Resolutie aanpassen tijdens installatie Linux (Centos 7)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 13:00

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
Wellicht is dit een domme vraag. Maar ik probeer nu al 2 uur uit te vinden hoe ik in hemelsnaam de resolutie kan aanpassen nadat mijn centos 7 in de grafische installer is beland. Ik kan namelijk een aanzienlijk scherm aan de onderkant van mijn console niet zien. Wat het behoorlijk lastig maakt een OS te installeren.

(Ja, ik weet. Het kan in text modus).

Ik heb al van alles gegoogled en in de bootline vga=785 geprobeerd. Echter blijft de grafische installer te groot.

Ik doe dit trouwens in proxmox.

Alvast super bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Vuurvoske op 20-10-2015 15:43 ]

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
NVM. Solved:

in de bootline: resolution=640x480. Case closed.

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 22:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als het onderste gedeelte wegvalt, is het vaak genoeg om gewoon op 'enter' te drukken. Maar ik snap je punt, dat ding moet gewoon passen en niet groter worden dan de resolutie die je 'monitor' aan kan. Het is mij al een paar keer overkomen dat de knop die je nodig hebt nou net buiten beeld valt. :P

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
Mijn specifieke probleem was.

Ik heb een ubuntu-mate 15.04 machine waarmee ik remote connect via x2go (super goed alternatief voor vnc). In deze machine ga ik dan in firefox naar de proxmox webinterface.

Het probleem is echter dat je in ubuntu net de extra ruimte tekort kom. Als ik het via Chrome op mijn laptop (dell e5550) naar proxmox ga. Heb ik geen enkel probleem.

En inderdaad super irritant als je moet gokken of je de knop die je nodig hebt onder focus valt of niet. In de resolutie 640x480 had ik bijvoorbeeld problemen met het selecteren van de juiste packages en het aanzetten + configureren van mijn eth0.

[ Voor 24% gewijzigd door Vuurvoske op 20-10-2015 19:30 ]

Beroeps brabander