Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand toevallig hoe je een snelheidslimiet in kan stellen op een wifi netwerk?

QoS doet net niet helemaal wat ik wil, die het gelijk voor heel het netwerk. Dient echt voor één wifi ssid te gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:16 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de eminent 4505 ac router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:16 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 10:37
QoS staat ook voor Quality of Service en is bedoeld om voorrang te geven aan een subset van het verkeer op een netwerk. Om een snelheidslimiet in te kunnen stellen zal een apparaat 'traffic shaping' moeten ondersteunen. Ik zie dit echter niet als feature bij de Eminent 4505 staan dus ik vrees dat het antwoord "Niet" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:37
Wat is je sociale setting? Worden er torrent clients gebruikt? In dat geval is sociale afstemming gewenst om de clients conservatief in te stellen zodat er geen overlast optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke. En welke router ondersteund traffic shaping dan wel luxan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik maak zelf gebruik van een Mikrotik RB2011 en een Ubiquiti Edgerouter Lite. Beide zijn in staat om traffic shaping te doen maar alleen mijn RB2011 kan het op een SSID uitvoeren (de Edgerouter heeft geen WiFi AP). Dit zijn echter allebei niet bepaald consumenten-devices. Het is daarom ook niet triviaal om de snelheid te beperken voor een SSID.

Ik heb zelf nagenoeg geen consumenten routers en daarom ook eigenlijk geen idee of er consumentenrouters zijn die dergelijke functionaliteit out of the box ondersteunen. Je kunt eventueel gebruik maken van custom firmware zoals DD-WRT maar ook hiermee is de configuratie niet triviaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Komen we dus terug bij de vraag waarom je dit exact wilt. Misschien kunnen we een andere manier om hetzelfde te bereiken voorstellen dat wel met eenvoudige/goedkope hw mogelijk is.

Als je eens de moeite neemt om de situatie in meer dan oneliners uit te leggen kunnen we geheid beter helpen :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
Zoals al gezegd: Geef eens wat meer informatie. Je wilt iets, maar geef dan wel aan WAT je precies wilt en waarom.

Zelf wat uitzoeken en rondkijken kun je ook prima zelf. Je kan ook googlen. Maak je vraag eens concreet en noem je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
Beste geekje21,
De QoS van de EM4505 kun je ook per IP-adres instellen.
Groeten,
Eminent

[ Voor 4% gewijzigd door ACT Connectivity Solution op 23-10-2015 15:15 ]

https://www.act-connectivity.com

Pagina: 1