Ervaringen Kerstmarkten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Aangeizen Kerstmarkt Duitsland in een besloten gedeelte stond en is gesloten, toch maar even een topic in dit gedeelte :)

Ieder jaar gaan we naar een kerstmarkt en dat is altijd heel gezellig ;)

Waar zijn we tot nu toe geweest?

- Dusseldorf (D)
- Koln (D)
- Brugge (B)
- Lille (F)
- Monshau (D)
- Bernkastel (D)
- Cochem (D)

Nu staan we dit jaar ook weer voor de keuze...

Wat zoeken we?
Niet zo groot als Koln en Dusseldorf, maar Bernkastel is weer een ander uiterste...
Gewoon een groot dorp met echt een gezellige kerstmarkt, mooie oude huizen en niet te ver rijden...

Wat zijn jullie ervaringen, ideeen en sugesties?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:28
Ik ga de week voor kerst naar Koln. Iemand nog tips m.b.t. daar? Leuke restaurantjes etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Boinkie schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:51:
Ik ga de week voor kerst naar Koln. Iemand nog tips m.b.t. daar? Leuke restaurantjes etc?
Er is daar zooooo veel ;)
We hebben toen wel in een leuk tentje gezeten maar echt geen flauw idee meer hoe dat heette of uberhaupt waar dat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-05 20:25

TommyGun

Stik er maar in!

Oberhausen (CentrO) is ook wel aardig, maar haalt het niet bij Keulen. Düsseldorf vond ik tegenvallen.

Je kunt ook Valkenburg overwegen.

[ Voor 84% gewijzigd door TommyGun op 20-10-2015 16:54 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:12
Dit jaar denk ik naar Munster, prima te doen qua afstand voor een middag (90km).
Keulen is ook een mooie stad, heb daar ergens op een plein gegeten in de "Altstadt", erg sfeervol en lekker eten. Ik was er helaas na kerst, dus de kerstmarkt was niet meer aanwezig. Vorig jaar ben ik in Osnabruck geweest, maar die is relatief klein. Het jaar daarvoor in Dusseldorf geweest, die is erg groot en wel de moeite waard. Keulen staat ook nog op het verlanglijstje, lijkt me erg mooi.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-05 17:02
Valkenburg heeft een kerstmarkt in de Gemeentegrot, misschien dat dat eens leuk is om te bezoeken? Leuke stad ook, zeker de moeite waard om eens een bezoekje te brengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 10:56
2 jaar geleden naar Antwerpen geweest. Viel ontzettend tegen. Heel klein en het aanbod bestond voor 40% uit tentjes die gluhwein verkochten.

Dus... Antwerpen raad ik persoonlijk af...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:54

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Valkenburg is inderdaad erg leuk. Er is ook erg veel te doen buiten de echte kerstmarkten om, en dat maakt het nog veel leuker. Ik had een heel lijstje gemaakt, met highlights en bijzonderheden:
1. Kerstmarkt Gemeentegrot
Openingstijden: Maandag – Vrijdag 11:00 – 20:00 Uur
Entreeprijs: € 5 pp
Grootste kerstmarkt

2. Kerstmarkt Fluweelengrot
Openingstijden: Zondag – donderdag 10.00 – 19.00 uur
Entreeprijs: € 5 pp
50 winkeltjes en ambachten, schilderijen, sculpturen, kapel, kasteelruïne.

3. Kerststal Wilheminagrot / Kabelbaan / Wilheminatoren / Magisch Zand Kerststal
Openingstijden: Dagelijks geopend van 11.00 – 18.00 uur
Entreeprijs: € 5 pp, incl. retour kabelbaan: € 8,50 pp
Zandsculpturen, Kabelbaan naar Café-restaurant De Wilhelminatoren, uitzicht Geuldal

4. Santa's Village
Straatvermaak.

5. Kerst in Mergelrijk / de Feestgrot
Openingstijden: Dagelijks geopend van 10.00 tot 17.00 uur.
Entreeprijs: € 6,50 pp
Mergelkunst

Christmasparade (rode route)
Woensdagavond 19.00 uur.

Route d'Amuse
Wandeling, 4 uur.
Start: tussen 12.00 en 14.00 uur
Kan starten bij Uitspanning De Wilhelminatoren, maar bij voorkeur bij Brasserie Next Door (Neerhem 26).
Kosten: € 9,95 pp (incl. € 2 korting op de Kabelbaan)
http://media.wix.com/ugd/...4fd6bb51a1f573f104b5.pdf'
Hebben we in 2 dagen gedaan, was echt erg leuk.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/txJquCK.jpg

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:28
Cool thanks! Na Koln gaan we naar Valkenburg voor de kerst dingen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:21
Aachen is ook altijd gezellig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleissen88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-05 18:24
Münster! Mooie oude stad, meerdere kleine pleintjes waar de kraampjes met glühwein je staan op te wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-05 19:52
Boinkie schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 18:52:
Cool thanks! Na Koln gaan we naar Valkenburg voor de kerst dingen :Y
Ik vond Valkenburg maar knetter druk. Gelukkig waren we er vorig jaar vroeg bij, maar later in de ochtend was het mega druk. Zowel qua wachtrij (100en meters lang) als binnen in de grot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:36
Twee jaar geleden naar Duitsland geweest; wat een tegenvaller! Ik had een KERSTmarkt verwacht, maar het was bijna alleen maar eten/drinken. Ik had toch echt 'winterwonderland' verwacht.

Valkenburg ben ik dit jaar nog geweest (buiten de kerstperiode om) dus dat heb ik wel weer gezien. Weet iemand een *echte* kerst markt, waarbij de kerstsfeer centraal staat en niet eten/drinken? Maar meer een 'show' met allerlei (ook ouderwetse) kerstspullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Hoyden schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:06:
Ik vond Valkenburg maar knetter druk. Gelukkig waren we er vorig jaar vroeg bij, maar later in de ochtend was het mega druk. Zowel qua wachtrij (100en meters lang) als binnen in de grot..
Wellicht scheelt het dat wij op een woensdag op donderdag gegaan zijn, 17-18 december. Het was al vrij koud en een klein beetje druilerig. Wij hebben echter niks mee gekregen van drukte, behalve tijdens de Parade: daar moest je tijdig een plekje hebben, geluk hebben of brutaal zijn. Wel staat me iets bij dat we 1 kerstgrot overgeslagen hebben, wegens een combinatie van "extra kosten", "voegt niks toe, we hebben al zoveel gezien", "het is al wat later op de dag" en "het is toch wel een beetje druk".

