Ik vraag me al enige tijd iets af..
Wij hebben op ons werk een exchange server (2010) staan.
Deze biedt o.a OWA aan en mobile websync.
Op mobieltjes kun je connecten met as.bedrijfsnaam.nl en je credentials.
Middels outlook kun je een exchange account instellen als je intern verbonden bent.
Vanuit huis een outlook account instellen met de exchange gegevens lukt niet.
Met Windows 8 en Windows 10 heb je een mail app..
Zodra je vanuit huis hier de gegevens invult die je normaal gesproken in je mobieltje invult kun je gewoon je mail ophalen binnen deze app.
Wat ik me nu afvraag..
Waarom werkt dat wel? en een outlook account thuis instellen met de exchange gegevens niet?
Wat doet zo'n "app" anders als dat outlook doet?
De reden dat ik dit vraag is dat we graag outlook willen instellen op laptops buiten de deur
zodat ze gewoon verbinding kunnen maken met Exchange en zo hun mail kunnen ophalen op hun laptop.
Wij hebben op ons werk een exchange server (2010) staan.
Deze biedt o.a OWA aan en mobile websync.
Op mobieltjes kun je connecten met as.bedrijfsnaam.nl en je credentials.
Middels outlook kun je een exchange account instellen als je intern verbonden bent.
Vanuit huis een outlook account instellen met de exchange gegevens lukt niet.
Met Windows 8 en Windows 10 heb je een mail app..
Zodra je vanuit huis hier de gegevens invult die je normaal gesproken in je mobieltje invult kun je gewoon je mail ophalen binnen deze app.
Wat ik me nu afvraag..
Waarom werkt dat wel? en een outlook account thuis instellen met de exchange gegevens niet?
Wat doet zo'n "app" anders als dat outlook doet?
De reden dat ik dit vraag is dat we graag outlook willen instellen op laptops buiten de deur
zodat ze gewoon verbinding kunnen maken met Exchange en zo hun mail kunnen ophalen op hun laptop.