Als ik een .com of een .net domeinnaam van een particulier overkoop. Hoe kan ik dit dan opgeven bij de belastingdienst? Ik krijg immers geen bonnetje, laat staan een btw bonnetje.
Verwijderd
ik denk het niet want je betaalt ook geen BTW aan die gast dus hoe wil je dan wat trugvragen?
Jup, dat klopt.Op dinsdag 19 juni 2001 20:20 schreef Oizo het volgende:
ik denk het niet want je betaalt ook geen BTW aan die gast dus hoe wil je dan wat trugvragen?
Maar ik bedoel of ik het wel als onkosten kan opgeven. Dus ik heb bijvoorbeeld 50.000 inkomsten en 8.000 kosten. Het domeinnaam kost ook nog eens 2.000. Kan ik dan 10.000gulden van mijn inkomsten aftrekken. Wat dus geeft dat ik een belastbaar inkomen heb van 40.000? En dus geen 42.000 gulden.
Verwijderd
die particulier mag geen btw heffen dus je hoeft geen btw te betalen...er is denk ik wel een adere regeling aangezien je andermaar dan mot je idd ff bellen
Nee, ik hoef ook geen BTW af te trekken. Maar ik wil wel die 2.000piek van mijn winst af halen. Scheelt toch zo'n 40% inkomsten belasting...Op dinsdag 19 juni 2001 21:26 schreef Kertje het volgende:
die particulier mag geen btw heffen dus je hoeft geen btw te betalen...er is denk ik wel een adere regeling aangezien je andermaar dan mot je idd ff bellen
edit:
maar kan dat?
maar kan dat?
Verwijderd
ik denk het niet.....je hebt 2000 uit je zaak genomen en je hebt er geen bewijs van, dus ik denk dat je dat op prive mag gaan inboeken. Hebben we geen boekhoudforum op GoT ??Op dinsdag 19 juni 2001 21:51 schreef Paul_ het volgende:
[..]
Nee, ik hoef ook geen BTW af te trekken. Maar ik wil wel die 2.000piek van mijn winst af halen. Scheelt toch zo'n 40% inkomsten belasting...
edit:
maar kan dat?
Verwijderd
Geen probleem, gewoon als kosten wegboeken. Maarre, je hebt toch wel een accountant of boekhouder die dit soort dingen voor je doet? Als je die niet hebt omdat je denkt daar geld mee uit te sparen maak je een grote fout.
Maar goed, dingen zonder bon komt nou eenmaal voor maar het blijven gewoon kosten. Zorg in ieder geval dat je een goeie omschrijving op je bankafschriften hebt staan.
Die jongen waar je hem van koopt heeft een probleem, niet jij. Jij wilt gewoon BTW betalen maar dat kan dus niet. En als dat wel kon dan had je het toch wel teruggekregen dus jij hebt er geen voordeel aan.
Maar goed, dingen zonder bon komt nou eenmaal voor maar het blijven gewoon kosten. Zorg in ieder geval dat je een goeie omschrijving op je bankafschriften hebt staan.
Die jongen waar je hem van koopt heeft een probleem, niet jij. Jij wilt gewoon BTW betalen maar dat kan dus niet. En als dat wel kon dan had je het toch wel teruggekregen dus jij hebt er geen voordeel aan.
Verwijderd
zo moeilijk is het toch neit te begrijpen?
als je zelf als particulier iets koopt moet je btw betalen maar kan je het niet aftrekken...als je als bedrijf iets van een particulier koopt hoef je geen btw te betalen...de particulier moet an wel ergens op een of andere manier aangifte doen als groot bedrag is maar hoe dat zit weet ik dus ook niet
als je zelf als particulier iets koopt moet je btw betalen maar kan je het niet aftrekken...als je als bedrijf iets van een particulier koopt hoef je geen btw te betalen...de particulier moet an wel ergens op een of andere manier aangifte doen als groot bedrag is maar hoe dat zit weet ik dus ook niet
Neem een cursus boekhouden of ga naar een boekhouder...