Maar ik heb een hele lage tollerantie voor drukte, dus best kans dat anderen het helemaal niet druk hadden gevonden.
tweakerdennis schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:44:
Valkenburg ben ik dit jaar nog geweest (buiten de kerstperiode om) dus dat heb ik wel weer gezien. Weet iemand een *echte* kerst markt, waarbij de kerstsfeer centraal staat en niet eten/drinken? Maar meer een 'show' met allerlei (ook ouderwetse) kerstspullen?
Valkenburg dus. Daar heb je echt diverse kerstmarkten, met diverse thema's (waaronder ouderwets, en shows, tentoonstellingen, ambachten etc.).

Valt het op dat ik enthausiast ben? :P

[ Voor 74% gewijzigd door Ardana op 20-10-2015 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Ardana schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:13:

Valkenburg dus. Daar heb je echt diverse kerstmarkten, met diverse thema's (waaronder ouderwets, en shows, tentoonstellingen, ambachten etc.).

Valt het op dat ik enthausiast ben? :P
Het is helaas een rit van twee uur (Duitsland uiteraard ook) en ik ben er dit jaar al geweest (dus weinig zin daar weer te gaan slapen). Maar als er verder weinig keus is in Nederland dan ga ik dat maar eens voorzichtig voorstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Bereid je dan wel goed voor over naar welke kerstmarkt je wilt, want anders kom je bij de standaard-met-de-meeste-kraampjes (en dus meeste standaard-meuk) terecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Het zal vast te ver zijn, maar vond de markt in Bremen altijd wel goed te doen, naast het feit dat het ook best een leuke stad is buiten de markt om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Fly-guy schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:17:
Het zal vast te ver zijn, maar vond de markt in Bremen altijd wel goed te doen, naast het feit dat het ook best een leuke stad is buiten de markt om.
+1

Leuke binnenstad. Leent zich goed voor een kerstmarkt en is daarom ook gewoon leuk om te bezoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yhk123
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-03-2021
Langs de neckar diverse leuke markten wel stukkie karren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

xx

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 27-04-2021 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Vorig jaar in Siegen geweest, ik was daar in de buurt een weekendje, was niet echt geweldig, vrij klein.

2x naar Oberhausen geweest, is wel aardig, maar vond het niet heel speciaal. Zeker als je 2 jaren achter elkaar gaat is het weinig aan.

Tijden terug in Düsseldorf geweest met de trein, vond ik toen erg leuk, maar was ook de eerste kerstmarkt die ik bezocht, dat vertekend de boel natuurlijk :+

Dit jaar hoop ik weer naar Dusseldorf te gaan, maar Osnabruck of Oldenburg zou ook kunnen, gewoon even kijken wat leuk lijkt.

Qua Nederland:

Nooit naar Heerenveen gaan, dat is echt zonde van je tijd, geld, energie, bandenslijtage en wat al niet meer. Geen sfeer, geen gezelligheid, geen kraampjes.

Harlingen vond ik altijd wel gezellig, de kans dat je iets koopt is vrij klein, maar het is wel aardig.

Baard is kleiner dan een gemiddeld huis in de randstad, het aantal kraampjes komt volgens mij niet boven de 15 uit, maar ik vind het er altijd wel erg gezellig. Geen flauw idee wanneer het is, ergens in december in ieder geval :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-05 11:07
Wat kun je doen op een Kerstmarkt? Muziek en eetstalletjes? Schaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-05 13:13
Wij zijn vorig jaar in Boertange geweest. Niet heel groot, maar wel erg leuk, ik wil dit jaar weer gaan echter Mrs. Pagan denkt daar anders over :')

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Ardana schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 17:20:
Valkenburg is inderdaad erg leuk. Er is ook erg veel te doen buiten de echte kerstmarkten om, en dat maakt het nog veel leuker. Ik had een heel lijstje gemaakt, met highlights en bijzonderheden:

[...]

Hebben we in 2 dagen gedaan, was echt erg leuk.

[afbeelding]
Entreeprijs voor een kerstmarkt??? Zoiets heb ik nu nog nooit gehoord, is dat niet een beetje als toegangsgeld vragen voor een winkelcentrum?? Of wordt er op zo'n betalende kerstmarkten iets extra aangeboden, optredens of voorstellingen of tentoonstellingen of zo?

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Het zijn overdekte (en volgens mij verwarmde) kerstmarkten in mergelgrotten, waar je sowieso toegang moet betalen, ook als er geen kerstmarkt is. In de meeste grotten is idd iets meer dan alleen wat kraampjes die iets verkopen: zandsculpturen, kunst, de grot zelf die extra indrukwekkend is (stukje historie, bijv. over hoe ze vroeger gebruikt werden in WOII of ten tijde van de christenvervolgingen), zangers, etc. Het is dus ook, als je er voor open staat, een beetje cultureel.
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:10:
Wat kun je doen op een Kerstmarkt? Muziek en eetstalletjes? Schaatsen?
Standaard is veel kraampjes met kerstspullen en lekkers, vaak is de boel in kerstsfeer versierd, soms idd schaatsen, kunst, wat activiteiten of optredens. Het wisselt heel erg per markt.

Wat je dus doet? Beetje slenteren en window-shoppen, kerstkado'tjes uitzoeken, wat lekkers eten en drinken, genieten van de sfeer, heel veel bekijken, soms echt wat wandelen of een andere activiteit, afhankelijk van wat er aangeboden wordt.

