Toon posts:

Blauwe schermen met Hercules 3D prophet II MX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal weekies geleden een nieuwe videokaart gekocht en wel een Hercules 3D prophet II MX. Knappe kaart dacht ik van te voren, maar wat blijkt nou? Ik kan lekker gamen in een resolutie van 640 X 480. Dan werken alle spellen. Maar zodra ik de resolutie ga verhogen krijg ik problemen. Spellen starten niet meer op of nog maar half. Ik krijg dan zo'n blauw scherm :( . De mededeling is dat er een fout is opgetreden. Bestandsnaam VMM.... Dit zegt mij verder helemaal niets. Ik ben wat gaan zoeken hier en daar en kom tot de conclusie dat de nieuwste drivers (8-6-2001) en de nieuwste detonator drivers geen oplossing bieden. Kan iemand mij misschien vertellen wat er aan de hand is???

Mijn systeem:

AMD Athlon 700 Mhz
ASUS K7V moederbord
384 MB Ram
Windows ME
soundblaster Live!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik neem aan dat je na het vervangen van je videokaart een reinstall van Windows hebt gedaan? De Win9x kernel kan er dus helemaal niet tegen als je je videokaart vervangt :)

Ik raad je anders aan om Win ME van je pc af te pleuren.

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zat ik dus ook al aan te denken. Feit is dat ik liever eerst wat andere dingen probeer.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Op dinsdag 19 juni 2001 20:16 schreef martyworld het volgende:
Ja dat zat ik dus ook al aan te denken. Feit is dat ik liever eerst wat andere dingen probeer.
Tja, ik had het eerst ook.
Diablo 2, UT, allemaal VxD errors...
Toen windows opnieuw geinstalleerd, en nu speel ik Soldier of Fortune zonder problemen op 1280 bij 786 :P

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb overigens ook nog mn oude videokaart: voodoo banshee geinstalleerd en toen waren de problemen verdwenen......

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
nou dan is het toch duidelijk !

opnieuw windows installeren
;)

Verwijderd

kaart is ook blauw LOL

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 20:11
ME hoef je er niet af te pleuren, de prophet werkt bij mij ook gewoon onder ME.

Wat je ook nog kan proberen is de drivers van Hercules zelf installeren en de bios-update van Hercules gebruiken.

http://europe.hercules.com/support/links.php?lk=4

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwste drivers die dateren van 8 Juni 2001 lossen het probleem niet op... Nog andere suggesties? Misschien een combinatie van factoren? (amd - asus - hercules)

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Een nieuwe windhoos is het beste, dan loopt je pc véél beter.
Kan er ook nix aan doen, maar was ook het enige wat bij de mijne werkte...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Topicstarter
Flashen helpt dus ook niet... Format c gaat op den duur ook vervelen. Vooral als het een wekelijkse aangelegenheid begint te worden... :r

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb zelf ook een Hercules die problemen geeft op hoge resoluties (bij mij loopt het systeem geheel vast). Die kaartjes zijn gewoon niet helemaal goed, eerder redelijk brak als het gaat om resoluties, ik bedoel de 3D versnelling werkt wel goed

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die op de hoogte is van hardwareconflicten met die kaart van mij? Ik stopte hem vandaag namelijk in een andere pc en toen ging die als een trein...

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 23:05 schreef terw_dan het volgende:
Ik heb zelf ook een Hercules die problemen geeft op hoge resoluties (bij mij loopt het systeem geheel vast). Die kaartjes zijn gewoon niet helemaal goed, eerder redelijk brak als het gaat om resoluties, ik bedoel de 3D versnelling werkt wel goed
Bij mij doet hij het anders prima en in 1 keer.
Pagina: 1