Het is toch een uitgave die je maakt wat een kostenpost is. Dus gewoon opvoeren als kosten en hoppakee..
Het is toch een uitgave die je maakt wat een kostenpost is. Dus gewoon opvoeren als kosten en hoppakee..
Verwijderd
Op woensdag 20 juni 2001 02:45 schreef Kertje het volgende:
zo moeilijk is het toch neit te begrijpen?
.............maar hoe dat zit weet ik dus ook niet
Ik zal eens opzoek gaan. Hoe vind ik een geschikte accountant? Gewoon de eerste de beste nemen? Ik heb daar totaal geen kaas van gegeten...Op dinsdag 19 juni 2001 23:26 schreef MarcoTC het volgende:
Geen probleem, gewoon als kosten wegboeken. Maarre, je hebt toch wel een accountant of boekhouder die dit soort dingen voor je doet? Als je die niet hebt omdat je denkt daar geld mee uit te sparen maak je een grote fout.
Ik post het hier op GoT omdat hier nogal veel (kleine) zelfstandigen zitten.
Wat zijn je eisen?
- prijs
- diploma's
- prijs
- diploma's
Verwijderd
wat doe je!? ik leg het hele stuk uit alleen eventjes hoe die het moet aangeven dat weet ik niet, daarover moet ie maar naar de belasting bellen...Op woensdag 20 juni 2001 08:41 schreef SAMAR het volgende:
[..]
offtopic:
sorry, maar er zijn bepaalde dingen waar ik over struikel en er dan ook perse iets over wil zeggen:
overkopen bestaat niet! Het is of
kopen of het is
overnemen
Noem het mijn contaminatie-fetish
sorry, maar er zijn bepaalde dingen waar ik over struikel en er dan ook perse iets over wil zeggen:
overkopen bestaat niet! Het is of
kopen of het is
overnemen
Noem het mijn contaminatie-fetish
sorry, ga vooral weer verder
Tja. Dat had hij nog niet nagechecked.
Liefst zo laag mogelijk. Typisch nederlands natuurlijk...Op woensdag 20 juni 2001 12:11 schreef The Source het volgende:
Wat zijn je eisen?
- prijs
Groningen zal wel makkelijk zijn...- locatie
Boekhouding & Belasting- extra advies / diensten
Als hij er maar verstand van heeft- diploma's
heheheOp woensdag 20 juni 2001 12:18 schreef Kirpeknots het volgende:
Tja. Dat had hij nog niet nagechecked.
Verwijderd
Gouden gids onder het kopje 'belasting adviseurs/accountants/boekhouders/administratiekantoor/weetikveel' zoeken en er een dagje voor uit trekken om er een stuk of 5 te bezoeken. Gewoon allemaal bellen en een afspraak maken. Je kiest dan degene uit waar je het beste gevoel bij hebt.Op woensdag 20 juni 2001 10:25 schreef Paul_ het volgende:
[..]
Ik zal eens opzoek gaan. Hoe vind ik een geschikte accountant? Gewoon de eerste de beste nemen? Ik heb daar totaal geen kaas van gegeten...
Ik post het hier op GoT omdat hier nogal veel (kleine) zelfstandigen zitten.
Ik heb er sinds '93 al 4 versleten maar dat komt omdat ik vind dat je nooit te lang bij dezelfde moet zitten. Het voordeel van zo'n figuur is dat ik me op m'n werk kan concentreren en me niet hoef te verdiepen in dingen die ik toch niet leuk vind. Het kost dan wel geld maar het heeft me al het 100 -voudige opgeleverd omdat ik die truukjes niet ken en ook nooit zal leren.
Het enige dat ik hoef te weten is *net* genoeg zodat ik weet dat ie me niet loopt te naaien voor m'n geld
Pagina: 1