[ Voor 45% gewijzigd door Ardana op 21-10-2015 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Paganstars schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:46:
Wij zijn vorig jaar in Boertange geweest. Niet heel groot, maar wel erg leuk, ik wil dit jaar weer gaan echter Mrs. Pagan denkt daar anders over :')

Ziet er leuk uit!

Iemand anders nog ideeen voor kerstmarkten net als Monshau (niet te klein maar zeker niet te groot en daar naast heel goed aan te rijden).

De voorkeur ligt bij een markt net in Duitsland, omdat het vanuit de randstad toch al gauw 3 uur rijden is ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 21-10-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-05 13:13
Boertange is ongeveer dezelfde afstand ;)

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:22
Aken werd al even genoemd. Die is niet te groot en ze hadden er vorig jaar een grote houten vlonder met blokhut achtige drink tenten staan naast de kerk wat erg leuk gedaan was. Als er sneeuw had gelegen had je een aardig apres ski gevoel gehad vermoed ik. De markt lag toen vanaf het plein voor het raadhuis tot beneden rondom de Dom.
http://www.aachen.de/nl/ts/90_evenementen/90_30/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Paganstars schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:46:
Boertange is ongeveer dezelfde afstand ;)
Klopt, hij staat op de shortlist ;)
Frijns.Net schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:52:
Aken werd al even genoemd. Die is niet te groot en ze hadden er vorig jaar een grote houten vlonder met blokhut achtige drink tenten staan naast de kerk wat erg leuk gedaan was. Als er sneeuw had gelegen had je een aardig apres ski gevoel gehad vermoed ik. De markt lag toen vanaf het plein voor het raadhuis tot beneden rondom de Dom.
http://www.aachen.de/nl/ts/90_evenementen/90_30/index.html
"Te groot" is natuurlijk relatief...
Ik snap heel goed dat mensen dit perfecte grootte vinden, echter zoek ik toch meer een net wat dorpser karakter. Dus iets kleiner...

Mensen die in Bernkastel zijn geweest snappen wat ik bedoel :)
Nét iets groter dan Bernkastel zou perfect zijn... Maar het hele karakter wat je bij Bernkastel ervaart, mis ik persoonlijk in grotere steden waar ik Aken ook zeker onder schaar...

Bernkastel:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 15:54
dfrenner schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:47:
Wat zoeken we?
Niet zo groot als Koln en Dusseldorf, maar Bernkastel is weer een ander uiterste...
Gewoon een groot dorp met echt een gezellige kerstmarkt, mooie oude huizen en niet te ver rijden...

Wat zijn jullie ervaringen, ideeen en sugesties?
Al een tijdje geleden dat we er geweest zijn, maar Bonn en Essen vonden we altijd het leukst: niet zo gigantisch als Keulen en toch genoeg plaats om te bewegen. Trier is ook een leuke stad, maar dat is wel een stuk verder weg.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
HellPunk schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:45:
Al een tijdje geleden dat we er geweest zijn, maar Bonn en Essen vonden we altijd het leukst: niet zo gigantisch als Keulen en toch genoeg plaats om te bewegen. Trier is ook een leuke stad, maar dat is wel een stuk verder weg.
Ja en druk,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:02

PoweRoy

funky!

Leuven in Belgie is ook een afrader. Heel klein en niet gezellig. Keulen en Dusseldorf zijn prima :) (Wel soms iets te druk)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-02 21:39

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Hier in Dordrecht is de grootste kerstmarkt van Nederland(aldus de site van de gemeente :P) . Maar waarschijnlijk ook de drukste en de kraampjes hebben meer met rommelmarkten van doen dan van kerstmarkten imho.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
PoweRoy schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:04:
Leuven in Belgie is ook een afrader. Heel klein en niet gezellig. Keulen en Dusseldorf zijn prima :) (Wel soms iets te druk)
Ik vind het vooral veel te uitgestrekt en die grote malls tussendoor wil ik juist niet tegenkomen.
Dan wordt het een dag shoppen voor de vrouw :X

Dan blijf ik liever thuis ;)

Brugge daarentegen was wel erg mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
Kleissen88 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:06:
Münster! Mooie oude stad, meerdere kleine pleintjes waar de kraampjes met glühwein je staan op te wachten!
Ja, dat lijkt mij ook wel wat, anderhalf uur rijden voor mij.
Hoe zit het met parkeren daar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:00

Typhone

Who Dares Wins

Tips voor jullie kerstmarkt gangers van mijn Duitse collega's:

De kerstmarkt in Dortmund schijnt veel traditioneler te zijn dan de markt in Keulen (die is gekocht door standhouders). Zeggen zelfs de mensen uit Keulen. De kerstmarkt in Hagen (tussen Wuppertal en Dortmund) is leuk om in de avond te bezoeken. Dan doen ze iets met suiker en alcohol en heb je een grote blauwe vuurgloed elke avond rond 20:00.

Ik ben er zelf niet geweest maar FYI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchitectOfDoom
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-03-2023
Ik vind de kerstmarkt van Bonn echt een aanrader. Een leuke plaats en een leuke kerstmarkt; niet te groot, niet te druk en niet te veel Nederlanders (Dusseldorf, I'm looking at you ;) ).

Dortmund gaan we dit jaar doen, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Ik wil dit jaar het weekend voor kerst naar Duitsland en zat te denken aan Dortmund. Iemand zelf ervaringen met Dortmund rond die tijd?

Ziet er op de foto's in ieder geval erg gezellig uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:04

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

tweakerdennis schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:44:
Weet iemand een *echte* kerst markt, waarbij de kerstsfeer centraal staat en niet eten/drinken? Maar meer een 'show' met allerlei (ook ouderwetse) kerstspullen?
Ik ben op diverse kerstmarkten geweest in Duitsland en dit zie je echt overal terug. De kerstmarkt is voor de Duitser vooral gezellig samen zijn, gluhwein drinken etc. Echt een winterwonderland hoef je nergens te verwachten. Ik vind juist die gezelligheid heel erg leuk. Je hebt snel contact met mensen als je Duits een beetje in orde is :)

Hoe verder weg hoe beter de sfeer imho (en hoe minder Nederlanders). Hamburg is ook leuk. Meerdere kerstmarkten / marktjes met eigen thema's.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 22-10-2015 11:16 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Bor schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:16:
[...]

