antwoord op jou vraag: Ik zou in dit geval voor de Lenovo ThinkPad E550 gaan, dit omdat hij beter past voor het doeleinde.

Specs: Asus Sabertooth 990FX R2.0, AMD FX-8320, Kingston HyperX Predator KHX28C12T2K2/8X, Asus GTX780-DC2OC-3GD5 & Asus ROG Swift

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:26

P_Tingen

omdat het KAN

Wel een beetje een magere start; we hebben geen idee wat je wil doen met je laptop.

Zonder die informatie kan ik je eigenlijk alleen doorverwijzen naar de Laptop Best Buy Guide - Augustus 2015. De basislaptop is er een van max 600 euro, conform budget.

Als je niet heel veel bijzonders uitspookt met je laptop ben je wellicht beter af met de budgetlaptop uit de Laptop Best Buy Guide - Oktober 2015 waarbij je een deel van het budget gebruikt voor een ssd.

... en gaat over tot de orde van de dag

• twente18
Thnx voor de reacties. @ P_Tingen: die had ik gehaald met een i5 maar de min punten: Toetsenbord veert mee en Matige afwerking behuizing waren zo sterk aanwezig dat ik deze terug heb gestuurd. Vond het op deze 2 punten en het scherm echt rotzooi voor die prijs.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Ik zou wel voor een wat hogere schermresolutie gaan. Ik heb zelf een soortgelijke Asus en de bouw is wel heel degelijk, deze veert niet door. Mijn vrouw heeft een plastic Asus en deze veert wel door.

pricewatch: Asus X555LA-DM1677T

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:14

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

John Rambo schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:15:
Ik zou wel voor een wat hogere schermresolutie gaan. Ik heb zelf een soortgelijke Asus en de bouw is wel heel degelijk, deze veert niet door. Mijn vrouw heeft een plastic Asus en deze veert wel door.

die uit de link is jouw laptop gok ik?

• John Rambo
Shadow_Agent schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:05:
[...]

die uit de link is jouw laptop gok ik?
Ik heb zelf een andere (N750JK), maar lijkt gemaakt van hetzelfde materiaal.

De link is mijn suggestie voor de TS.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:14

Shadow_Agent

John Rambo schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:13:
[...]

Ik heb zelf een andere (N750JK), maar lijkt gemaakt van hetzelfde materiaal.

De link is mijn suggestie voor de TS.
ah okee, dus die uit de link is ook niet van je vrouw? :D ik ben dan wel niet TS maar wel op zoek naar een nieuwe laptop en die uit je link spreekt mij wel aan, vandaar.

• John Rambo
Shadow_Agent schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:18:
[...]

ah okee, dus die uit de link is ook niet van je vrouw? :D ik ben dan wel niet TS maar wel op zoek naar een nieuwe laptop en die uit je link spreekt mij wel aan, vandaar.
Nee ook niet. :) Mijn vrouw heeft een X75VC uit mijn hoofd. Die is volledig van kunststof, maar dat beweegt dus wat meer. Ik vind zelf het aluminium wel fijn omdat dat lekker koel aanvoelt, maar dat is persoonlijk.

• twente18
John Rambo schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:15:

Is ook een mooie laptop maar begreep van een kennis dat externe video kaart en dus niet op processor veel sneller is? De Full HD of HD ready zie je toch niet veel van op een laptopscherm of wel?

Zie trouwens dat het een mat scherm is. Heb je daar ook ervaring mee bij ASUS?

• John Rambo
twente18 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:41:
[...]

Is ook een mooie laptop maar begreep van een kennis dat externe video kaart en dus niet op processor veel sneller is? De Full HD of HD ready zie je toch niet veel van op een laptopscherm of wel?

Zie trouwens dat het een mat scherm is. Heb je daar ook ervaring mee bij ASUS?
Ik denk wel degelijk dat je verschil gaat zien op dat scherm. Uiteraard is een dedicated GPU sneller dan een geïntegreerde, maar omdat je in je OP aangaf niet echt te willen gaan gamen kwam ik met die Asus als voorstel. Voor jouw budget ga je echter geen echte goede snelle GPU vinden in een laptop. Laptop GPU's zijn sowieso altijd wat minder dan de desktop varianten, laat staan dat je daarbovenop nog een minder snelle chip neemt. Ik heb thuis een GTX850M en een GT720M maar dat verschil merk je echt heel duidelijk (10fps vs. 40fps bijvoorbeeld).

Ik ga zelf altijd voor een mat scherm omdat ik een gruwelijke hekel heb aan die glimmende spiegel schermen. Maar dit komt ook omdat ik nog weleens wil gamen en daarbij is dat heel irritant, vooral als je in een ruimte zit die niet helemaal donker is. Voor huis- tuin en keukengebruik is zo'n glimscherm wel mooi. De laptop van mijn vrouw heeft een glimscherm, ik heb een mat scherm.

Pagina: 1