PSU voeding in een 19 inch behuizing?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een Chenbro RM24100-L behuizing, waarbij ik opzoek ben naar een PSU voeding.
Helaas heb ik een verkeerde Cooler Master GM450 series besteld, terwijl deze niet in mijn behuizing past. (klep sluit net niet aan).

Nu is mijn vraag, welke PSU voeding past er wel in de Chenbro RM24100-L?
Het moet minimaal 450 tot max 500 a 550 watt zijn.

Ik kijk nu op de prijswatch, echter kom ik er niet uit.
Dank jullie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Je hebt een lastige kast uitgekozen, psu met boven of onderfan kan niet omdat de klep deze afsluit. Er zit geen fanopening voor een psu.. Maar verder zou een atx voeding gewoon moeten passen?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Inderdaad een erg lastig serverkast, een 5.9" x 5.9" zou precies moeten passen.
Dit is 14.98 cm terwijl de voeding 15cm breed is meen ik. Wellicht kan je met een dremel de kast ligt modden? :P Het zou in ieder geval echt heel weinig moeten schelen of de kast zou dicht moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
stin00 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:26:
Inderdaad een erg lastig serverkast, een 5.9" x 5.9" zou precies moeten passen.
Dit is 14.98 cm terwijl de voeding 15cm breed is meen ik. Wellicht kan je met een dremel de kast ligt modden? :P Het zou in ieder geval echt heel weinig moeten schelen of de kast zou dicht moeten kunnen.
Ja, inderdaad. Dit kast heeft mij 2 levensjaren gekost.
Zucht.

Dank jullie wel. Ik ga hem maar openzagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 10:07
millman schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:45:
Je hebt een lastige kast uitgekozen, psu met boven of onderfan kan niet omdat de klep deze afsluit. Er zit geen fanopening voor een psu.. Maar verder zou een atx voeding gewoon moeten passen?
Een lastige kast?
Probeer maar een server kast te vinden die dat niet heeft ( uiteraard te vinden doh ). Het is namelijk helemaal niet vreemd dat deze niet de mogelijkheid heeft voor een fan aan de boven of onderkant van de voeding.
Je wilt immers niet dat alle warmte naar de server erboven of eronder blaast.

Bij de meeste servers (rack) die ik gezien heb gaat het bijna alle van voor erin en achter eruit en niks boven/onder.

@topic starter
Je hebt nu 2 mogelijkheden:
1. Je koopt een server psu die de fan voor/achter heeft. Meestal komt het formaat dan ook net wel weer overeen, je hebt nu namelijk een standaard desktop voeding.
2. je mod de kast wat je volgens mij al van plan bent te gaan doen met je elektrische zaag ?:D

Echter zou ik bij een serverkast niet voor optie 2 gaan. Bij een normale desktop pc kan je in principe alles aan flarde zagen als je daar zin in hebt, maar bij een serverkast kan je beter de zaag lekker in de garage laten liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door LopendeVogel op 20-10-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als een mogelijk is, waar vind ik dat?
Welke past bij dit model?

Ik heb nog nooit gezaagd, maar denk misschien wel. Of een slijptol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:40:
Als een mogelijk is, waar vind ik dat?
Welke past bij dit model?

Ik heb nog nooit gezaagd, maar denk misschien wel. Of een slijptol.
google: server voeding
eerste link http://www.replacedirect....-986E9354F8CAS64481866331

En zo ga je door na link 2 totdat je het gene hebt wat je wilt.. Overal server voedingen te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Beste Jeroen, ik ben mij terdege bewust dat het normaal is bij een serverkast, echter is dit wel een kast met een atx formaat! Je verwijzing naar server voedingen is dus niet een juiste..😉 even inlezen in de materie!

[ Voor 6% gewijzigd door millman op 20-10-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
millman schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:45:
Beste Jeroen, ik ben mij terdege bewust dat het normaal is bij een serverkast, echter is dit wel een kast met een atx formaat! Je verwijzing naar server voedingen is dus niet een juiste..😉 even inlezen in de materie!
Hmm, ik heb het inderdaad voornamelijk gedaan met google afbeeldingen om snel een beeld te krijgen van de apparatuur.
https://www.alternate.nl/...zing/html/product/1078276
omg je hebt helemaal gelijk!

Maar goed dan blijf ik wel bij de gedachten dat de voeding sowieso niet geschikt is voor deze 2u server vanwege de luchtcirculatie.

In ieder geval mijn excuses dat ik lekker kort door de bocht erop vloog aangezien ik de gedachten had dat hier geen normale atx voeding in kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Ik heb even overlegd met server direct en werd de seasonic ss500 geadviseerd. Opvallend genoeg wel met boven fan...

@jeroen.. Kan gebeuren... 😉

[ Voor 14% gewijzigd door millman op 20-10-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

millman schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:15:
Ik heb even overlegd met server direct en werd de seasonic ss500 geadviseerd. Opvallend genoeg wel met boven fan...

@jeroen.. Kan gebeuren... 😉
Met achterfan! pricewatch: Seasonic OEM SS-500ES 500W 80+ Bronze

Wellicht is een pricewatch: Antec Neopower 550 ook wat? En de specs van de fabrikant: http://www.antec.com/specs/NeoHE550_spe.html

Let op, de Seasonic levert maximaal 408w op 12v, de Antec 504w!

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2015 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
In de behuizing past een ATX PS/2 voeding met een 80mm fan aan de achterkant. PS/2 formaat is gewoon het orginele formaat van 150mm (W) x 86mm (H) x 140mm (D) niks bijzonders dus.

pricewatch: Antec Earthwatts EA-380D Green is bijvoorbeeld een prima voeding.

Waar bestaat de rest van de PC uit?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat niet passen..
Voeding kan maar 11cm breed zijn...
Afbeeldingslocatie: http://ep.yimg.com/ay/mypccase/chenbro-2u-feature-advanced-industrial-server-chassis-no-power-supply-w-low-profile-window-model-rm24100-l2-3.giff

Ik heb er nu een rechts onderin, maar daar dat gaat behuizing-deksel net niet dicht..
Tevens komt de koeling/lucht van de voeding tegen dat onderkant van de bovenklep.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dat wordt vermeld op de site van Chenbro en ook het plaatje laat zien dat het moet passen. Een hardeschijf is namelijk 10 cm breed, de voeding is dus duidelijk geen 11 cm, maar een stuk breder. Zo te zien is de voeding daar dan ook gewoon 15 cm breed en 14 cm diep zoals ik al aangaf. Gewoon het ATX PS/2 formaat dus.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1