Ik ben op diverse kerstmarkten geweest in Duitsland en dit zie je echt overal terug. De kerstmarkt is voor de Duitser vooral gezellig samen zijn, gluhwein drinken etc. Echt een winterwonderland hoef je nergens te verwachten. Ik vind juist die gezelligheid heel erg leuk. Je hebt snel contact met mensen als je Duits een beetje in orde is :)

Hoe verder weg hoe beter de sfeer imho (en hoe minder Nederlanders). Hamburg is ook leuk. Meerdere kerstmarkten / marktjes met eigen thema's.
Jammer, ik ben dus echt op zoek naar het kerstwonderland :). Alcohol en vlees is niks voor mij, thuis kan ik ook (goedkoper) eten. Ook die winterfairs zien er maar ongezellig uit, ik ben echt op zoek naar een tuinwinkel kerstshow maar dan nog veeeel groter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:02

PoweRoy

funky!

Aerevan schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:58:
... niet te veel Nederlanders (Dusseldorf, I'm looking at you ;) ).
Klopt ja, 2 jaar geleden daar geweest. Politie liep in groepjes van 3, waarvan 2 nederlandse agent waren. Alleen maar omdat de grote meerderheid nederlandse touristen waren 8)7

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

tweakerdennis schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:34:
[...]

Jammer, ik ben dus echt op zoek naar het kerstwonderland :). Alcohol en vlees is niks voor mij, thuis kan ik ook (goedkoper) eten. Ook die winterfairs zien er maar ongezellig uit, ik ben echt op zoek naar een tuinwinkel kerstshow maar dan nog veeeel groter!
Die in Baard gaat die richting wel op, wel Nederland, min of meer, erg klein, maar wel al behoorlijk "winters"

Maar, echt een groot kerstwonderland? Denk niet dat je die vind in Duitsland, klinkt meer iets voor Nederland, misschien in Valkenburg?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:45
Paar jaar geleden een weekje naar Berlijn geweest, en 's avonds een paar kerstmarkten bezocht. Zou er niet speciaal voor naar Berlijn gaan, maar vond het wel een leuke afwisseling met overdag sightseeing, en 's avonds naar de kerstmarkt (er was er ook eentje daar wat meer een kermis dan een kerstmarkt was, maar ook reuzegezellig).
Aerevan schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:58:
Ik vind de kerstmarkt van Bonn echt een aanrader. Een leuke plaats en een leuke kerstmarkt; niet te groot, niet te druk en niet te veel Nederlanders (Dusseldorf, I'm looking at you ;) ).

Dortmund gaan we dit jaar doen, bedankt voor de tip.
Als je dan toch in Bonn bent, is daar vlakbij in Siegburg altijd een middeleeuwse kerstmarkt. Als ik me niet vergis (of in ieder geval grotendeels) stroomloos, dus 's avonds fakkels en vuren als verlichting
Niet bijster groot (op 1 centraal marktplein), dus rustig rondkijken doe je in een paar uurtjes, maar als je een beetje houdt van ouderwets vermaak, kun je je er ook best langer vermaken. 5 minuten lopen vanaf (ICE)station Siegburg/Bonn.
Bor schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:16:
[...]

Vanuit zakelijk oogpunt kun je dat de orgaisatoren/standhouders ook niet echt kwalijk nemen. Die kerstshit koop je 1 keer en doe je jaren mee (de meeste mensen toch). Eten, drinken en gezelligheid kan men elke dag voor terugkomen. Dat trekt dus veel meer lokale mensen, en zorgt er voor dat ze niet alleen in de weekenden omzet draaien.

Ik vind dat zelf ook wel leuk, ik koop geen kerstbal, maar de sfeer is top.

[ Voor 57% gewijzigd door Wild Chocolate op 22-10-2015 16:03 . Reden: Op meer berichten gereageerd ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Opmerkelijk dat de kerstmarkt van Dortmund hier nog niet genoemd is. Ben er zelf twee keer geweest en is naar wat ik er van hoor 1 van de betere kerstmarkten van Duitsland. Op het stadsplein staat ieder jaar weer een gigantische kerstboom (grootste ter wereld lees ik op internet, 40.000 lampjes).

Zelf ben ik er twee keer geweest en zowel overdag als 's avonds is het er erg gezellig. Heel veel kraampjes, gezelligheid en goede restaurants om ('s avonds) te eten. Daarna weer terug de gezelligheid in op de markt tot laat.

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Er schijnt een een kerstmarkt te zijn bij kasteel de Haar, ik vermoed dat die ook best leuk gaat zijn.

http://www.countrychristmasfair.nl/

[ Voor 16% gewijzigd door Ardana op 22-10-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ardana schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 21:33:
Er schijnt een een kerstmarkt te zijn bij kasteel de Haar, ik vermoed dat die ook best leuk gaat zijn.

http://www.countrychristmasfair.nl/
Ja mooi kasteel!
Misschien een keertje extra, zou de museumkaart ook geldig zijn dan?

Ik zit nu te denken voor Duitsland:
- Schleiden?
- Reifferscheid (met mooi kasteel) https://www.google.nl/sea...I9di1w7nYyAIVxVcsCh1dwQCc
- Toch weer Monschau
- Arnsberg (net een stuk vóór Winterberg) https://www.google.nl/sea...=weihnachtsmarkt+arnsberg

Iemand nog andere ideeen?
- Kleinschalig
- Dorps karakter
- Redelijk aan te rijden vanuit de randstad (3 uur max)
- Oude Duitse bouwstijl een pré
- Geen grote winkelmalls etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-05 09:33
.SnifraM schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:16:
Opmerkelijk dat de kerstmarkt van Dortmund hier nog niet genoemd is. Ben er zelf twee keer geweest en is naar wat ik er van hoor 1 van de betere kerstmarkten van Duitsland. Op het stadsplein staat ieder jaar weer een gigantische kerstboom (grootste ter wereld lees ik op internet, 40.000 lampjes).

