Raspberry pi github software downloaden en installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbatim
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-01-2024
Hallo,

Ik heb een project gezien op hackaday die ik graag op mijn raspberry pi wil installeren.
Eenmaal de link gevolgd naar github weet ik niet hoe je de mappen op mijn raspberry pi kan installeren. Dit is de link:https://github.com/gamaral/rpi-buildroot.

Zoals je kunt zien met deze link zijn er een aantal mappen waaronder ook Arch.
Ik neem aan dat ik dan ook Arch Linux moet installeren.Omdat ik totaal geen ervaring heb met github heb ik een aantal YouTube filmpjes gekeken over github maar dat gaat dan meestal over het opzetten van een account en eventueel software uploaden.

Nu zou ik graag willen weten hoe je die mappen van rpi-buildroot op mijn raspberry pi kan installeren. Eventueel een howto hierover is natuurlijk ook welkom.

Gaarne zie ik jullie reacties tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:55

FREAKJAM

"MAXIMUM"

De instructies staan onderaan de pagina. Even iets verder scrollen :)

Met het commando git clone, clone je een git repo. Maar nogmaals dit staat uitgelegd in de readme onderaan de pagina.

[ Voor 60% gewijzigd door FREAKJAM op 20-10-2015 11:39 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:13

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Niet. Wat daar staat is niet iets wat je op je pi instaleert. En die 'arch' map is een afkorting van 'architecture' en niet een verwijzing naar Arch Linux.

Heb je de readme gelezen? dat is letterlijk de howto. En daar staat letterlijk in: "It's intended for advanced users" daar lijk je mij niet onder te vallen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbatim
Kees schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:20:
Niet. Wat daar staat is niet iets wat je op je pi instaleert. En die 'arch' map is een afkorting van 'architecture' en niet een verwijzing naar Arch Linux.

Heb je de readme gelezen? dat is letterlijk de howto. En daar staat letterlijk in: "It's intended for advanced users" daar lijk je mij niet onder te vallen.
Hoe weet jij nou dat het niet voorde rpi is? Ik heb zelf op YouTube het project gezien, en lijkt me toch leuk om het uit te proberen op mijn pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:55

FREAKJAM

"MAXIMUM"

verbatim schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:36:
[...]

Hoe weet jij nou dat het niet voorde rpi is? Ik heb zelf op YouTube het project gezien, en lijkt me toch leuk om het uit te proberen op mijn pi.
Omdat dat in de readme staat uitgelegd. Het git clonen en builden van het project doe je op een ander linux systeem. Het deployen naar je pi gaat vervolgens middels een script. Ander tutorial vind je bijvoorbeeld hier (iemand build daar de image in een Ubuntu VM).

[ Voor 18% gewijzigd door FREAKJAM op 20-10-2015 11:43 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:13

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Het is wel voor je pi, maar niet iets wat je erheen kopieert en dan een bestandje uitvoert.

Als je de handleiding leest dan zul je weten dat:
- Het een 'Lightweight Raspberry Pi Distribution' voor je pi is, die je dus eerst moet compileren voordat je hem (als OS!) op je pi kan zetten
- Dat het is voor 'advanced users and specific embedded applications.' Ik zie in je post niet snel welke specifieke embedded applicaties je erop wil draaien.
- You must be pretty comfortable with cross-compilation in order to use rpi-buildroot.
- If you're not familiar with Buildroot and what it can and can't do, please take the time to read the manual.

En verder, wat is er onduidelijk aan:
Test Drive:
You can test drive rpi-buildroot by following the instructions below:

wget http://dl.guillermoamaral.com/rpi/sdcard.img.xz
xz -d sdcard.img.xz
sudo dd if=sdcard.img of=/dev/sdx # replace *sdx* with your actual sdcard device node
Dat lijkt mij een prima howto hoe je het even zelf kan testen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbatim
Oh, bedankt voor de uitleg. Ik zal mij even verder verdiepen in de manual.

Thanks
Pagina: 1