Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-06 21:52
Hallo,

Ik vraag mij af of het mogelijk is een telefoon die je bij je abonnement (Vodafone in mijn geval) gekregen hebt te verkopen inclusief een geldige garantie?
Mijn situatie: Ik heb bij Vodafone (online) mijn abonnement verlengd met een HTC One M9. Deze ontvang ik morgen.
Nu is vandaag de HTC One A9 officieel gelanceerd. Ik zit er aan te denken om de M9 (eventueel ongeopend) te verkopen, het geld te bewaren en van dat geld een A9 te kopen wanneer hij uit is.
Maar ik vraag me dus af wat de voorwaarden van je abonnement aangeven, en of een gebruiker anders dan de abonnementseigenaar überhaupt wel aanspraak kan maken op de garantie als ik hem verkoop?
Normaal gaat een eventuele reparatie bovendien via Vodafone (en Dynafix).

Ik hoor graag van jullie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:18
Geen idee wat het antwoord op je vraag is. Maar als je je telefoon online besteld hebt, heb je vanwege de wet koop op afstand het recht om binnen 14 dagen af te zien van de koop. Is dat niet een stuk praktischer?

Je zou ook de verkoper kunnen benaderen, en je dilemma voorleggen, ofwel de gehele koop ontbinden, ofwel het ongebruikte toestel omruilen voor de A9?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
Bedankt voor je reactie. Dat ik hem terug kan sturen wist ik. Maar dan moet ik nog afwachten wat Vodafone gaat doen met hun abonnementen en die telefoon. En of hij uberhaupt bij Vodafone verkocht wordt. Het aanbod is erg karig.
Ik heb nu een fijne aanbieding van vodafone gehad, waardoor ik er best eens op achteruit zou kunnen gaan als ik de A9 met abonnement via Vodafone koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:43
Dat zou je natuurlijk gewoon kunnen vragen. Het is niet zo dat als ze weten dat je de telefoon door zou willen verkopen zij de koop (kunnen) ontbinden. Ik denk dat je het beste bij Vodafone zelf terecht kan voor de antwoorden op je vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-06 13:26
Volgensmij kan je gewoon nog je abonnement annuleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
Ik maak me meer zorgen voor de eventuele koper. Dat hij/zij gebruik kan maken van de garantie. Er zal hier vast iemand zijn die er ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:00
Waarom zou je dat in hemelsnaam doen? De A9 is peperduur en stuk langzamer als de M9. Of doe je het alleen voor de andere look?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 19:15

Bullet NL

Eigen Wijs

ik zie het technische nut er niet zo van.... De A9 is een midrange telefoon en de M9 een highend...
Natuurlijk de M9 is al een geruime tijd op de markt, maar de A9 is zeker niet de opvolger van de M9.... De CPU die in de A9 hangt is veel langzamer...

De AMOLED scherm en het iets andere uiterlijk moet dan wel heel belangrijk zijn....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
mad-dog schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:46:
Waarom zou je dat in hemelsnaam doen? De A9 is peperduur en stuk langzamer als de M9. Of doe je het alleen voor de andere look?
Peperduur? Hij is 100 euro goedkoper dan de One M9 (adviesprijzen). De echte prijs ligt er vast beneden.
En de snelheid boeit mij niet zo, hij zal waarschijnlijk iets eronder liggen. Maar hij heeft een betere camera, beter scherm, voor mij mooier ontwerp ja, en uiteindelijk vast ook langere softwareondersteuning (omdat de m9 al een half jaar uit is en deze nieuw is en direct al met Android 6 uitkomt), een vingerafdruksensor en 'audiofiel' geluid, al zal dat laatste eerder subjectief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
Bullet NL schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:51:
ik zie het technische nut er niet zo van.... De A9 is een midrange telefoon en de M9 een highend...
Natuurlijk de M9 is al een geruime tijd op de markt, maar de A9 is zeker niet de opvolger van de M9.... De CPU die in de A9 hangt is veel langzamer...

De AMOLED scherm en het iets andere uiterlijk moet dan wel heel belangrijk zijn....
Dit topic gaat ook niet over het nut, dat is subjectief. Het gaat mij even erom of ik de M9 zonder schuldgevoel kan verkopen waarbij de garantie intact blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Mocht je er vanaf willen.... Dan is terug sturen misschien de beste oplossing, gezien hij via Vodafone komt is er een grote kans op dat er ook een Vodafone rom opstaat.

Zogenoemde branding komt helaas nog veel voor. Wil je hem toch "2e hands" verkopen, maak je hier dan wel netjes melding van?