Zelf ben ik er twee keer geweest en zowel overdag als 's avonds is het er erg gezellig. Heel veel kraampjes, gezelligheid en goede restaurants om ('s avonds) te eten. Daarna weer terug de gezelligheid in op de markt tot laat.
Opmerkelijk dat je dat hier neerzet zonder het topic te hebben gelezen ;) Dortmund was al genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Gadgeteer schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:06:
[...]

Opmerkelijk dat je dat hier neerzet zonder het topic te hebben gelezen ;) Dortmund was al genoemd.
Lol, Nu je het zegt.. gister blijkbaar compleet overheen gelezen. 8)7

maar verder bedankt voor je nuttige bijdrage in dit topic :9 kan de TS wel wat mee.

[ Voor 13% gewijzigd door .SnifraM op 23-10-2015 16:17 ]

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
.SnifraM schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:14:
Lol, Nu je het zegt.. gister blijkbaar compleet overheen gelezen. 8)7

maar verder bedankt voor je nuttige bijdrage in dit topic :9 kan de TS wel wat mee.
De TS is er nog niet helemaal uit ;)

zie:
dfrenner schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:09:
Ik zit nu te denken voor Duitsland:
- Schleiden?
- Reifferscheid (met mooi kasteel) https://www.google.nl/sea...I9di1w7nYyAIVxVcsCh1dwQCc
- Toch weer Monschau
- Arnsberg (net een stuk vóór Winterberg) https://www.google.nl/sea...=weihnachtsmarkt+arnsberg

- Kleinschalig
- Dorps karakter
Maar wat mij betreft is dit topic niet speciaal voor mij en kan het gewoon meerdere jaren terugkomen, voor kerstmarkten en ervaringen ermee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 19:04
De kerstmarkt in Osnabrück vond ik ook gezellig! Niet klein, maar ook niey heel groot, maar dat hoeft ook helemaal niet. Het is toch een herhaling van het zelfde.

Het gaat om de gezelligheid en de glühwein (hik) :+

If it does not kill u, it makes u stronger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yhk123
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-03-2021
Bad wimpfen en heidelberg zij hele leuke en mooie plaatsen, kost je wel wat peut :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
yhk123 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:45:
Bad wimpfen en heidelberg zij hele leuke en mooie plaatsen, kost je wel wat peut :-P
Ja helaas net iets te ver ;)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:12
Even een rotschop geven :) het is inmiddels kerstmarktseizoen. Ik ga samen met mijn vriendin en een bevriend stel naar de kerstmarkt. Twijfel heerst alleen nog over waar de rit heen moet. Dusseldorf (groot, maar ver uit elkaar), Dortmund (gezellig?) en Munster (wat kleinschaliger/knusser?). Vorig jaar zijn we naar Osnabrück geweest, is een relatief kleintje natuurlijk vergeleken met een Dusseldorf.

De wijzen komen uit het Oosten!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-05 22:36
Deze week in Harburg naar de kerstmarkt geweest, zit vlak bij mn huidige project. Klein maar fijn, wel jammer van dat regenachtige weer. Best wel schattig om te zien met het oude Rathaus op de achtergrond helemaal verlicht. Van het weekend eens de kerstmarkten in Hamburg verkennen, dat schijnt behoorlijk groot te zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door ph4ge op 26-11-2015 13:49 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Zit te dubben om een keertje alleen naar die kerstmarkt in Kasteel De Haar te gaan... 'k Ken verder niemand die dat echt geweldig vind, en vraag me af hoe dat is om alleen te gaan...

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 15:16
Komend weekend naar Düsseldorf. Ook ff de kerstmarkt bezoeken. Heb weinig ervaring met kerstmarkten dus ik laat me verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daikoko
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:32
weet iemand goeie parkeerplaatsen voor dusseldorf? Ik ga namelijk morgen ook naar de kerstmarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
19 December staat Munster in de planning.
Iemand daar geweest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Beetje laat, maar wij hadden de auto bij het hotel bij de stadion neergezet en waren met de trein/tram de stad in gegaan. (Dusseldorf dus).

Gisteren naar de Christmasfair op Kasteel de Haar geweest. Mooie fair, maar beetje weinig aankleding en buiten kraampjes kijken niet veel te doen, maar het kan ook zijn omdat ik te vroeg naar huis gegaan ben (2 uur 's middags) en de activiteiten zouden eerder vanaf 2 uur zijn, dan vanaf 10 uur. De kraampjes zelf waren van de standaard beurs-kraampjes: witte tentjes met die puntdaken.

De afwisseling was wel erg leuk, weinig grote jongens/ketens, en weinig van hetzelfde. Je kon zien dat daar echt moeite in gestopt was.

Al met al vond ik het leuk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-01 12:47
Wij twijfelen nog tussen Dortmund en Keulen. Daarnaast twijfelen we tussen zondag 20-12 of maandag 21-12. Waarbij ik denk dat het op maandag rustig(er) is, maar gezien de kerstvakantie dan is begonnen weet ik dat niet zeker.

Heeft iemand advies?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karrespoor
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-05 15:43
Heeft iemand ervaring met kerstmarkten in Barcelona? Ik zit het weekend van 19 december in Barcelona en hoorde dat daar ook een aantal leuke markten te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:00

Typhone

Who Dares Wins

revolised schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:03:
Wij twijfelen nog tussen Dortmund en Keulen. Daarnaast twijfelen we tussen zondag 20-12 of maandag 21-12. Waarbij ik denk dat het op maandag rustig(er) is, maar gezien de kerstvakantie dan is begonnen weet ik dat niet zeker.

Heeft iemand advies?

Alvast bedankt!
Beide dagen stervensdruk. Kan ik je nu alvast verklappen. Collega tegenover me komt uit Frechen en geeft me zojuist die informatie over Keulen. Dortmund ook erg druk maar iets ruimer dan Keulen.

