Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop videobewerking, photoshop €800

Pagina: 1
Acties:

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-11 13:05
Dag tweakers,

Ik ben opzoek naar een laptop voor een vriend van mij. Hij moet voor zijn opleiding oa videobewerking doen, maar met zijn huidige laptop (HP probook 455 g2) is het nou niet echt een succes, omdat het renderen beeld te lang duurt. Dus een i7 of i5 quadcore zal niet overbodige luxe zijn.
Wat ga je met je laptop doen?
Zoals ik aangaf wordt er met de laptop vooral video's en foto's bewerkt, maar ook andere programma's uit het Adobe pakket. Voor de rest wordt er ook gegamed met de laptop voornamelijk league of legends.

Wat is je budget?
Budget is 800 euro maar er mag ook overheen worden gegaan mocht het nodig zijn, 850 bijv zou ook goed zijn

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop wordt dagelijks gebruikt en meegenomen naar school. Maar het gewicht was geen probleem is mij verteld. Qua grootte het liefst 15(.6) inch. Voor de restvzijn op school overal stopcontacten dus de laptop hoeft niet super zuinig te zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Enige voorkeur is een laptop die niet met dikke lading bloatware en eigen drivers wordt meegeleverd zoals Dell. Ik had zelf een toshiba laptop gevonden met een i7. deze pricewatch: Toshiba Satellite L50-C-18Z
Voor de rest kwam ik op dit lijstje met laptops uit http://tweakers.net/categ...rhnXklqjoIz0ByFTHOggtpaAA

[ Voor 14% gewijzigd door Sjenker op 21-10-2015 08:32 ]

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-11 07:46

YoVla

Yoghurt met vla

Grappig! ik kom hier kijken naar alternatieven voor een laptop dat ik gevonden had, maar mogelijk brengt het jou inspiratie:

http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-17-5759-laptop

Dit is welliswaar de 17" variant, maar 15 staat er ook wel ergens!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-10 21:28
volgens mij bedoeld die ermee dat die geen Dell wilt.

mvg

• Sjenker
Precies, ik heb zelf ook een Dell prima ding, maar het maanden moeten wachten op updates voor drivers is niet tof en zelfde geldt voor alle bloatware.

• Sjenker
Schopje

• Olrac.Srednjim
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
Is het echt zo'n drama met drivers? Ik neem aan dat je alleen problemen heb met een nieuwe windows versie? Wat wordt er bedoeld met bloatware? Nieuwe installatie en alle zooi is er toch af of vergis ik me?

Dell XPS 15 9550 FHD

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-10 15:01
Boomhunta schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 18:44:
Precies, ik heb zelf ook een Dell prima ding, maar het maanden moeten wachten op updates voor drivers is niet tof en zelfde geldt voor alle bloatware.
Ik heb zelf een Dell gehad. Inderdaad er staat wat bloatware op

Maar goed, 10 minuutjes en het is er allemaal af

En updates: ik kijk toch altijd zelf direct bij de fabrikant in plaats van te wachten op de laptopmaker. Ooit een Acer voor mijn ex gekocht en die had Acer ook volgeplakt met zijn eigen trials en bloat. Dus euhm, kijk gewoon naar de specs want softwarematig kun je alles aanpassen

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• Sjenker
Naja voor mij is het niet zo'n probleem, maar die vriend van mij is niet echt een computer expert. En ik heb veel gedoe gehad met de drivers van dell liepen altijd achter en zelf drivers opzetten ging vrij lastig. Kan zijn dat ik uitzondering was, want er waren nog wel meer vage dingen met mijn laptop op software gebied; (IE die er in een keer stopte met werken en niet kon updaten gevolg kon niet meer inloggen op vs2015). Met dat soort vage problemen zadel ik hem liever niet mee op. Maar stel dat we dell er wel bij pakken, wat voor laptop kunnen jullie hem dan voor hem aanraden?
Pagina: 1