Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even checken of meer mensen dit ervaren:

Vanochtend werd er tot mijn grote vreugde dan eindelijk een systeemupgrade aangekondigd op mijn Moto e 2015. Ik meen te hebben gezien dat deze voor Android 5.1.1. was. Update geaccepteerd, werd gedownload, telefoon werd geherstart, vervolgens alle apps geoptimaliseerd en de telefoon startte opnieuw op.

Ik checkte bij de telefooninfo wat nu de Android versie was, en wat zie ik: 5.0.2 :?
Nogmaals telefoon opnieuw opgestart, zelfde resultaat.

Systeemversie 22.46.8.surnia_reteu.reteuall.en.EU.reteu
Build-nummer LXI22.50-53.8

Heb ik mij vergist en was dit alleen een Stagefright fix, of is bij mij de 5.1.1. update om één of andere reden mislukt?

Als ik nu nogmaals op "Systeemupdates" druk, dan krijg ik de melding dat mijn apparaatsoftware is bijgewerkt.

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Wellicht was het gewoon een onderhoudsupdate voor de stagefright lek en komt 5.1.x nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk zelf inderdaad ook dat het slechts de Stagefright patch was. Enige optische verschil dat ik kan vinden is dat de 4G aanduiding bovenin de status bar nu groter en naast het signaalsterkte icoontje staat (in de plaats van het Wifi signaal icoontje) en niet meer kleiner en schuin boven het signaal icoontje.

Wow, veel beter zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterel
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-01-2019
Ik had exact hetzelfde. En ik zou zweren dat er voordat ik de update aanzette stond dat ik 5.1 ging krijgen. Nu is er natuurlijk geen manier meer om dat schermpje terug te halen... maar als OP ook dacht dat er 5.1 stond ga ik toch denken dat er iets niet helemaal 100% werkt aan deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Yep hier ook.. maar het is alleen maar de 5.0.2.. En wat stagefright betreft, ik ben nog steeds vulnerable. Al is het nu dan nog maar 4 van de 8 ipv 1 van de 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:50

vhal

ಠ_ಠ

Mijn vrouw heeft een Moto E 2014 met de '5.1' update. Nog niet geinstalleerd maar dit zal ook wel 5.0.2 zijn.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
5.0.2 had ik voor de "update" ook al, dus een update van 5.0.2 naar 5.0.2 lijkt me sterk. Of misschien heeft Motorola per ongeluk een verkeerde link gepusht en hebben we inderdaad opnieuw 5.0.2 zitten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik denk een (gedeeltelijke) stagefright patch, maar nog wel steeds hetzelfde versienummer. Maar ja.. er stond wel 5.1 :?

[ Voor 14% gewijzigd door hars73 op 20-10-2015 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:52
Het is sowieso afwachten of de Moto E 2015 de update naar 5.1 (laat staan 5.1.1) wel gaat krijgen.

Begin Mei is Moto begonnen met de 5.1 update van de Amerikaanse versie en eind Juli heeft de laatste(?) groep Amerikaanse toestellen de update naar 5.1 gekregen.
-- edit -- het schijnt dat zelfs de US retail toestellen de update nog niet eens gekregen hebben; alleen de branded toestellen (verizon enzo)

Sinds 22 Juli is het vanuit Motorola stil mbt de 5.1 update.
Ook de update die nu gepusht wordt alszijnde 5.1 is gewoon een security patch aangezien de android versie op 5.0.2 blijft staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Nnoitra op 20-10-2015 14:50 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 16:28
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/PxtHvPdUQnwPg3eAbR2E27iI/full.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/CyjHZqrJBpbtB0zFeJ1Q5wbu/full.png

Ik vrees dat Motorola (alweer) heeft geblunderd en de verkeerde lap tekst bij de Stagefright patch heeft geplaatst...

En inderdaad zucht, mensen in de VS hebben de update sinds maanden dus zoveel moeite om het hier uit te is het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djirtsdew
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-08 15:43
Ik heb inmiddels na deze patch dezelfde Systeemversie en Build-nummer als de OP. En overduidelijk is het geen android 5.1, hoewel dat inderdaad wel aangekondigd was voor de installatie...

