Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CM550M voeding maakt schrapend geluid

Pagina: 1
Acties:

• JobM
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hallo mede tweakers,

Ik heb al een tijdje een CM550M voeding van coolermaster in mijn pc. Deze was al nooit de stilste, maar nu viel me laatst pas op dat deze een onregelmatig 'schrapend' geluid maakt, en het lijkt van de fan af te komen. Heb hem ook al omgedraaid, zat eerst met de fan omhoog en nu naar beneden. Dit hielp niet.

Om het wat duidelijker te maken heb ik er snel een filmpje van gemaakt waarop het geluid te horen is:
https://www.youtube.com/w...S0XuYiUg&feature=youtu.be
(zet je koptelefoon niet te hard, in het midden zit wat geluid dat ik mijn telefoon op de voeding leg ;) )

zouden jullie mij kunnen vertellen of dit hoort? anders wordt het een gevalletje rma |:(

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-11 18:49
Kijk eens in de voeding of er geen kabeltje tegen de fan aan zit. Ik had dat ook. Ik heb het kabeltje aan de kant geduwd met een schroevendraaiertje 😉

• JobM
  • Niet online
Bedankt voor je reactie. Heb de voeding uit de kast gehaald en gekeken, maar het kabeltje zit niet tegen de fan en netjes in de behuizing van de fan verwerkt.

Toen de voeding op mijn bureau lag heb ik hem even aan gezet, en het leek dat de fan vrij veel speling had. Ook was het geluid beter te horen, dus heb ik er nog maar een filmpje van gemaakt.
https://www.youtube.com/w...IaCxyUek&feature=youtu.be

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Als je je erg aan stoort, kan je er gerust een andere fan inzetten. Als de case van de fan de boosdoener is, alleen even openmaken en de case vastzetten met tywraps of dubbelzijdig tape of een stukje rubber ertussen zodat die niet kan bewegen. Maar ik vrees dus dat het in de motor/ lagers van de fan zit.

Edit: na het luisteren van je filmpje weet ik haast wel zeker dat het de lagers zijn. Zwaar lopen en hoog getjilp.

[ Voor 16% gewijzigd door ToFast op 21-10-2015 20:45 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dat is een Cooler Master GM series 550W zo te zien? Dan heb je nog gewoon garantie, dus niet! open maken. En gerust een andere fan inzetten valt ook tegen, aangezien je niet zo maar een fan vind met de juiste eigenschappen, een willekeurige fan erin is namelijk niet de bedoeling.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• JobM
  • Niet online
Ik heb contact opgenomen met de coolermaster helpdesk en het filmpje opgestuurd. die vertelde mij dat het inderdaad niet hoort en dat ik contact op moest nemen met mijn leverancier. Dus ik heb een RMA aanvraag gedaan bij de webshop waar ik hem heb gekocht.

Bedankt voor de hulp :)
Pagina: 1