Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerk en WIFI doortrekken naar zolder

Pagina: 1
Acties:

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Hallo allemaal,

Ten eerste excuses voor deze waarschijnlijk simpele vraag.
Ik heb zelf al gezocht op internet maar ik weet niet wat voor mijn situatie nu de beste oplossing is.. wifi extender, wifirepeater of een access point. Daarvoor zit ik niet genoeg in netwerken helaas.

Mijn situatie:
Beneden heb ik een "Cisco Linksys X1000" staan en via een koof loopt een netwerkkabel naar zolder. Omdat op zolder het WiFi bereik niet optimaal is wil ik graag dit WiFi-signaal/netwerk verstrekken. Daarnaast moeten er op zolder een aantal apparaten bedraad aangesloten kunnen worden en dan via de Cisco Linksys van beneden hun IP-adres krijgen.

Graag jullie advies over wat ik het beste kan doen. Bijvoorbeeld een switch op zolder die het DHCP signaal doorgeeft van beneden en dan dezelfde Wi-Fi netwerknaam als beneden maar dan alleen op een ander channel?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:36

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je hebt al een kabel liggen, dus een extender/repeater is hoe dan ook geen verstandige keuze. Aangezien je zowel bedraad als draadloos wilt uitbreiden op zolder is het enkel even de vraag of je een switch koopt en een accesspoint, of een router (met ingebouwde switch) en die instelt als accesspoint.

Hoeveel apparaten wil je op zolder van een bekabelde aansluiting voorzien?

Als dat er maar een paar zijn, dan is een draadloze router, ingesteld als AccessPoint waarschijnlijk het makkelijkst. Als het er wat meer zijn (lees teveel voor de 4 poortjes op een router), dan zou ik zeggen: neem een 8p switch en een accesspoint.

Verder is [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point waarschijnlijk een nuttige informatiebron voor je.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Bedankt voor je snelle reactie!
Ik komniet boven de vier apparaten uit dus dan weet ik nu wat ik nodig heb. Opzoek naar een router en deze dus instellen als Access Point