De kernel-versie heeft na deze patch als datum 4 augustus 2015. Ik heb niet gekeken wat die vooraf was, maar het lijkt me waarschijnlijk dat er dus inderdaad iets is aangepast met deze patch. Maar dus niet de android-versie.

Overigens, Motorola had minimaal een update beloofd (en gesuggereerd er meer te gaan doen), dus ik ga er zeker van uit dat we 5.1 nog gaan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
djirtsdew schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:52:
Overigens, Motorola had minimaal een update beloofd (en gesuggereerd er meer te gaan doen), dus ik ga er zeker van uit dat we 5.1 nog gaan krijgen...
Don't get your hopes up...
Motorola heeft min of meer al aangegeven dat de update naar 5.1 de laatste update is; 6.0 gaat 'm vooralsnog sowieso niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Nnoitra schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:18:
[...]

Don't get your hopes up...
Motorola heeft min of meer al aangegeven dat de update naar 5.1 de laatste update is; 6.0 gaat 'm vooralsnog sowieso niet worden.
Alsnog hoop ik op die 5.1, dan maar geen 6.0 maar ik weet dat 5.1 bepaalde bugs oplost die in 5.0.2 aanwezig zijn.

Daarnaast, op de bugs in 5.0.2 en op het update beleid na ben ik erg blij met het toestel, hij was iedere cent van die 119 euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:58
Op de Moto E sec van mijn zoon stond duidelijk android 5.0 op het scherm van de update dus.... wel vreemd natuurlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door jejeh op 20-10-2015 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hier dezelfde ervaring: de update heet Lollipop 5.1, maar het versie nummer blijft 5.0.2.

Zie dit topic op motorola voor meer informatie (en frustratie)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Hier dus wel de update gekregen naar 5.1 maar echt gelukkig wordt ik er niet van de update neemt de helft van het geheugen in beslag :'(

Edit:

Moto E 5.1

Edit dit is de 2014 versie

[ Voor 45% gewijzigd door bobsquad op 21-10-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
bobsquad schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:17:
Hier dus wel de update gekregen naar 5.1 maar echt gelukkig wordt ik er niet van de update neemt de helft van het geheugen in beslag :'(

Edit:

[afbeelding]
Kan ik begrijpen, Moto E 1st heeft maar 4gb opslag.

Alsnog bof je, een ouder toestel die de update krijgt waar de nieuwere al maanden voor wacht in EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Kreeg hem ook pas vandaag binnen dus lijkt iets mis te gaan bij Motorola (zoals normaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Nou, ik kan vanaf vandaag qua updates een dikke middelvinger opsteken naar Motorola, ben er helemaal spugzat van aangezien 5.1 allang uit is in de VS.

De officiële Cyanogenmod vanaf vandaag ook uit voor de Moto E 2nd LTE variant, ben er klaar mee en uit ervaring zijn CM nightlies vrij stabiel en dagelijks voor de meeste telefoons.

http://www.androidpolice....g-lte-moto-e-2015-surnia/

Morgen aan de slag en dan heb ik direct 5.1.1, en als de community hun best doet misschien zelfs 6.0 op ten duur, sowieso is 5.1.1 al beter dan eeuwig wachten op de officiële 5.1 van Motorola, en deze versie van CM heeft geen Stagefright lekken, ironisch genoeg heeft mijn Moto E alleen 3 minder na die update vannacht, maar nog steeds 4 van de 8...

http://get.cm/?device=surnia

De directe link naar CM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
bobsquad schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:17:

Edit:

[afbeelding]
Zou je je post even kunnen aanpassen cq vermelden dat jij de Moto E 2014 hebt?
Voor de mensen die "condor" niet zien staan en niet weten dat de 2015 versie "Surnia" heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here, dacht eindelijk Android 5.1 te krijgen, maar kreeg helaas 5.0.2 die er al op stond...
Pagina: 1