Je mag natuurlijk helemaal zelf weten wat je met het toestel doet, voor garantie moet je officieel aan de bel trekken bij de verkopende partij (ondanks fabrieksgarantie) Het kan dus zijn dat indien jij deze telefoon verkoopt, de nieuwe eigenaar er problemen mee krijgt, hij alsnog op jouw moet terug vallen voor de garantie.

Garantie is namelijk niet zondermeer overdraagbaar....

[ Voor 39% gewijzigd door Bullet NL op 20-10-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
Bullet NL schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:53:
Mocht je er vanaf willen.... Dan is terug sturen misschien de beste oplossing, gezien hij via Vodafone komt is er een grote kans op dat er ook een Vodafone rom opstaat.

Zogenoemde branding komt helaas nog veel voor. Wil je hem toch "2e hands" verkopen, maak je hier dan wel netjes melding van?
De HTC One die ik nu heb (m7) is niet branded. En volgens mij de M9 ook niet. Uiteraard ga ik alles eerlijk vermelden. Maar dan moet ik wel weten of de garantie mee gaat naar de koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
TJRef schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:51:
[...]

Peperduur? Hij is 100 euro goedkoper dan de One M9 (adviesprijzen). De echte prijs ligt er vast beneden.
En de snelheid boeit mij niet zo, hij zal waarschijnlijk iets eronder liggen. Maar hij heeft een betere camera, beter scherm, voor mij mooier ontwerp ja, en uiteindelijk vast ook langere softwareondersteuning (omdat de m9 al een half jaar uit is en deze nieuw is en direct al met Android 6 uitkomt), een vingerafdruksensor en 'audiofiel' geluid, al zal dat laatste eerder subjectief zijn.
Peperduur ja. Een toestel met die specs hoort over de toonbank te gaan voor niet meer dan 400 euro..
Daarnaast, je moet snel rekening houden op een verkoopwaarde van 100 euro onder de laagste Online prijs(branding dan nog niet meegerekend..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
mad-dog schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:56:
[...]

Peperduur ja. Een toestel met die specs hoort over de toonbank te gaan voor niet meer dan 400 euro..
Daarnaast, je moet snel rekening houden op een verkoopwaarde van 100 euro onder de laagste Online prijs(branding dan nog niet meegerekend..)
Toch niet voor een ongeopend, nieuw exemplaar? Als hij gebruikt is geloof ik het wel ja. Maar goed, het is nog steeds een afweging.
De uiteindelijke prijs is nog niet bekend omdat hij nog niet verkocht wordt. Hij zal echt niet voor 599 euro worden verkocht. Of hij daalt al snel.

Voor 380 ga ik hem niet verkopen nee. Ik vind zelf 450 wel een redelijke prijs voor een nieuwe ongebruikte telefoon, mits er garantie bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
TJRef schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:07:
[...]

Toch niet voor een ongeopend, nieuw exemplaar? Als hij gebruikt is geloof ik het wel ja. Maar goed, het is nog steeds een afweging.
De uiteindelijke prijs is nog niet bekend omdat hij nog niet verkocht wordt. Hij zal echt niet voor 599 euro worden verkocht. Of hij daalt al snel.

Voor 380 ga ik hem niet verkopen nee. Ik vind zelf 450 wel een redelijke prijs voor een nieuwe ongebruikte telefoon, mits er garantie bij zit.
Ik zou zeggen, veel succes. De M9 Is niet bepaald een populair toestel en zal het vermoedelijk op de 2e hands markt(dat blijft het toch, gebruikt of niet) minder doen dan zn 2 voorlopers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

TJRef schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:55:
[...]

De HTC One die ik nu heb (m7) is niet branded. En volgens mij de M9 ook niet. Uiteraard ga ik alles eerlijk vermelden. Maar dan moet ik wel weten of de garantie mee gaat naar de koper.
Correct, de One M7 is een poos zonder branding geleverd door Vodafone (Deze versie heb ik zelf ook gehad). Echter... De One M7 is een veel langere tijd met branding geleverd door Vodafone. Het zelfde geld voor de M8 en M9.

De garantie hangt af van het gene wat in je koopovereenkomst staat.... Anders even contact op nemen met Vodafone hoe dit zit, alsof de garantie overdraagbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
*knip* Voor dit soort opmerking hebben we mod's in deze hoofdgroep

Wat gebeurt er nu met de garantie als je een telefoon van een abonnement doorverkoopt?

[ Voor 28% gewijzigd door Bullet NL op 20-10-2015 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

TJRef schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:07:
[...]

Moah... Ik vind 450 euro vrij hoog... Zeker voor een toestel met branding....
De toestellen zonder branding koop je voor 470 euro...
De reden waarom Vodafone jou deze deal kan doen is omdat ze het toestel zo goedkoop kunnen leveren, van wege het feit dat ze er feitelijk reclame op hebben staan.

