Macbook Pro 13 laadt niet meer na waterschade.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 13:55
Hoi tweakers,

Mijn vriendin is slim geweest om haar waterfles open in haar rugzak te doen. Hierdoor is er water in haar macbook gekomen. In eerste instantie startte hij helemaal niet meer op. Na wat fohnwerk heb ik de laptop met de lader aan de praat gekregen. Echter wanneer ik de lader loskoppel valt de macbook gelijk weer uit.

De batterij percentage was in eerste instantie 53%, nu na een week 49%.

Ik vrees het ergste, dat het moederbord vervangen moet worden. Wat denken jullie? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-10 13:17
Ik vrees dat je hem helemaal kan afschrijven.

Verwachte defecten:

- Logicboard (veel geld)
- Accu sowieso 139 euro

+ de rest wat de föhn her en der heen heeft geblazen....

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
uiteraard heb ik de accu losgekoppeld voordat de fohn erop ging. Maar ik verwacht ook logicboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:53
Een föhn is sowieso niet echt slim. Het beste is proberen de macbook in een bak met rijst te laten liggen voor een aantal dagen. Met een beetje geluk doet die het weer voor een tijdje. Maar betrouwbaar zal die niet meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famemonster
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-09 19:35
sweebee schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:23:
Een föhn is sowieso niet echt slim. Het beste is proberen de macbook in een bak met rijst te laten liggen voor een aantal dagen. Met een beetje geluk doet die het weer voor een tijdje. Maar betrouwbaar zal die niet meer zijn.
Dit gaat niet werken, ook al gooi je hem in een bak met rijst. In 9/10 gevallen ontstaat er toch corrosie op bepaalde printplaten, contacten etc. Dit kan soms een pas na een tijd komen... Ik vrees het ergste. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:53
Daarom zeg ik ook voor een tijdje :) En door de corrosie weet je niet precies wat er gebeurt en is die dus onbetrouwbaar. Soms kan die blijven werken voor een paar jaar of maar een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-10 16:14

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Open maken en met alcohol en demiwater helemaal schoonpoetsen... Zo heb ik een MB air 13' uit de melk gered...

Rijst of iets dergelijks geloof ik niet zo in...

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
Sjoerdfoto schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:06:
Open maken en met alcohol en demiwater helemaal schoonpoetsen... Zo heb ik een MB air 13' uit de melk gered...

Rijst of iets dergelijks geloof ik niet zo in...
Ik weet niet of na een week en intensief gebruik de macbook nog te redden is, maar ik ga het wagen... thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Schoonmaken doe je met een ZACHTE tandenborstel (even 2 kopen bij de drogist) en met reinigingsalcohol. Soppen, schrobben en poetsen. Daar ben je minimaal per kant 15 minuten mee bezig. Uit laten lekken. Daarna verwarmen om alles te laten verdampen. Uiteraard koelblokken etc verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
sebastius schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:00:
Schoonmaken doe je met een ZACHTE tandenborstel (even 2 kopen bij de drogist) en met reinigingsalcohol. Soppen, schrobben en poetsen. Daar ben je minimaal per kant 15 minuten mee bezig. Uit laten lekken. Daarna verwarmen om alles te laten verdampen. Uiteraard koelblokken etc verwijderen.
Verwarmen in de magnetron? Nee grapje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 23:59
+1 sebastius. Dergelijke klussen zijn enigszins tijdrovend, maar wel goedkoop en zeker de moeite waard.

Probeer nooit enige electronica aan te zetten als je dit nog niet gedaan hebt. Föhnen is geen optie. Pas op het moment dat je dus de alcohol erover hebt gegooid en de boel goed schoon hebt wil je de plaat met een föhn behandelen om de overtollige alcohol weg te verdampen zoals Sebastius ook al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Als hij het dan nog niet doet, waarschijnlijk de current sensing weerstandjes door gebrand. Gr. Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:32

Umbrah

The Incredible MapMan

Een föhn is een elektronen kanon, dikke kans (hoewel het goed kán gaan) dat je er een lading andere problemen mee hebt gemaakt... Verwarmen doe je met andere middelen dan een föhn...

Los van wat hier staat, zonder enorm veel moeite (of sebastius) er in te steken, vrees ik inderdaad het ergste voor deze MBA, en dat is niet exclusief door het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
Alles werkt gewoon naar behoren alleen hij laadt niet op. Voor de rest werkt alles goed. De batterij percentage is nu 2 weken later weer 5% omlaag gegaan. De accu ontlaadt zichzelf langzaam blijkbaar.

Het is dus momenteel geen macbook maar een imac :) Ik wacht op een reactie van de verzekeraar daarna ga ik kijken hoe we hem weer kunnen repareren. Heb een pb van een medetweaker en hij denkt hem voor 150 euro te kunnen repareren. Ik hoop het....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Als dit toch verzekeringswerk wordt laat het dan doen door de ARS of een AASP, als de medetweaker het niet kan doen voor je heb je best kans dat je verzekeraar ook zegt dat je de weetikveelwat kan krijgen.
Met alle respect voor de medetweaker natuurlijk, maar vochtschade is redelijk onvoorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Wat mijn macbook air van een dubbele espresso gered heeft was openklappen en een week "als een dakje" laten staan..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kheowkul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-09 18:00
Yalopa schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 09:45:
Wat mijn macbook air van een dubbele espresso gered heeft was openklappen en een week "als een dakje" laten staan..
Mijn Macbook pro heeft dezelfde behandeling gehad na een cola bad, alleen was ik zo eigenwijs om na drie dagen alweer te proberen of ie het deed. Gelukkig deed ie het weer en nog steeds, na 2 maanden.
Pagina: 1