[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 03-12-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphandor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:47
dfrenner schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:09:
[...]

- Kleinschalig
- Dorps karakter
Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar zou het Dickensfestijn in Deventer wat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ardana schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:45:
Zit te dubben om een keertje alleen naar die kerstmarkt in Kasteel De Haar te gaan... 'k Ken verder niemand die dat echt geweldig vind, en vraag me af hoe dat is om alleen te gaan...
Toevallig twee weken geleden naar het kasteel geweest, gewoon met rondleiding en toen kwamen we er achter dat daar idd ook kerstmarkt is.

Waren volop bezig met kraampjes opbouwen.

Eerste indruk: Veel kraampjes, heel divers, maar ook heel veel winkels en markteing zaken (op namen afgegaan, want de kraampjes zelf waren nog niet open).

Als het in de buurt is, waarom niet?
Sphandor schreef op donderdag 03 december 2015 @ 23:01:
Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar zou het Dickensfestijn in Deventer wat zijn?
Ziet er wel leuk uit.
Wij zijn er nog steeds niet helemaal uit, te weinig weekenden in december ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-01 12:47
Typhone schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:47:
[...]

Beide dagen stervensdruk. Kan ik je nu alvast verklappen. Collega tegenover me komt uit Frechen en geeft me zojuist die informatie over Keulen. Dortmund ook erg druk maar iets ruimer dan Keulen.
Ok, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 22:50

Sebastiaan

....

Vanaf zondag zal ik weer een paar dagen Dusseldorf en een dagje Keulen meepakken. Leuke steden, leuke sfeer en naast de kerstmarkt zijn ook de gewone winkels en cafe's altijd leuk daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
Vandaag ben ik naar de kerstmarkt in Munster geweest.
Erg leuk vond ik, de culinaire mens werd ook goed verzorgd door de vele eetkraampjes (dat kun je wel aan Duitsers overlaten ;) )
Het is niet 1 grote aaneengesloten markt, maar 5 wat "kleinere" markten op verschillende plekken in de binnenstad.

Zie folder (in NL)
http://www.stadt-muenster...r2015_niederlaendisch.pdf
Ik had geparkeerd in een parkeergarage in de binnenstad, parkeerkosten was €8 van 14:30 tot 19:30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik ben vorig jaar in Goslar geweest. Heel leuk, wel klein maar knus. Eten was super. De omgeving is ook mooi.

Ook Bremen is leuk. Maar de binnenstad is vrij klein. Je bent al vrij snel in het nieuwere deel. Je hebt er wel een heel leuk klein oud wijkje.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-05 16:56
Dit jaar langs een paar markten geweest. Met een goede vriendin al een paar keer over gehad, nu maar eens gedaan.

Omdat we zaterdags nog een verjaardag hadden zijn we pas zondag ochtend gegaan. En op zich kwam dat heel prima uit, stuk goedkoper kwa overnachting :)

Zondag naar Valkenburg geweest. De markt in de grotten is wel leuk, met name de gemeentegrot is leuk ingericht. De fluwelengrot is wat kleiner, vond ik zelf wat minder, ook kwa sfeer. Vervolgens de zandsculpturen daar bekeken, uiteraard ook in kerstsfeer.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5770/23435452913_653271ebda.jpg
IMG_0128 by Eibert-Jan Boeve, on Flickr

We hadden in de buurt een hotel geboekt. Door een waardebon van MP te halen, en een last-minute kamer te boeken zaten we voor totaal 45 eur incl ontbijt in een 4-sterren hotel _/-\o_

De volgende dag doorgereden naar Aken, daar wat door de stad rondgelopen. In de loop vd middag zijn we doorgereden naar Keulen.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5664/23435463983_599a16b7c3.jpg
IMG_0222 by Eibert-Jan Boeve, on Flickr

Beide leuk om te zien. Maar omdat we beiden niets hadden met een hele dag op een marktje rondlopen konden we beide steden op 1 dag doen, en niet alleen de kerstmarkten, maar ook (kort) wat van de stad zelf zien.

Zelf ben ik met de kerstdagen nog naar Praag geweest.
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1490/23766596820_2fc5d5e2d7.jpg
IMG_0473 by Eibert-Jan Boeve, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Morgen rijden we voor sport van mijn zoon naar Venlo toe. Iemand ervaring met kerstmarkten net over de grens bij Venlo, zoals Kempen, of Krefeld of Viersen?

Ik heb eigenlijk geen zin om in de drukte van Duisburg, Keulen of Dusseldorf een parkeerplek te zoeken en tussen een enorme meute te lopen, dus ben op zoek naar iets knussigs en rustigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1009719

Hallo allemaal,

Ik zag dat dit een redelijk oud topic was, maar hoop toch dat iemand op mijn vraag reageert... Ik werk met verstandelijk beperkte volwassenen, waarvan er 2 slecht ter been zijn (in totaal een groep van 5). Nu willen ze graag naar een kerstmarkt en wel graag naar Munster, maar nu zag ik dat deze erg druk is. Daarnaast kwam ik op de kerstmarkt in Nordhorn uit, welke mij prettiger lijkt voor de groep, ook omdat dit 45 min. rijden scheelt. Iemand ervaringen met beiden en kunnen jullie mij helpen bij de keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Kerstmarkt in het klooster Rolduc in Kerkrade zag ik nog niet genoemd. Ook het overwegen waard. Veel ambachtelijk spul, divers eten inclusief ambachtelijk. Misschien niet zo groot. Toen ik er vorig jaar was, was het druk. Wat mij betreft een aanrader.

