Nieuwe game PC ~ €2000

Pagina: 1
Acties:

• BartFTW
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-11 11:33
Beste tweakers,

Dit is mijn eerste post. Ik wil een game pc gaan bouwen met een budget van €2000. Het kleurenpalet van de pc wordt rood met zwart.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals in de titel staat, gamen. Voornamelijk AAA games zoals GTA V, Witcher 3 etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€2000 maar al het geld wat bespaart kan worden is mooi meegenomen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alle randapparatuur al, maar wil wel mijn main scherm upgraden. Ik zou deze graag willen upgraden naar een gsync monitor, ik kan alleen niet bepalen welke. Als ik een monitor van 1080p 144hz met gsync koop, is een gtx 980ti een beetje overkill. Als ik een monitor van 1440p 144hz met gsync koop, zou ik misschien SLI moeten nemen. Ik zou later een 2de 980ti erbij kopen, maar dan ga ik een grotere PSU in de build zetten. Het laatste probleem wat ik hiermee heb is of de SLI het dan wel waard is, want misschien is dan al een betere single GPU op de markt. Wat raden jullie mij aan?

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ga de pc zelf bouwen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 265,90€ 265,90
1MSI Z170A GAMING M5€ 176,95€ 176,95
1Asus STRIX-GTX980TI-DC3OC-6GD5-GAMING€ 742,95€ 742,95
1WD Black SATA 6 Gb/s WD2003FZEX, 2TB€ 127,50€ 127,50
1NZXT H440 Zwart€ 124,90€ 124,90
1Corsair Hydro H100i GTX€ 116,95€ 116,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R€ 99,95€ 99,95
1EVGA SuperNOVA 550 G2€ 92,88€ 92,88
1Samsung 850 EVO 500GB€ 160,95€ 160,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.908,93

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil in ieder geval een intel skylake processor en de GTX 980ti(variant hiervan staat niet vast).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Rood en/of zwarte kleurpalet.

Ga je overklokken?
Ik wil de CPU overclocken.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag feedback willen over mijn build en weten wat jullie ervan vinden.
Bedankt voor het lezen en alvast bedankt voor de feedback :)

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Geen slechte build!

Paar aanpassingen:
Neem deze voeding: pricewatch: Seasonic G-series 550 watt
Merk Seasonic is altijd goed, en deze is kwalitatief ook erg goed en bewezen. Voeding komt in deze behuizing uit het zicht alsgoed is. Dus om de kleur hoef je je niet druk te maken.

2x8GB RAM, goede keuze! Deze is net wat beter leverbaar -> pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16R
totaal komt bij afuture het beste uit alsgoed is. Is maar €5 duurder, gelijk leverbaar en iets sneller geklokt. Keuze laat ik aan jou over.

500GB SSD, prima keuze. BX100 is ook goed maar wat langzamer, als je al een SSD gewent bent merk je het. Kom je van HDD af merk je dat niet.

HDD is niet zo'n goede keuze, neem eerder: pricewatch: Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB of pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB

Moederbord, kijk ook hier eens naar: pricewatch: MSI Z170A GAMING PRO heeft speciale rode rand langs de zijkant.

Waarom percé die GTX980 ti? Ik zou eerder deze kiezen: pricewatch: MSI GTX 980 Ti GAMING 6G
Stuk goedkoper, zelfde kleuren en MSI heeft met deze koeler serie al jaren erg goede recensies!

Voor de rest erg mooi systeem!

Extra:
Je kan er nog allemaal LEDS en rode SLeeve kabels van de voeding op aansluiten. Ook rode ventilatoren etc is mogelijk.
- http://tweakers.net/produ...QG0WWJOUpW0UqGZiZKsbW1tQA

- http://tweakers.net/categ...ExBdFlijpJVtJKhmYlSbG1tLQ

- pricewatch: BitFenix 3 Pins Verlengkabel - rood

我的名字是Mirno

Verwijderd

Mooi systeem, kan zo besteld worden.
De keuze voor de voeding kan ik wel begrijpen als je graag een Super Flower of aanverwant wil. Ik heb altijd het idee dat mensen die zo'n voeding uitkiezen, dat met het hart doen ipv met het verstand. Topkwaliteit in dit geval dus geen verkeerde keuze en dan mag het een paar centen kosten.

• BartFTW
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-11 11:33
mirno schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:11:
Geen slechte build!

Paar aanpassingen:
Neem deze voeding: pricewatch: Seasonic G-series 550 watt
Merk Seasonic is altijd goed, en deze is kwalitatief ook erg goed en bewezen. Voeding komt in deze behuizing uit het zicht alsgoed is. Dus om de kleur hoef je je niet druk te maken.

