Netflix app: lagere kwaliteit forceren ivm datalimiet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Zien jullie een mogelijkheid om de Netflix app te forceren om een lagere kwaliteit te streamen? Als ik onderweg ben wil ik graag Netflix kijken maar mijn databundel (3GB) gaat wel erg snel met de kwaliteit die automatisch wordt geselecteerd.

Ik heb heb een Android telefoon en heb al een poging gedaan door mijn 4G uit te zetten, maar schijnbaar is de 3G-band (H) nog steeds goed genoeg voor een hoge kwaliteit.

Ik heb uiteraard even gezocht op internet naar een oplossing, maar daar lees ik alleen hoe ik de stream kwaliteit kan aanpassen op een PC.

Het is overigens niet de bedoeling dat de stream gedowngrade is als ik via WiFi kijk, maar als het niet anders kan ben ik best bereid om handmatig te switchen als dat redelijk snel en eenvoudig gaat.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kun je de verbinding zelf niet knijpen met een of ander appje? Of 4g uit zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Al bij de instellingen gekeken via de website?
Via www.netflix.com/HdToggle kan het, echter zou je het steeds moeten aanpasssn.
MikeyMan schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:15:
Kun je de verbinding zelf niet knijpen met een of ander appje? Of 4g uit zetten?
Zelfs op 3G krijg je dus een hoge kwaliteitsstream. Verbinding knijpen kan, QoS heet dat, maar is volgens mij meer op protocol dan op domein. Kan mij ook voorstellen dat content vanaf verschillende plaatsen aangeboden wordt.

[ Voor 108% gewijzigd door CH4OS op 21-10-2015 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Daar wordt idd ook naar verwezen in de Help, https://help.netflix.com/en/node/87
Maar let op:
It can take up to 8 hours for these changes to take effect.
Dat maakt het lastig om voor korte tijd te switchen. Dan is de bandbreedte afknijpen misschien handiger. (Maar daarvoor wil je misschien in Android kijken ipv hier).

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 21-10-2015 08:32 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:36

P_Tingen

omdat het KAN

Andere optie is om datgene wat je wil kijken op te nemen en op een sd kaartje te zetten op je telefoon. Dat kost je helemaal niks van je databundel.

Ik zat zelf hier toevallig aan te denken omdat we bij ons in huis wel eens met meer mensen tegelijk willen kijken dan het abo toelaat. Ik heb het nog niet geprobeerd overigens.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CptChaos schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:17:
Al bij de instellingen gekeken via de website?
Via www.netflix.com/HdToggle kan het, echter zou je het steeds moeten aanpasssn.

[...]
Zelfs op 3G krijg je dus een hoge kwaliteitsstream. Verbinding knijpen kan, QoS heet dat, maar is volgens mij meer op protocol dan op domein. Kan mij ook voorstellen dat content vanaf verschillende plaatsen aangeboden wordt.
3g ook uit? Hij zal op een gegeven moment toch iets moeten knijpen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MikeyMan schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:34:
[...]

3g ook uit? Hij zal op een gegeven moment toch iets moeten knijpen lijkt me.
Heb ik geprobeerd maar dan geeft Netflix de melding dat je minimaal een 3G verbinding nodig hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:31:
Daar wordt idd ook naar verwezen in de Help, https://help.netflix.com/en/node/87
Maar let op:
[...]

Dat maakt het lastig om voor korte tijd te switchen. Dan is de bandbreedte afknijpen misschien handiger. (Maar daarvoor wil je misschien in Android kijken ipv hier).
Ik zie dat je het per profiel kunt instellen, dus misschien is dat wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ah, mooi alternatief. Het soort kijken in de trein met 2G is toch anders dan via 100" TV, dus dat je dan andere personalisatie gaat krijgen is nog een voordeel ook. (Met als nadeel dat je niet op beide plaatsen 1 serie kan kijken zonder handmatig naar de juiste aflevering te gaan. Maar je moet er wat voor over hebben).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1