Berlin Alexanderplatz vond ik maar tegenvallen. Veel meuk (zal maar geen land noemen), veel (saai) eten. Weinig ambachtelijk. Ook ongezellig. Wellicht omdat we er in de middag waren.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
[b][message=53670693,noline]
(...)
Berlin Alexanderplatz vond ik maar tegenvallen. Veel meuk (zal maar geen land noemen), veel (saai) eten. Weinig ambachtelijk. Ook ongezellig. Wellicht omdat we er in de middag waren.
Dat is sowieso een beetje het verhaal van kerstmarkten, als je het mij vraagt. In Köln ga je toch ook vooral om Reibekuchen en Glühwein. En naar Berlijn zou ik ook zeker niet voor de kerstmarkten gaan. Maar toen ik er een jaar of wat geleden een midweek in november was, gingen we 's avonds vaak wel voor de sfeer een rondje over een of andere kerstmarkt, en dat beviel prima.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:31

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik zie dit topic nu pas, maar twee jaar terug ben ik op de kerstmarkt in Frankfurt am Main geweest, was niet onaardig.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:57
Munster vond ik zelf niet zo boeiend, maar Dusseldorf is wel de moeite waard.
/huisvrouwmodus off

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 16:46
Zaterdag naar de kerstmarkt in Dusseldorf, ik lees wel dat het dan de drukste kerstdag van het jaar word en dus parkeren een ramp is.

Wij zijn er door omstandigheden pas tegen 12 uur a half 1, is het aan te raden om te hopen op een parkeerplek in een parkeergarage of kunnen we beter buiten de stad parken en zo ja waar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-05 16:56
mugenmarco schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:19:
Zaterdag naar de kerstmarkt in Dusseldorf, ik lees wel dat het dan de drukste kerstdag van het jaar word en dus parkeren een ramp is.

Wij zijn er door omstandigheden pas tegen 12 uur a half 1, is het aan te raden om te hopen op een parkeerplek in een parkeergarage of kunnen we beter buiten de stad parken en zo ja waar?
Parkeergarages: duur en druk imho. Heb je uberhaupt wel een umweltplakkette?

Mijn voorkeur: P+R Haus Meer. Met 20min U76 en je staat op Dusseldorf CS. Maar voor de binnenstad is 2 haltes eerder denk ik al praktischer.
En net wat verder, reken maar dat een P+R dichtbij minstens net zo druk/vol is. Persoonlijk gok ik dan liever op een P+R wat 5-10min verder is, maar veel meer kans op plek (En vaak ook groter)

Ov is afhankelijk van het aantal personen wat voordeliger is. Soms enkele kaartjes, soms een dagkaart voor meerdere personen (dat dekt meteen het retourtje)

Voor Keulen heb ik zelf goede ervaringen met P+R Köln-Worringen.
Directe aansluiting naar Koln hbf, en tot nu toe altijd plek gehad (ook met kerstmarkten, zelfs met Kölner Lichter) en gratis parkeren (Alleen OV kosten)

Berlijn: Mocht je daar zijn, ik heb tot nu toe altijd kunnen parkeren bij Ubahn Breitenbachplatz (U3) . Is een kleine parkeerplaats onder de weg, dus semi-overdekt. Maar erg onbekend.. tot nu toe zelfs met kerst daar kunnen parkeren (Gratis)

[ Voor 28% gewijzigd door DJSmiley op 18-12-2018 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
DJSmiley schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:13:
[...]

Parkeergarages: duur en druk imho. Heb je uberhaupt wel een umweltplakkette?

Mijn voorkeur: P+R Haus Meer. Met 20min U76 en je staat op Dusseldorf CS. Maar voor de binnenstad is 2 haltes eerder denk ik al praktischer.
En net wat verder, reken maar dat een P+R dichtbij minstens net zo druk/vol is. Persoonlijk gok ik dan liever op een P+R wat 5-10min verder is, maar veel meer kans op plek (En vaak ook groter)
Ja we hebben zo'n umweltplakkette dus dat zit wel goed.

het is de bedoeling dat we vanaf waar we gaan parkeren gaan lopen, is P+R Haus Meer niet een enorm stuk lopen naar het centrum?

In dat geval gaan we kijken naar een parkeergarage die wat verder van het centrum ligt, want zoals je zelf aan geeft zitten degene die het dichts bij zitten mogelijk vol.

Gaat nog leuk worden dit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-rist
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:23
Ben zowel in Keulen,Aken, Berlijn, Essen, Düsseldorf, cento Oberhausen en Bremen meerdere malen geweest. Nummer 1 blijft voor mij Berlijn, en nummer twee Bremen. Bremen is nog goed te doen met een overnachting vanuit omgeving Amsterdam. 4 uurtjes rijden. Mooie stad met prachtige kerstmarkten langs de Weser en op mooie pleinen met oude gebouwen.

Cento Oberhausen is echt niks, Düsseldorf vond ik niet mooi, Keulen en Aken te druk met Nederlanders. Essen vond ik wel leuk
(2x geweest), maar haalt het niet bij de 1e twee.
Volgend jaar wil ik munchen gaan proberen.. ben benieuwd!

[ Voor 6% gewijzigd door flo-rist op 19-12-2018 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lecram24
  • Laatst online: 18-05 17:58
mugenmarco schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:37:
[...]

Ja we hebben zo'n umweltplakkette dus dat zit wel goed.

het is de bedoeling dat we vanaf waar we gaan parkeren gaan lopen, is P+R Haus Meer niet een enorm stuk lopen naar het centrum?

In dat geval gaan we kijken naar een parkeergarage die wat verder van het centrum ligt, want zoals je zelf aan geeft zitten degene die het dichts bij zitten mogelijk vol.

Gaat nog leuk worden dit 8)7
Je kunt ook in Dusseldorf naar Schloss Benrath rijden een leuk en erg mooi kasteel met een leuke kleine kerstmarkt, parkeerden is daar geen probleem en met de tram zit je in 15 min in de altstad en de grotere kerstmarkt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

Aken is ook heel leuk. Ben er al meerdere keren geweest. Ik woon dan ook op 15km afstand :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:35
Ulm is ook leuk. Middeleeuwse kerstmarkt! :)
Maar wel een eindje rijden. :+

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-03-2020
mugenmarco schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:19:

Parkeren is altijd een ramp in Düsseldorf, dus wat is nieuw :+ Maar je kunt eventueel parkeren op een P+R, zoals P+R Südpark. Vanaf daar kun gewoon de Ubahn nemen en de stad in.