2x8GB RAM, goede keuze! Deze is net wat beter leverbaar -> pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16R
totaal komt bij afuture het beste uit alsgoed is. Is maar €5 duurder, gelijk leverbaar en iets sneller geklokt. Keuze laat ik aan jou over.

500GB SSD, prima keuze. BX100 is ook goed maar wat langzamer, als je al een SSD gewent bent merk je het. Kom je van HDD af merk je dat niet.

HDD is niet zo'n goede keuze, neem eerder: pricewatch: Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB of pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB

Moederbord, kijk ook hier eens naar: pricewatch: MSI Z170A GAMING PRO heeft speciale rode rand langs de zijkant.

Waarom percé die GTX980 ti? Ik zou eerder deze kiezen: pricewatch: MSI GTX 980 Ti GAMING 6G
Stuk goedkoper, zelfde kleuren en MSI heeft met deze koeler serie al jaren erg goede recensies!

Voor de rest erg mooi systeem!

Extra:
Je kan er nog allemaal LEDS en rode SLeeve kabels van de voeding op aansluiten. Ook rode ventilatoren etc is mogelijk.
- http://tweakers.net/produ...QG0WWJOUpW0UqGZiZKsbW1tQA

- http://tweakers.net/categ...ExBdFlijpJVtJKhmYlSbG1tLQ

- pricewatch: BitFenix 3 Pins Verlengkabel - rood
Bedankt voor je snelle reactie.
De PSU had ik eigelijk gekozen omdat ik las dat de EVGA G2 een van de beste PSU's zijn op de markt. Die jij hebt gestuurd ziet er ook goed uit, alleen is niet fully moduler wat ik de premium toch wel waard vind, omdat ik misschien nog cablemod kabels ga kopen ;)

Thx voor de tip van de RAM, ik ga het meteen in de lijst veranderen.

Over de WD black hoorde ik goede dingen dus ik dacht dat ik daar wel goed mee zat, maar de opties die jij mij hebt gegeven zijn beter. Dit ga ik ook meteen veranderen.

Die moederboord ziet er ook heel goed uit en heeft wat ik zoek. Dit ga ik ook veranderen in de lijst.

Zoals ik ook zei in de OP, hoef ik niet perse die 980ti. Ik koos alleen die omdat ik er goede dingen over las. De MSI had ik inderdaad ook op het oog, alleen ik hoorde problemen met coilwhine waar ik een beetje van schrok. Weet niet hoe erg dit is, maar de kaart past zeker goed bij de build.

Ik zat inderdaad ook aan extra accessoires te denken, was het alleen bij de parts vergeten neer te zetten ;)

Nogmaals bedankt voor de reply _/-\o_

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

BartFTW schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:36:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie.
De PSU had ik eigelijk gekozen omdat ik las dat de EVGA G2 een van de beste PSU's zijn op de markt. Die jij hebt gestuurd ziet er ook goed uit, alleen is niet fully moduler wat ik de premium toch wel waard vind, omdat ik misschien nog cablemod kabels ga kopen ;)

Thx voor de tip van de RAM, ik ga het meteen in de lijst veranderen.

Over de WD black hoorde ik goede dingen dus ik dacht dat ik daar wel goed mee zat, maar de opties die jij mij hebt gegeven zijn beter. Dit ga ik ook meteen veranderen.

Die moederboord ziet er ook heel goed uit en heeft wat ik zoek. Dit ga ik ook veranderen in de lijst.

Zoals ik ook zei in de OP, hoef ik niet perse die 980ti. Ik koos alleen die omdat ik er goede dingen over las. De MSI had ik inderdaad ook op het oog, alleen ik hoorde problemen met coilwhine waar ik een beetje van schrok. Weet niet hoe erg dit is, maar de kaart past zeker goed bij de build.

Ik zat inderdaad ook aan extra accessoires te denken, was het alleen bij de parts vergeten neer te zetten ;)

Nogmaals bedankt voor de reply _/-\o_
Volledig modulair snap ik idd! Ben niet bekend met evga voedingen. Maar dat zal wel goed zijn als ik zo lees.

980ti van je monitor af laten hangen, 144hz monitor moet je dus ook 144 fps halen! Hogere resolutie is uiteraard ook zwaarder. Dus des te beter het scherm, heb je ook een betere gpu nodig als je het volledig wilt benutten.
Mei gtx980 ti is meer prijs kwaliteit. Alle modellen kunnen coile whine hebben, vaak valt het wel mee ten opzichte van de overige fans

我的名字是Mirno

• Resabio
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-10 20:12
Je zou wellicht de MSI GTX 980 Ti GAMING 6G als kaart kunnen nemen.

Bespaar je jezelf 4 tientjes mee
Is rood en zwart
Is praktisch de zelfde kaart?
Pagina: 1