upgrade oud beestie:D

Pagina: 1
Acties:

• djunisol
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-10-2023
hoi tweakers,

hoop dat jullie mijn oude bertha V/I weer voldoende melk kunnen laten geven(jups ben een boer)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
zou hoofdzakelijk gaan om gamen en editen

Wat mag het systeem gaan kosten?
op dit moment heb ik 300 euro beschikbaar voor een eventuele upgrade(not much i know)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
daar het om een upgrade gaat wil ik alles wat ik niet vervang behouden

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ben aan het twijfelen of een gfx mijn eisen gaat inwilligen of dat ik binnekort afscheid moet nemen van me beestie

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
neen geen voorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
goede hulp en dat premiere en WOT en Gta V en in de toekomst Fallout 4 er goed op gaat werken

Ga je overklokken?
neen teveel schade in het verleden gehad dus dat risico wil ik niet weer lopen

Wat verwacht je van ons?
wat ik van jullie verwacht na 6 jaar dit forum te observeren dat iemand de wel bekende knopen kan doorhakken zelf ben ik vaak uren bezig met kijken kijken en kijken en twijfelen. en daar meer hoofden meer dan 1 weten heb ik me aangemeld.

systeem op dit moment:
case: haf 932 kast
mobo: Asrock Fatality p67 mobo
cpu : intel i5 2500k
cpu cooler: bequiet dark knight pro
ram : 16gb ddr3-1066
hdd : 1x samsung evo-850 256gb
3x wd 2tb blue
Gfx : hd6970 2gb

bij voorbaat dank,
djunisol

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:01
Met die CPU is niets mis, zo oud is die ook weer niet.
Met een nieuwe videokaart kom je al een heel eind.
Budget van 300 euro is net jammer, als je paar tientjes meer hebt, dan kan je een GTX970 of een 390 halen. Daarmee kan je echt wel ff vooruit.

Kan je je budget niet oprekken dan is de keuze uit een 290 of een GTX960.

• djunisol
ik zou het wel iets kunnen oprekken maar is die r9 390 daadwerkelijk een upgrade + gaat premiere profijt hebben van die 8gb v-ram erop (jammer genoeg word premiere amper gebenched)

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Met een andere videokaart ben je al weer helemaal bij.

Ik zou minimaal een 4gb kaart nemen: GTX970 of R9 290/390.

Kijk wel even of je voeding het aan kan!
Een R9 290/390 gebruikt behoorlijk wat meer dan de kaart die je nu hebt.

Ik ging van een HD7850 2gb naar een R9 290 4gb en het is een wereld van verschil.
Een 8gb kaart kopen is dan misschien nog wel een betere keus, als je op dit moment voor een nieuwe kaart gaat.

[ Voor 47% gewijzigd door HugoBoss1985 op 20-10-2015 12:20 ]

• djunisol
zie net dat ik in mijn specs de voeding ben vergeten het gaat hier om een 600w rush power voeding
en goed om te horen dat die processor nog levendig is had verwacht omdat het geloof ik 1st generatie is dat hij daarom ook al een bottleneck zou gaan vormen

(werk in een computer zaak als monteur maar dat zijn meer de consumenten van hey ik wil mailen en gamen(patience,freecell,candy crush) dus met dit soort dingen loop je dan snel achter :P

• Arjant2
Als zijn voeding een 6970 aan kan, dan kan hij een 970 ook wel aan, die zijn qua stroomverbruik echt zuinig te noemen en verbruikt zeker niet meer dan die 6970.

Zowel de 970 als de 390 worden ondersteund door Adobe. Welke sneller zou zijn daarin durf ik niet te zeggen.

• djunisol
thanx @Arjant2
nu hopen dat er een adobe deskundig persoon tussen de tweaker database zit die ook reageert :P

• Arjant2
Ligt er misschien ook een beetje aan welke versie je gebruikt van Premiere.
Wat oudere versies gebruiken alleen Cuda (dus Nvidia) als ik het zo eens lees.

• djunisol
ik gebruik zoiezo cc 2015 dus opencl en cuda worden beide ondersteunt
me 6970 doet het wel redelijk maar na een simpele color correction of magic bullet(extreem color correction) kan ik niet meer normaal de video checken of ie er goed uit begint te zien

Verwijderd

djunisol schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:24:
zie net dat ik in mijn specs de voeding ben vergeten het gaat hier om een 600w rush power voeding
en goed om te horen dat die processor nog levendig is had verwacht omdat het geloof ik 1st generatie is dat hij daarom ook al een bottleneck zou gaan vormen

(werk in een computer zaak als monteur maar dat zijn meer de consumenten van hey ik wil mailen en gamen(patience,freecell,candy crush) dus met dit soort dingen loop je dan snel achter :P
RushPower C of M? De enige goede voedingen die Sharkoon heeft (laten) maken. Heb zelf de 400w RushPower C en voorziet nog dagelijks een AMD gamepc van prik.
Die voeding gaat voldoende zijn voor een GTX 970 of R9 390, maar als je nieuwe koopt houd ik mij aanbevolen voor jou oude RushPower.
Als 2e hands je niet afschrikt staan er wel wat gebruikte GTX 970 kaarten in v&a voor ongeveer €300,-

• djunisol
inmiddels recount gedaan van me €
en kan stijgen tot 350 en de voeding is uit me hoofd de M als dat staat voor modulair(waar ik zeker van ben)
en ja helaas schrikt 2e hands me af vooral omdat ik altijd vreemd kijk naar relatief high end kaarten die alweer verkocht worden

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Als je voor nieuw wilt gaan dan zou ik voor de R9 390 gaan.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Arjant2
John Rambo schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:24:
Als je voor nieuw wilt gaan dan zou ik voor de R9 390 gaan.
Op basis waarvan adviseer je dit?

• djunisol
ja kan je het onderbouwen want die 8gb is idd leuk maar als adobe daar bij voorbij loopt is een 4gb nvidia een betere keus en dat maakt het allemaal juist zo ingewikkeld
ben er inmiddels achter dat zelfs met een r9 370 of r9 380 al me games zeer goed zou kunnen spelen
maar wil het liefste dan toch kijken of de 100 euro die ik gemiddeld meer betaal voor een stapje hoger ook in prestaties zich gaat laten zien.
overigens de footage die ik edit is 1080p en heb 3 schermen waarvan er 1tje 1080p is en de andere ouderwets 1680x1050 is
Pagina: 1