Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Even een vraag niet voor mijzelf...

Waar kan ik op een goede manier AOW en pensioen berekenen?
Ik heb bruto bedragen, maar doordat het uit 3 componenten bestaaat:
- AOW man
- AOW vrouw
- Pensioenuitkering

Kan ik niet makkelijk netto bereknen, bestaan hier tooltjes voorm, want ik heb er veschillende gevonden waar ik alleen aow of alleen pensioen kan uitrekenen...

Of moet ik gewoon totaal bij elkaar optellen en de schijven gebruiken?
Is er in dit laatste geval geen belastingvrije voet!?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:22

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Voor mijzelf heb ik een redelijk overzicht gevonden, zowel bruto als netto en individueel/gezamenlijk op mijnpensioenoverzicht.nl, of zoek je iets anders?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je pensioen is natuurlijk afhankelijk van je pensioenopbouw, je kan daar wel standaard percentages voor gebruiken, maar als je al in een pensioenfonds zit, krijg je daar gewoon jaarlijks een overzicht van.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Wat ik bedoel is een tooltje waar ik gewoon bedragen invoer...

Zoals hier:
http://www.berekenhet.nl/...omen/uitkering-netto.html

Maar dat is niet gecombineerd... Je kunt hier pensoien uitrekenen OF AOW.
Maar ik wil ze juist samen, zodat je uiteindelijk een nettobedrag per maand terugziet...

Iets duidelijker:

Mijn schoonvader is met vervroegd pensioen, maar door het verschuiven van de AOW leeftijd moet hij nu opeens tot mei doorwerken. Aangezien hij niet meer werkt, moet hij AOW compensatie uit zijn pensioen kopen. Nu wil ik berekenen wat de consequenties zijn per optie die geboden is...

Ik heb:
- Levenslang pensioenbijdrage per maand is al bekend die noem ik even P
- AOW schoonvader is bekend: 768 per maand in mei 2016
- AOW schoonmoeder is bekend: 700 per maand vanaf heden

P is afhankelijk van de geboden opties om AOW compensatie te kopen.
Afhankelijk van de gekozen optie, varieert P...

Ik wil dus voor iedere P een netto maandbedrag vanaf mei 2016 berekenen...
En daarnaast nu uiteraard ook....

Het gaat hier allemaal om bruto bedragen en ik kan ze via bovenstaande tool afzonderlijk van elkaar berekenen, maar dan haal je nooit die schijven die er zijn.

Bestaat er ergens een tooltje, waarin ik alles kan invoeren?

Ik vind het wel erg makkelijk van TNT pensioen in dit geval...
Hier heb je opties, per optie kost het je X per jaar van de levenslange jaarlijkse uitkering...

Maar wat nu de netto consequenties zijn van nu tot mei en na mei? Niemand die het vertelt...
Heb ze zojuist ook gebeld, maar echt welwillend zijn ze niet... Alles is al een keer uitgerekend...

Ja maar niet met de nieuwe opties... Nee zeggen ze: Dus de compensatie stopt gewoon per november 2015 en dan blijft het in mei gewoon gehandhaafd... Net alsof iedereen gewoon een AOW gat kan overbruggen zonder baan 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door BlakHawk op 20-10-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben te lui om je warrige verhaal opnieuw te lezen maar TNT geeft toch neem ik aan weer hoeveel pensioen hij per optie krijgt? Dat tel je bij de AOW op en klaar. Ik snap even het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:30:
Ik ben te lui om je warrige verhaal opnieuw te lezen maar TNT geeft toch neem ik aan weer hoeveel pensioen hij per optie krijgt? Dat tel je bij de AOW op en klaar. Ik snap even het probleem niet.
Niet dus...
Ze geven alleen maar aan hoeveel er per jaar bruto op P in mindering wordt gebracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Natuurlijk is dat bruto, hij zit nog niet op pensioengerechtigde leeftijd dus zit je gewoon nog in de witte tabellen, daar kan je de normale staffels op loslaten.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
SinergyX schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:00:
Natuurlijk is dat bruto, hij zit nog niet op pensioengerechtigde leeftijd dus zit je gewoon nog in de witte tabellen, daar kan je de normale staffels op loslaten.
MAar als je wil uitrekenen wat de consequentie is moet je ook weten welke tabel er straks geldt. Dus één waar je zowel AOW als P in kunt verwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrolfr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19
Per welke datum gaat ""P" in? Dat is al wel berekend met ingangsdatum bereiken AOW leeftijd?

Edit: *uitgaande dat P inderdaad dat is*. De bruto uitkering vanaf de AOW leeftijd is P (minus het ingeleverde deel) plus de AOW. Deze kan je bij elkaar op tellen. Hier worden dan loonheffingen en bijdrage ZVW op ingehouden voor een netto berekening voor AOW gerechtigden. De kans is groot dat de inhouding per uitvoerder lager zal zijn omdat ze alleen een stuk in de laagste schijf zien. De Belastingdienst zal dit met de aangifte na jaareinde verrekenen.

[ Voor 72% gewijzigd door Hrolfr op 20-10-2015 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:01:
[...]

MAar als je wil uitrekenen wat de consequentie is moet je ook weten welke tabel er straks geldt. Dus één waar je zowel AOW als P in kunt verwerken...
Dat kun je toch ook met je link of via; http://financieel.infonu....tarieven-en-schijven.html?

Gewoon uitrekenen wat AOW + P is per jaar. Eventueel zit je nog met zaken als hypotheekrente aftrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dfrenner schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:01:
[...]

http://www.belastingdiens...w_leeftijd_hebben_bereikt

Even rekening houden met voor/na '46 en je kan alles doorrekenen welke tarieven van toepassing zijn.

http://www.belastingdiens...leeftijd_nog_niet_bereikt
Standaard tarieven erbij.

Edit, dat is 2015, Association heeft 2016 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:13
Bel even met de pensioendesk of stuur ze een mail en vraag om een indicatieve berekening van de opties waartussen getwijfeld wordt. Hierop staan bruto en netto bedragen die voor jou vader gelden, afhankelijk van de gekozen opties.

Wellicht kan je dit ook zelf berekenen met behulp van een pensioenplanner. Als deze aanwezig is, vindt je die achter de 'mijn omgeving' van het pensioenfonds. Hiervoor heb je waarschijnlijk het DigiD van jouw vader nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Melniek op 20-10-2015 17:56 ]

Pagina: 1