Nadeel is gewoon dat het toestel niet mee loopt in de fabriekssoftware updates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
Bullet NL schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:17:
[...]

Correct, de One M7 is een poos zonder branding geleverd door Vodafone (Deze versie heb ik zelf ook gehad). Echter... De One M7 is een veel langere tijd met branding geleverd door Vodafone. Het zelfde geld voor de M8 en M9.

De garantie hangt af van het gene wat in je koopovereenkomst staat.... Anders even contact op nemen met Vodafone hoe dit zit, alsof de garantie overdraagbaar is...
Oké, dankje. Dat wist ik niet. Ik vraag me alleen af of Vodafone daar wel een antwoord op geeft, maar ik kan het uiteraard proberen. Alleen heb ik iets in mijn achterhoofd zitten dat de telefoon pas na het contract je eigendom is, maar dat verschilt misschien ook per aanbieder.

In principe kan ik ook een week wachten en kijken of Vodafone al prijzen bekend maakt voor de nieuwe telefoon. En dan mijn afweging maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
Bullet NL schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:21:
[...]

Moah... Ik vind 450 euro vrij hoog... Zeker voor een toestel met branding....
De toestellen zonder branding koop je voor 470 euro...
De reden waarom Vodafone jou deze deal kan doen is omdat ze het toestel zo goedkoop kunnen leveren, van wege het feit dat ze er feitelijk reclame op hebben staan.

Nadeel is gewoon dat het toestel niet mee loopt in de fabriekssoftware updates...
Oké, bedankt. Klinkt logisch. Ik zal morgen maar eens bellen als de klantenservice open is.
Dus de kans is groot dat deze M9 ook branded is? Dat wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

TJRef schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:27:
[...]

Oké, bedankt. Klinkt logisch. Ik zal morgen maar eens bellen als de klantenservice open is.
Dus de kans is groot dat deze M9 ook branded is? Dat wist ik niet.
yup, die kans is aanwezig... Ik ben eigenlijk van mening dat Vodafone helemaal moet stoppen met het aanpassen van de software, maar ja.... Ze zien dit als een stukje reclame... Omdat ze deze toestellen dus groot inkopen, (gegarandeerde afzet/omzet voor HTC) zullen ze dus korting krijg, daarnaast maakt Vodafone reclame op verschillende manieren waarbij ze de M9 hebben getoond.... HTC is dan genegen om het toestel goedkoper aan te bieden, Vodafone kan dit voordeel dan weer door berekenen aan haar klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
Bullet NL schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:34:
[...]

yup, die kans is aanwezig... Ik ben eigenlijk van mening dat Vodafone helemaal moet stoppen met het aanpassen van de software, maar ja.... Ze zien dit als een stukje reclame... Omdat ze deze toestellen dus groot inkopen, (gegarandeerde afzet/omzet voor HTC) zullen ze dus korting krijg, daarnaast maakt Vodafone reclame op verschillende manieren waarbij ze de M9 hebben getoond.... HTC is dan genegen om het toestel goedkoper aan te bieden, Vodafone kan dit voordeel dan weer door berekenen aan haar klanten.
hmm.. ok. dat zou jammer zijn dan. Goed, dan loont het zich ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swift92
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-05-2023
Ik heb een Samsung Galaxy S5 van iemand overgenomen. Deze persoon gaf mij 2 T-Mobile bonnetjes erbij. Zelf zit ik bij Vodafone.

Ik heb het toestel 3x ingeleverd voor garantie bij 2 verschillende filialen.
Ze deden bij allebei de filialen eerst moeilijk. Maar na uitleg dat ik een bon heb en ze dat niet kunnen weigeren is mijn toestel gerepareerd. Uiteindelijk moest het toestel dus 3x weg omdat hij 2x beschadigd terug kwam.
(Binnenkort voor de 4e x inleveren want front lens ring zit voor de lens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
Heb hem nu pas binnen. Vooral het scherm valt me tegen. Sommige schermen hebben een bepaalde kleur waar ik heel slecht tegen kan. Bijvoorbeeld hele goedkope TN-panelen. Daar doet dit me aan denken, ookal is het IPS. Ook LED verlichting bij een TV kan ik slecht tegen. Alsof er kleuren missen in het spectrum. En misschien de manier waarop het licht geproduceerd wordt (frequentie?). Nog even kijken of ik er aan kan wennen, anders gaat hij maar terug. Dan ga ik voor sim-only en wacht ik het een jaartje af.
Pagina: 1