Beste Tweakers,
Voor mijn vrouw wil ik een leuke PC bouwen waarop zij kan werken en studeren. Daarnaast speelt zij graag World of Warcraft en die game moet er goed op kunnen draaien
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis, tuin en keuken gebruik + World of Warcraft. Het hoeft niet op top niveau te draaien, maar de computer moet dit gewoon goed aankunnen zodat het fijn speelt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €500,- max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Van de oude PC is eigenlijk alleen de dvd-brander nog geschikt om over te zetten voor de rest alles nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag een SSD van 120GB en een "normale hardeschijf naast elkaar
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik doe zelf een voorstel en verwacht van jullie dat jullie mijn commentaar geven zoals:
- Is het systeem compatible?
- Kan het systeem noemenswaardig verbeterd worden binnen het budget?
- In beide BBG's wordt een Antec350W voeding aangeraden naar die is niet meer goed leverbaar. Ik heb nu een Antec 450w erin gestopt maar lijkt mij een overkill. Is er een goede 350w voeding waar ik deze door kan vervangen?
- Is er een goedkopere videokaart te bedenken die wel zorgt dat WoW goed gedraaid kan worden.
- Heeft iemand een gefundeerd voorstel wat een goede PCI-e wifi adapter is? Past degene die ik heb uitgezocht er uberhaupt in?
Voorstel:
Dit voorstel heb ik gebaseerd op de BBG van julie 2015 aangezien dat de laatste was met "normale" systemen. Het is een combinatie van het basisysteem en het budgetgamesysteem:
Hopelijk kunnen jullie hier en daar nog een besparing vinden.
Alvast ontzettend bedankt voor alle hulp!!!
PS Ja ik weet dat ik over mijn eigen budget ben heen gegaan, maar ik heb te weinig kennis om het goedkoper te maken
Voor mijn vrouw wil ik een leuke PC bouwen waarop zij kan werken en studeren. Daarnaast speelt zij graag World of Warcraft en die game moet er goed op kunnen draaien
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis, tuin en keuken gebruik + World of Warcraft. Het hoeft niet op top niveau te draaien, maar de computer moet dit gewoon goed aankunnen zodat het fijn speelt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €500,- max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Van de oude PC is eigenlijk alleen de dvd-brander nog geschikt om over te zetten voor de rest alles nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag een SSD van 120GB en een "normale hardeschijf naast elkaar
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik doe zelf een voorstel en verwacht van jullie dat jullie mijn commentaar geven zoals:
- Is het systeem compatible?
- Kan het systeem noemenswaardig verbeterd worden binnen het budget?
- In beide BBG's wordt een Antec350W voeding aangeraden naar die is niet meer goed leverbaar. Ik heb nu een Antec 450w erin gestopt maar lijkt mij een overkill. Is er een goede 350w voeding waar ik deze door kan vervangen?
- Is er een goedkopere videokaart te bedenken die wel zorgt dat WoW goed gedraaid kan worden.
- Heeft iemand een gefundeerd voorstel wat een goede PCI-e wifi adapter is? Past degene die ik heb uitgezocht er uberhaupt in?
Voorstel:
Dit voorstel heb ik gebaseerd op de BBG van julie 2015 aangezien dat de laatste was met "normale" systemen. Het is een combinatie van het basisysteem en het budgetgamesysteem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon X4 860K Boxed | € 75,90 | € 75,90 |
| 1 | MSI A78M-E45 V2 | € 58,- | € 58,- |
| 1 | Asus R9270-DC2OC-2GD5 | € 174,91 | € 174,91 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 45,95 | € 45,95 |
| 1 | Zalman Z1 | € 31,90 | € 31,90 |
| 1 | TP-Link TL-WN851N | € 9,04 | € 9,04 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 41,- | € 41,- |
| 1 | Antec VPF Series 450W | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Crucial BX100 120GB | € 61,95 | € 61,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 548,60 | |
Hopelijk kunnen jullie hier en daar nog een besparing vinden.
Alvast ontzettend bedankt voor alle hulp!!!
PS Ja ik weet dat ik over mijn eigen budget ben heen gegaan, maar ik heb te weinig kennis om het goedkoper te maken