Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Exchange mail ophalen OWA via outlook app

Pagina: 1
Acties:

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Ik vraag me al enige tijd iets af..
Wij hebben op ons werk een exchange server (2010) staan.
Deze biedt o.a OWA aan en mobile websync.

Op mobieltjes kun je connecten met as.bedrijfsnaam.nl en je credentials.
Middels outlook kun je een exchange account instellen als je intern verbonden bent.
Vanuit huis een outlook account instellen met de exchange gegevens lukt niet.

Met Windows 8 en Windows 10 heb je een mail app..
Zodra je vanuit huis hier de gegevens invult die je normaal gesproken in je mobieltje invult kun je gewoon je mail ophalen binnen deze app.

Wat ik me nu afvraag..
Waarom werkt dat wel? en een outlook account thuis instellen met de exchange gegevens niet?
Wat doet zo'n "app" anders als dat outlook doet?

De reden dat ik dit vraag is dat we graag outlook willen instellen op laptops buiten de deur
zodat ze gewoon verbinding kunnen maken met Exchange en zo hun mail kunnen ophalen op hun laptop.

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-11 15:20
autodiscover.domein.nl toevoegen als DNS record.

Dat moet voldoende zijn

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:39
Check eens of "Outlook Anywhere" wel volledig geconfigureerd is met alle vereisten. O.a. Autodiscover is inderdaad een voorwaarde, maar ook wat andere zaken dienen geconfigureerd te worden.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Uhm, het zou ook wel handig zijn als autodiscover correct is ingesteld. Het is wel leuk om alleen een DNS record toe te voegen maar als de AS service vervolgens interne adressen gaat verspreiden dan gaat dat nog steeds niet werken. En voor de beste ervaring zorg je er ook voor dat mailadressen gelijk zijn aan de UPN (User Principal Name).

En pas een beetje op met wat je doet want voor je het weet sloop je meer dan je lief is :) Als je alleen mail op de laptops wilt kan je ook handmatig profielen toevoegen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Dank .. het was me inderdaad duidelijk dat autodiscover het outlook gedeelte waarschijnlijk op gaat lossen
Alleen waarom werkt een mail app wel dan? en outlook niet?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:17

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat komt omdat Outlook het direct via MAPI wil benaderen en dat is een andere poort dan waar de apps gebruik van maken. Je mobieltje gebruikt echter ook gewoon MAPI als je het exchange profiel selecteerd.

De apps maken mogelijk gebruik van de API die via OWA beschikbaar is, dus proberen te verbinden op poort 443. Outlook doet dat niet, tenzij anders aangegeven.

Kan je iets in de event viewer vinden over Outlook?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Mobieltjes en de "Mail App" van Windows 8 maken gebruik van ActiveSync. Outlook (met Exchange 2010) maakt gebruik van OutlookAnywhere.
Hero of Time schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:44:
Dat komt omdat Outlook het direct via MAPI wil benaderen en dat is een andere poort dan waar de apps gebruik van maken. Je mobieltje gebruikt echter ook gewoon MAPI als je het exchange profiel selecteerd.
Dat is niet correct.. Outlook probeert (mits juist geconfigureerd uiteraard) verbinding te maken via RPC over HTTPS en dat loopt gewoon over 443.

Mobieltjes gebruiken ActiveSync en dat is ook gewoon HTTP/443.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:17

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Glashelder schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:46:

[...]

Dat is niet correct.. Outlook probeert (mits juist geconfigureerd uiteraard) verbinding te maken via RPC over HTTPS en dat loopt gewoon over 443.
Daar zeg je het goed, 'mits juist geconfigureerd'. Maar standaard als je Exchange opgeeft, gaat het initieel via MAPI proberen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1