Visual Studio 2013 of Visual Studio 2015

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-10 08:52
Op het werk ligt de vraag voor me of we moeten upgraden naar VS2013 Premium of VS2015 Professional.

Nu heb ik de nieuwe features al bekeken van 2015 en de grootste verandering die ik heb gezien is het cross-platform mobiel ontwikkelen, dus ook voor iOS en Android.

Kunnen jullie mij nog andere grote veranderingen/voordelen van 2015 vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:25
2015 kan gewoon 2013 projecten openen (zonder dat ze bewerkt worden). Ik zou dus gewoon voor de laatste tooling gaan.

Voor de rest lastig te zeggen als we niet weten hoe je het verder gebruikt.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-10 08:52
Momenteel zitten we nog op 2010. Dus upgraden kan nooit kwaad. VS wordt nu voornamelijk gebruikt voor C# applicaties of sporadisch een .NET project. Maar het bedrijf waar ik werk werk ook met iPhones die ook meer functionaliteiten moeten krijgen binnen het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
VS2015 heeft een betere C++ compiler. Voor ons relevant, geen idee of de TS er wat aan heeft (hint!)

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ThaAresX schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:05:
Kunnen jullie mij nog andere grote veranderingen/voordelen van 2015 vertellen?
Zullen we het eens omdraaien: heb je een reden om niet te upgraden naar de meest recente versie als je dan toch al zo'n trage upgradecycle hebt dat je nog op software van 6 jaar oud zit te werken? ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
ThaAresX schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:14:
Momenteel zitten we nog op 2010. Dus upgraden kan nooit kwaad. VS wordt nu voornamelijk gebruikt voor C# applicaties of sporadisch een .NET project. Maar het bedrijf waar ik werk werk ook met iPhones die ook meer functionaliteiten moeten krijgen binnen het bedrijf.
C# == .NET, dus niet of..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:00

AlphaRomeo

FP PowerMod
Download de communitie / express edities (of professional trial via MSDN) en probeer de verschillen uit. Ik zou overigens ook neigen naar de laatste versie maar wij zitten op dit moment nog op 2013.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 16:03
Alle wijzigingen kun je prima bij Microsoft vinden:
MSDN: What's New in Visual Studio 2015

Heb 2013 gebruikt vanaf het uitkomen en gebruik nu 2015. mijn voorkeur gaat naar 2015 uit.

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 17:28

Haan

dotnetter

Als je nu geen VS2013 Ultimate hebt, is het zeer fijn om Code Lens te hebben in VS2015!
Ook is de Nuget package manager in 2015 een stuk verbeterd tov oudere Visual Studio's, dus als je veel met Nuget werkt is dat ook een mooie verbetering.

Op mijn werk blijven we overigens voorlopig nog op VS2013 omdat VS2015 rare bugs introduceerde icm EntityFramework.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Haan schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:48:
Als je nu geen VS2013 Ultimate hebt, is het zeer fijn om Code Lens te hebben in VS2015!
Ook is de Nuget package manager in 2015 een stuk verbeterd tov oudere Visual Studio's, dus als je veel met Nuget werkt is dat ook een mooie verbetering.

Op mijn werk blijven we overigens voorlopig nog op VS2013 omdat VS2015 rare bugs introduceerde icm EntityFramework.
Maar je hoeft EF toch niet te updaten als je overstapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-10 12:42

Camulos

Stampert

VS2015 heeft ondersteuning voor C#6.0 en natuurlijk Roslyn (nieuwe opensource compiler) aan boord :)
Persoonlijk vind ik de interface van VS2015 een stukje vlotter aanvoelen.

Voor werk gebruiken we nog VS2013 tot dat VS2015 de eerste SP heeft gehad

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Enige wat ruk is aan VS2015 is Nuget, dat scherm is er niet beter op geworden :P

Kijk ook eens naar de voorwaarden om Community te mogen draaien, die zijn behoorlijk ruimer geworden met 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 17:28

Haan

dotnetter

Jogai schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:19:
[...]

Maar je hoeft EF toch niet te updaten als je overstapt?
Dat zeg ik ook helemaal niet ;) Updaten (van 5 naar 6 in dit geval) zou misschien zelfs wel het probleem verhelpen, maar het gaat hier om wat oudere projecten waar alleen nog onderhoud op gepleegd moet worden. Nieuwere projecten waarin EF6 wordt gebruikt hebben we geen problemen mee.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:43
Haan schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:48:
[..]
Ook is de Nuget package manager in 2015 een stuk verbeterd tov oudere Visual Studio's, dus als je veel met Nuget werkt is dat ook een mooie verbetering. [..]
Megamind schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:34:
Enige wat ruk is aan VS2015 is Nuget, dat scherm is er niet beter op geworden :P
[..]
@OP: Zoals je ziet, de meningen verschillen per persoon.. Daarom is het, zoals ook al wordt aangeraden, beter om gewoon zelf een test systeem op te zetten om te kijken wat voor jullie bedrijf het beste werkt. Dan kom je er vanzelf achter of het wat voor jullie is. :)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
2015 heeft een bug in de debugger die sommige .net visualizers laat crashen, Resharper is trager in 2015, nuget is nog rukker dan het al is in 2013.... dus tot op heden is de keuze wat makkelijk. Hopelijk is de 1e update er een die het allemaal verhelpt.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 08:04
Als je nu losse licenties moet aanschaffen dan zou ik meteen voor 2015 gaan. Indien je MSDN oid hebt zou ik voor nu 2013 gaan en dan na de eerste update upgraden naar 2015. Overigens heb ik nergens last van in 2015 en is ReSharper sowieso al trager (lees: rukker) aan het worden ongeacht de versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

ASP.Net met cross-platform support is ook leuk. Ik ben alleen een beetje de draad kwijt welke C# features nu al ondersteund worden in 2015? Zit zelf nog op 2013 maar ik merk wel dat nu ik met andere talen werk sommige nieuwe features wel handig zijn.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Visual Studio 2015:
  • Editors zijn verbeterd.
  • Shared Projects (PCL)
  • Betere ondersteuning voor Bower/NPM/etc.
  • C# 6.0
Vanaf 2010 is er heel wat verbeterd, en zie ik geen reden voor een tussenstap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-10 20:23
BikkelZ schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:52:
ASP.Net met cross-platform support is ook leuk. Ik ben alleen een beetje de draad kwijt welke C# features nu al ondersteund worden in 2015? Zit zelf nog op 2013 maar ik merk wel dat nu ik met andere talen werk sommige nieuwe features wel handig zijn.
C# 6.0 features (o.a. de null-check "?") zit alleen in VS2015.
En is ook niet naar VS2013 te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HurpDerp
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-11-2024
Vooral de feature in VS2015 dat je lambda expressies kan gebruiken in je immediate window / watch vind ik wel heel erg tof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:49
Megamind schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:34:
Inderdaad, dat scherm is echt ruk. Ik snap niet wie dat ooit heeft bedacht :(

Verder maakt het voor mij niet veel uit of ik nou in 2013 of 2015 werk, maar ik ben de TS natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 16:22

MrMonkE

★ EXTRA ★

Als ik voor mezelf kijk en ook zo lees wat mensen hierboven roepen zou ik gewoon voor the latest and the greatest gaan: 2015

Ook beter voor je eigen ontwikkeling en ook aantrekkelijker om nieuwe devs binnen te halen in plaats van een of andere antieke Visual Studio versie.

Tevens standaard GIT ondersteuning iirc }:O

★ What does that mean? ★

Pagina: 1