Lage bandbreedte buitengebied. Nieuwe router of niet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrweed
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-01 14:16
Beste medetweakers,

Ik woon in het o-zo mooie Brabant op een dijk met een afstand tot onze centrale van +-7km. Onze maximale downloadsnelheid is hierdoor beperkt tot een 2,0 - 2,6 Mbps (250KBps effectief).

Nu heb ik met bovenstaande snelheden ondertussen vrede gesloten. Je raakt er enigszins aan gewend :|
Maar sneller zou, zoals je wellicht wel kunt begrijpen, zeer welkom zijn.

Welnu, de reden van dit topic is dat als ik op bepaalde momenten de router laat reconnecten naar de centrale onze snelheden (tijdelijk) geregistreerd worden op een max van 3,1 - 3,2 Mbps. Vervolgens worden we weer van de lijn gekicked en teruggezet naar 2,0.

Nu is mijn vraag: Ligt dit aan de centrale die de bandbreedte goed wilt verdelen over de rest van de dijk (overload?) of is dit mijn router die de verbinding niet stabiel kan houden. We hebben nu een Fritzbox 54nogwat (ben nu op mijn werk, kan ik vanavond wel nakijken) van Xs4all, tevens ook onze huidige provider. Zijn er routers die toch dat beetje extra brandbreedte kunnen wegsnoepen van de lijn? En zijn er eventueel nog meer mogelijkheden om het maximale uit de lijn te halen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,

Jasper

[ Voor 3% gewijzigd door Mrweed op 20-10-2015 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Dat heet "intrainen". ADSL modem begint op een hogere snelheid en schakelt terug totdat-ie een stabiel signaal heeft. Ga je niks aan veranderen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:43
Wat zegt https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search ? Misschien is er pairbonding mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrweed
Hartstikke bedankt voor jullie reacties.

Ik heb mijn gegevens ingevuld via de link van ThinkPad:

https://netco-fpi-info.fo...ss=4671PS+82+&commit=Zoek

Er staat niks bij bonding, wel dat er een upgrade gepland staat voor VVDSL. Wat betekent VVDSL? Ik ken VDSL wel maar VV niet.

EDIT: Heb even gauw rond gelezen. Zover ik kan zien is VVDSL een highspeed ADSL met verbeterde ruisreductie etc. Echter lees ik wel dat ze daarvoor een kortere lijn nodig hebben naar de centrale dan bij ADSL. Iets wat wij bij lange na niet hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door Mrweed op 20-10-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 07:12
Vectoring Vdsl maar dat maakt niks uit want hij blijft 1mb de snelheid zo te zien.

7km is gewoon rip, hopen dat er ooit glasvezel komt.

Niks aan te doen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Levert Ziggo er niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PNJvG
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
@TS: Pas even op, uit je linkje valt je postcode en huisnr. te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrweed
Wederom bedankt voor jullie reacties.

@ Roland: Klopt inderdaad dat de snelheid op 1mbps blijft, maar zoals ik in eerste instantie postte zit ik al op de 2,0 - 2,6 dus dat kan met een korrel zout genomen worden.

@Pistolebob: Nee, KPN/XS4ALL zijn de beste oplossing voor nu

@PNJ: Dat zijn niet mijn exacte adresgegevens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Misschien ken je buren met snel internet, die bereid zijn om dat met jou te delen met een richtantenne :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Mrweed schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:47:
Wederom bedankt voor jullie reacties.

@ Roland: Klopt inderdaad dat de snelheid op 1mbps blijft, maar zoals ik in eerste instantie postte zit ik al op de 2,0 - 2,6 dus dat kan met een korrel zout genomen worden.

@Pistolebob: Nee, KPN/XS4ALL zijn de beste oplossing voor nu

@PNJ: Dat zijn niet mijn exacte adresgegevens ;)
Die VVDSL upgrade kan je wel vergeten. Deze upgrade wordt te ver weg gedaan waardoor je geen (v)VDSL kan krijgen en dus gewoon op je huidige ADSL lijntje zal blijven
Pagina: 1