Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi snelheid gedropt na een paar dagen

Pagina: 1
Acties:

• Applepiez
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-10 16:58
Hallo,
Ik heb laatst een vaste computer aangeschaft en omdat het niet echt praktisch is voor mij om een internetkabel aan te leggen heb ik een asus usb wifi adapter aangeschaft.
Nu is mij opgevallen dat de eerste dag het wel redelijk goed ging (20 mb down) maar dat na 1 dag de wifi enorm sloom werd via de adapter. Ik had al redelijk wat speedtests gedaan dus ik heb een afbeelding van hoe het is gegaan. Nu is de vraag: Hoe los ik dit op?
plaatje ->http://imgur.com/SA9wqbj

Verwijderd

Welke USB Adapter heb je gekocht?
Hoeveel afstand zit er tussen de computer en AP?
Veel obstakels/muren tussen de computer en AP?
2.4Ghz of 5Ghz?
Veel interferentie?

Test het eens rechtstreeks met een kabel.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2015 19:20 ]

• Applepiez
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-10 16:58
1. Ik heb de http://tweakers.net/pricewatch/299917/asus-usb-n53.html
2. 10 meter ongeveer
3. 1 Muur
4. 2.4 ghz zo ver ik het weet
5. Ik heb geen kabel tot mijn beschikking
6. Voor zover ik weet geen interferentie

[ Voor 10% gewijzigd door Applepiez op 20-10-2015 20:26 . Reden: Woeps 1tje vergeten ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En de vraag over interferentie?

Oslik blyat! Oslik!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 07:40
10 meter + muur + USB stick = :'(

Welke USB stick is het? Alleen Asus zegt niet zoveel.
Hoe weet je dat er geen interferentie is?
Heb je al andere wifikanalen geprobeerd?

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 04:02

PhatFish

and, uhm......Moo

Heb je een smartphone/tablet waarop je Wifi Analyzer kan gebruiken (gratis app)? Wegzakkende WiFi is bijna altijd interferentie. De ether is nu eenmaal geen statisch medium, de variablelen waar je WiFi-signaal aan onderhevig is, zijn talrijk. Met WiFi Analyer (of iets dergelijks) kun je in één oogopslag zien welke kanalen bij jou nog vrij zijn en wat je huidige signaalsterkte is.

...

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
PhatFish schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:06:
Heb je een smartphone/tablet waarop je Wifi Analyzer kan gebruiken (gratis app)? Wegzakkende WiFi is bijna altijd interferentie.
Hier ook inderdaad, en per kanaal scheelt het per moment van de dag en dag van de week welke wel of geen goede verbinding geeft...
Ik heb het idee dat de providers die "gastnetwerken" op alle routers zetten ook niet meehelpen, dit verdubbelt het aantal actieve zenders.

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 04:02

PhatFish

and, uhm......Moo

Klopt. Op de 2,4GHz band zit ook nog eens enorm veel overlap. Ieder kanaal heeft overlap met de twee kanalen ervoor én erna. Daarnaast reikt een signaal op 2,4GHz vrij ver, waardoor interferentie met de buren nagenoeg te garanderen is. 5GHz is wat dat betreft een betere standaard. Het reikt ver genoeg voor de meeste huishoudens, maar meestal niet ver genooeg om bij de buren te interfereren. Ook zijn er veel meer kanalen beschikbaar op de 5GHz band. Door de kleinere golf (ivm de hogere frequentie) is het echter wel penetranter dan 2,4GHz, waardoor de wapening van beton er niet zo veel invloed op heeft. De golven kunnen letterlijk gemakkelijker door het rooster heen.

Last but not least, het is een elektromagnetisch signaal. Alles met een magnetisch veld (en dus nagenoeg alles met materie....) kan in theorie invloed hebben. Ik zweer daarom nog altijd bij een bekabelde verbinding voor desktops. Eénmalig aanleggen, nooit gedoe. En voor de rest gewoon repeaters gebruiken.

...

Pagina: 1