Heb mijn auto daar zelf vaak neergezet, omdat ik regelmatig in het stadsdeel Bilk kom en het altijd maar geluk is moeten hebben om een plekje te vinden.

Als je trouwens goedkoop nabij Düsseldorf Hbf wilt parkeren en op loopafstand van het centrum, dan kun je deze parkeergarage van Contipark kiezen.

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
De parkeerkosten maakt mij niet heel veel uit, we willen gewoon niet te veel tijd verspillen aan het zoeken naar een beschikbare parkeerplaats.

We gaan als eerst proberen te parkeren langs de Rijn en gaan er gewoon vanuit dat de parkeergarages in Dusseldorf zelf dan overvol zitten.

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Komend weekend voor de tweede keer naar Keulen, in 2015 ook al eens geweest.
De markt bij de Dom is groot maar veel te druk, daar gaan we waarschijnlijk alleen 's ochtends even heen. De markten bij de Rudolfplatz en de Neumarkt zijn wat kleiner opgezet, minder druk en imho veel leuker om te bezoeken.

Verder de afgelopen jaren ook Oberhausen en Bocholt bezocht.
Oberhausen is een afrader, het zijn simpelweg wat kraampjes die rondom winkelcentrum Centro zijn neergezet. Heel generieke producten allemaal. Misschien leuk als je toch al naar Centro ging maar niet de moeite om speciaal te bezoeken.
Bocholt is wel ok, niet al te groot maar de kraampjes zijn al iets authentieker en er is wat meer sfeer.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:58
Afgezien van het parkeren, is het qua drukte wel leuk/gezellig in Dusseldorf?
Ik heb er namelijk een hekel aan als je over de koppen kunt lopen en ook nog geluk moet hebben om ergens te kunnen zitten voor lunch/avondeten.

Wij zijn vorig jaar een paar dagen naar Brugge geweest. Ontzettend leuk stadje, welke je na een paar dagen ook wel gezien hebt.
Parkeren is eenvoudig, overal aan de rand van de stad zitten grote (ondergrondse) parkeergarages waar je voor een paar euro per dag parkeert. Vanaf daar loop je in een paar minuten de stad in, de stad zelf is bijna helemaal autovrij.

Afgelopen zomer ook wat dagen doorgebracht in Cochem en omgeving, erg fraai. Dit jaar komt het er niet van, maar ik denk dat wij volgend jaar daar eens opzoek gaan naar een kerstmarkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De Duitse televisie had recent wat uitzendingen over alle kitsch, glitter, pracht en praal van de kerstmarkten:

https://www1.wdr.de/ferns...hoen/sendungen/index.html

Weihnachten im Sauerland, Die Eifel im Winter, Weihnachten im Münsterland, etc.
Van allerlei pittoreske plaatsjes zoals Monschau of kastelen/landgoederen waar grote/kleine kerstmarkten gehouden worden.

Als je dat leuk vindt; een aanrader... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Afgelopen zaterdag in Düsseldorf geweest, en ja je kan over de koppen lopen.

Parkeren is ook een crime, was er rond 1 uur en meer dan een half uur voor de laatste beschikbare parkeergarage gestaan.
Op de kerstmarkten haast geen doorkomen aan.
Verder meer Nederlands dan Duits gehoord haast.

Volgende keer ga ik zeker niet in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-03-2020
ehtweak schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:19:
De Duitse televisie had recent wat uitzendingen over alle kitsch, glitter, pracht en praal van de kerstmarkten:

https://www1.wdr.de/ferns...hoen/sendungen/index.html

Weihnachten im Sauerland, Die Eifel im Winter, Weihnachten im Münsterland, etc.
Van allerlei pittoreske plaatsjes zoals Monschau of kastelen/landgoederen waar grote/kleine kerstmarkten gehouden worden.

Als je dat leuk vindt; een aanrader... ;)
Ik heb ook afleveringen gezien waar ze het over de glühwein hadden: dat word gewoon spotgoedkoop ingekocht en je krijgt dus daadwerkelijk gewoon goedkope glühwein geserveerd :( Maar ik vond de kerstmarkt van Köln wel erg leuk :)

Die van Düsseldorf vind ik eigenlijk een van de minder leuke kerstmarkten: daar heb ik het gevoel dat het er een beetje bij gedaan word. Bij Köln en Aachen heb ik dat gevoel absoluut niet 8)

En in Aken na 19 uur goedkoop parkeren *O*

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Je kan ook met busreizen naar de kerstmarkten, die kosten amper 20 euro p.p. en je word vlakbij de markt gedropt. Geen gedoe met parkeren of rijden, lekker glühweintje extra geen probleem!
Mijn moeder en ik doen dit al jaren als traditie, hebben veel Duitse steden al gezien en met uitzondering van Oberhausen was het altijd top (CentrO was echt jammer).

Dit jaar gaan we geheel tegendraads naar Brugge toe. Kijken of dat wat is. Voor volgend jaar zitten we naar Aken te kijken.

I have stability. The ability to stab.

• Wild Chocolate
Wij zijn afgelopen zondag (op weg naar Parijs, wilden eerst daar wat bezoeken, maar in Parijs was het net iets tè gezellig...) in Brussel naar de kerstmarkt geweest.
Gewoon een parkeerplek in de buurt op straat gezocht en gevonden (was niet heel veel plek, maar je kan ook iets verder lopen...), want op zondag is het in Brussel nog gratis parkeren op straat.

Gezellige kerstmarkt, er loopt een route langs alle kerstmarkten. Wel héél veel etenswaren (ik zou zeggen 2/3 van de kramen), en relatief weinig kerstartikelen. Groot reuzenrad. Leuk voor een dagje uit, hoewel ik er vanuit Noord Holland niet apart voor heen zou rijden. (Vanuit Brabant wel, denk ik).

iRacing Profiel

Pagina: 1