MacBook Pro 2015 met USB?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 10:42

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik las dat de nieuwe Macbook USB-C poort heeft met ondersteuning voor USB 3.1 Gen 1 (up to 5 Gbps).

Maar betekent dit dat ik nog wel mijn gewone 3.0 USB stick kan gebruiken? Of moet ik dan een converter van USB-C naar USB hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:12

MsG

Forumzwerver

Een reguliere USB 3.0-stick heeft een reguliere USB-aansluiting en gaat zonder converter dus niet passen nee.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Hmm, zit er een converter bij als ik een Macbook koop? Want anders vind ik het maar belachelijk....hoe open ik mijn werkarchieven nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eastmaceroni
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:25
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/rkuhrt.jpg

Zoals je hier ziet afzonderlijk verkrijgbaar.

[ Voor 54% gewijzigd door eastmaceroni op 20-10-2015 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:12

MsG

Forumzwerver

Yzord schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:55:
Hmm, zit er een converter bij als ik een Macbook koop? Want anders vind ik het maar belachelijk....hoe open ik mijn werkarchieven nu?
Tja als je dat belachelijk vind neem je toch een Macbook variant die nog wel USB 3.0 of ouder heeft? Er zijn legio methoden, een online methode, of dus middels een adapter. Als elke nieuwe aansluiting afgedaan werd als "belachelijk" zaten we nu nog in de steentijd.

Je zou deze kunnen overwegen: http://www.apple.com/nl/s.../A/usb-c-naar-usb-adapter?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:06

NSG

Je weet niks!

In je titel heb je het over een Macbook Pro en in je tekst begin je over de Macbook. Dus weet nou niet welke je bedoeld, maar de Macbook is momenteel de enige die met een USB-C poort uitgerust is, met een Macbook Pro heb je gewoon USB 3(.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Het gaat idd om een Macbook Pro mid 2015. Mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

MacBook Pro heeft 'gewoon' een type A ingang, dus zal je USB stick (wat waarschijnlijk een type A stekker is) gewoon passen. De MacBook 12" heeft een type C ingang, waardoor je dus een converter nodig heb voor type A of type B stekkers. Allemaal is het USB 3.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ah fijn om te weten...zag het inderdaad ook op de website van Apple.

Dank jullie wel!

En gefeliciteerd trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:59
Klopt. Ik heb em nu staan. De 15,4" pro van 2015. Heeft 2 USB 3.0 poorten (1 links, 1 rechts). Allebei gewoon de normale aansluiting die al 30 jaar gemeengoed is (bij wijze van). USB type-C is alleen te vinden op de Nieuwe Macbook (2015). Alle overige apparaten hebben een Type A connector.
Pagina: 1