Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 18:34
De Chromecast 2 werkt perfect op de tv, kan alles streamen (films, series, muziek).
Maar ik wil hem aansluiten op mijn versterker (Marantz NR1605). Als ik hem hierop aansluiten kan ik het met geen mogelijkheid vinden.

Iemand een idee hoe ik het beeld op de TV kan krijgen maar het geluid via mijn versterker.

Mijn dank is groot!

PSN: Aramius1810

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
Niemand een oplossing hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Aramius schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:06:
Als ik hem hierop aansluiten kan ik het met geen mogelijkheid vinden.
Wat kan je niet vinden? Staat de Chromecast wel aan? Staat de receiver aan? Staat alles op de juiste instellingen? In welke port zit de Chromecast? Waar zit de USB in?
Met geen mogelijkheid? Wat heb je zelf al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
centr1no schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:29:
[...]

Wat kan je niet vinden? Staat de Chromecast wel aan? Staat de receiver aan? Staat alles op de juiste instellingen? In welke port zit de Chromecast? Waar zit de USB in?
Met geen mogelijkheid? Wat heb je zelf al geprobeerd?
De chromecast zit aangesloten (via HDMI) op de versterker en ze staan beide aan. Ik kies op de versterker het kanaal van de chromecast. Maar als ik dan iets probeer te casten vanaf mijn telefoon ziet mijn telefoon geen Chromecast.

Op mijn tv werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hoe geef je de chromacast spanning, via USB van de versterker of via de adapter?

[ Voor 7% gewijzigd door Happy2000 op 22-10-2015 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 15:32

bdu

Heeft de CC standaard geen beeld nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
Geeft je CC wel beeld inderdaad? Als dit niet zo is, kan je ook kijken of je versterker op die 'zender' wel de HDMI output gebruikt en niet de component uitgang oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

Bij mij weten werkt de CC ook niet zonder beeld. Dus alleen in je receiver voor alleen het geluid lijkt sowieso niet te werken? Of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:30
bdu schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:38:
Bij mij weten werkt de CC ook niet zonder beeld. Dus alleen in je receiver voor alleen het geluid lijkt sowieso niet te werken? Of heb ik het mis?
You're wrong, gebruik het zelf regelmatig in combinatie met TuneIn en DS Audio, terwijl de TV uitstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:55

CeesKees

I rest my Kees

Je cc direct op je receiver aansluiten, niet eerst op je tv.

Of ga voor een cc audio, en sluit die op je receiver aan.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

mad-dog schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:18:
[...]

You're wrong, gebruik het zelf regelmatig in combinatie met TuneIn en DS Audio, terwijl de TV uitstaat
Oh. Zal ik toch eens kijken wat ik fout doe. Als mijn tv uitgaat dan valt ook het geluid weg. (cc aangesloten op mijn receiver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende gedaan met mijn cc 1. Op mijn tv zit een digitale uitgang en deze heb ik verbonden met mijn versterker, dus alles wat mijn tv weergeeft met geluid gaat naar de versterker. Netflix, HBO en uiteraard alle zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vergeet nog wat, ook mijn mediaspeler die verbonden is met mijn computer. Zelfs DTS en 5.1 geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsvisser
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik heb exact hetzelfde probleem met de Marantz NR1501 en de Chromecast2. Als ik de CC aansluit op de TV werkt de CC probleemloos. Sluit ik hem aan op de Receiver dan krijg ik op de tablet wel de keuze om de CC te configureren voor een audio-apparaat, maar vervolgens krijg ik de melding dat de Chromecast geen apparaat kan vinden.
De receiver ziet wel dat er een apparaat is aangesloten op de HDMI-poort, want als ik het kanaal kies waarop de CC is aangesloten blijft het HDMI-lampje branden, op de andere kanalen knippert de indicator ten teken dat er geen apparaat is aangesloten.
De CC is rechtstreeks aangesloten op de receiver en op het lichtnet, dus de bekabeling kan het probleem niet zijn. Misschien de ouderdom van de receiver....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 09:59
Zou toch moeten werken, ik sluit mijn CC rechtstreeks aan op mijn AV-receiver (Pioneer) en zelfs zonder beeld werkt dit perfect om bv. Spotify te casten.

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:59
Ik moest mijn cc op een andere HDMI poort zetten op mijn Denon. Probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimGeerts
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-07 21:03
Zoals Fresno zei, ik heb ook een Denon speler, en ik moest m'n CC in een andere HDMI poort steken, hij steekt nu in "Game" (moest dit ook een benoemde poort zijn bij jou). Geen idee waarom het niet ging in de andere poort die ik probeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent B
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-07 13:23
TimGeerts schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:45:
Zoals Fresno zei, ik heb ook een Denon speler, en ik moest m'n CC in een andere HDMI poort steken, hij steekt nu in "Game" (moest dit ook een benoemde poort zijn bij jou). Geen idee waarom het niet ging in de andere poort die ik probeerde.
Ik heb ook een Denon en heb deze normaal op CBL/SAT staan om geluid van de TV af te spelen. Als je de CC op de DVD of Game poort aansluit zal je je Denon hier ook op moeten afstemmen. Het beeld kan dan toch niet naar de TV omdat je op het verkeerde kanaal afgestemd bent?!

Andersom als je de CC per HDMI aan de TV koppelt kan deze als je de versterker ook op HDMI aangesloten hebt niet vinden. Je zult volgens mij dus met een audio tulp kabel (rood-wit) moeten werken.

Vanmiddag eens halen en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent B
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-07 13:23
Inmiddels aangesloten op bovenstaande wijze en prima werken.

Wel heb ik inmiddels de CC verkocht en vervangen door een Apple TV. Sluit wat beter aan bij mijn andere devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbievonken
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2024
I heb Yamaha RX-V3900 avr en heb i.c.m. de chromecast ook geen beeld
ik heb deze reeds van de laatste firmware 1.23 voorzien, ik denk dat er een HDCP probleem is
Met mijn Yamaha RX-V773 avr werkt de chromecast perfect, ook CEC richting de TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zowel andersmans topic overnemen als oude topics omhoog schoppen op het forum is niet de bedoeling. Op slot dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.