• KwadKoor
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-01 19:49
Hey Tweakers,
Ik ben op zoek naar een CPU voor in een ESXi server. Had al een beetje vooronderzoek gedaan op de site van VMware en zag daar staan dat de CPU ondersteuning moet hebben voor LAHF en-of SAHF instructies. Ben uiteindelijk bij de Xeon E5-2620 v3 uitgekomen, maar aangezien op de ark van Intel nergens letterlijk staat of deze intructies ondersteunt worden ben ik gaan twijfelen. Volgens een vage site maakt het deel uit van Intel's VT-x technologie uit. Maar wil er toch wat meer duidelijkheid in omdat het best wel een grote aankoop is. Dus mijn waarschijnlijk simpele vraag is:

Maken de LAHF/SAHF instructions daadwerkelijk deel uit van de VT-x technologie? :?

Wie kan mij hier wat duidelijkheid in geven?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:02

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar PMG, met de P van, jawel, processors.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:09
Simpel antwoord: Ja

Computer says no

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:08
These CPU’s launched starting in 2006 and any cpu (xeon or Core) that supports VT-x will support LAHF/SAHF; however, it is important to mention that not all Xeon or Core (1st gen, 2nd gen, 3rd gen, 4th gen) support VT-x.
Volgens deze link op het intel forum wel. Zolang het VT-x ondersteunt support het deze instructies.

Edit: je hoeft dus niet perse een Xeon te nemen gezien genoeg Core iX ook VT-x ondersteunen.

[ Voor 13% gewijzigd door V-rg op 20-10-2015 17:30 ]

• KwadKoor
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-01 19:49
Bedankt voor de reacties! Kom er verder wel uit ;)