iTunes: eigen mp3's via cloud op iPhone zetten lukt niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vivian1989
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-08 10:38
Een tijd geleden (minder dan een jaar) was het heel gemakkelijk om eigen mp3's in iTunes, en vervolgens ook op mijn iPhone te zetten. Echter, sinds de introductie van Apple Music (misschien eerder al) en de nieuwste versie van iTunes (voor Mac) lukt het me niet om deze correct op mijn iDevices te zetten. Het gaat om (waarschijnlijk lage kwaliteit) mp3's met oefenmuziek, niet in de iTunes store vindbaar.

iCloud-drive staat hier uit, vanwege mijn -nu nog- iPhone 4, die op iOS7.1 draait. Mijn iPad draait dan weer op iOS 9.0.2, met een abonnement op Apple music. Ook hier lukt het niet. Ik zou kunnen afwachten of het gaat werken met mijn iPhone 6s straks, maar als ik mijn iPhone 4 doorgeef wil ik dat het daar ook op werkt.

Iemand tips om dit met iTunes werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famemonster
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-09 19:35
Ik merkte bij mijn eigen telefoon dat dit met de laatste versie van iTunes inderdaad ook wat anders ging dan ik voorheen was gewend. Ik kan nu even niet op mijn hoofd zeggen hoe het moet, ik zal vanavond even voor je kijken, misschien ervaar je het zelfde als ik.

Zie je nog wel je afspeellijsten etc? Kan je nog nieuwe aanmaken? Waar precies gaat het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vivian1989
Zo uit mijn hoofd gaat het fout zo gauw ik een afspeellijst naar mijn iPhone wil zetten. Ik heb nu sowieso maar via mijn iPhone zelf mijn hele muziekcollectie gedumpt en er alleen de paar albums opgezet die ik nu luister (ruimtegebrek), het verwijderen was ook allemaal heel lastig.

Later in de middag kan ik er meer over zeggen, ben nu niet thuis.

Het zou toch behoorlijk jammer zijn als ik er speciaal een oude versie van iTunes voor zou moeten downloaden, of een oude reservelaptop met Windows ervoor moet gebruiken (ik ben niet heel vaardig met dingen aanpassen op mijn macbook (draait overigens op El Capitan, als dat uitmaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vivian1989
Even een update, voor de nieuwsgierigen onder ons. Het is me gelukt! Ik had deze laptop blijkbaar nog niet gemachtigd om met icloud te syncen. Heb vandaag eens in iTunes op mijn account geklikt, om te zien hoe alles daar ingesteld stond.

Tot de nieuwste versie van iTunes kon je de muziek gemakkelijk wijzigen door andere afspeellijsten aan te vinken, nu het syncen sowieso via iCloud moet, valt dat weg. Opluchting iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famemonster
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-09 19:35
Gelukkig!

Mijn excuses dat ik niet eerder weer een reactie hebt geplaatst, het was me totaal ontschoten. Fijn om te horen dat alles weer werkt.