Verwijderd
<ASO modus>
Wat jij wil.
Find out for yourself.
And next time.. Please behave.
</ASO modus>
Niet normaal zeg
Wat jij wil.
Find out for yourself.
And next time.. Please behave.
</ASO modus>
Niet normaal zeg
zo aso was het niet, de reactie... de vraagstelling wel.
Ik hoop dat die andere 2posts/dag van de topic-starter wat fatsoenlijker zijn dan dit.
Ik hoop dat die andere 2posts/dag van de topic-starter wat fatsoenlijker zijn dan dit.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
in principe goed genoeg maar de meeste kaarten kunnen niet hoger dan 384x288 en dat is toch vaak niet voldoende voor mooie qualiteit videobewerking..
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Je moet de DV kaarten van Miro/Pinnacle is checken. Die hebben best acceptable beeldbewerkingskaartjes in hun assortiment.
www.miro.com
www.miro.com
Verwijderd
Als hij werkt wel ja;)
Neen ten eerste al nooit een Pinnacle, supertraag met screenshots capturen en VRESELIJK slechte drivers worden bijgeleverd.
Als je met die kaart de winkel uitloopt en je komt thuis dan loop je al 84 softwareupdates achter.
Ik heb nu zelf een Hauppauge en dat is wat dat betreft een stuk beter maar hij draait nog steeds voor geen Meter.
Ik zoek zelf ook nog steeds hulp om dat ding goed draaiende te krijgen.
Probeer eerst maar eens zo'n kaart aan de gang te krijgen zonder dat je systeempje hangt.
Ik heb nog geen 1 persoon gesproken en/of zelf gezien die een tv-capture kaart feilloos heeft draaien.
Bij allemaal ligt hij weer in de la ,ook kaarten van Fl. 1600,-
Ik zou zeggen probeer eens bij iemand te gaan kijken die wel een tv-kaart heeft en die dan wel goed zou draaien.
Het kan je een hoop teleurstelling besparen.
Je moet in ieder geval een snelle grote harde schijf hebben, 5400 rpm ,vergeet het maar daar krijg jij geen AVI tjes mee gecaptured 'loss of data' krijg je dan.
Ook een flinke bussnelheid moet je hebben, anders krijg je weer datzelfde probleem.
Er komt echt heel wat bij kijken in ieders geval.
De foto's die ik van TV capture (als hij het doet) zijn redelijk op 640x480
Een AVI capturen en dan op klein formaat is mij nog nooit gelukt.
Een heel verhaal maar ik heb een TV kaart.
BTW De TV kaart werkt bij mij meer als dwangmatig cursus volgen van hoe werkt de pc van binnen.
Ik weet ineens veel meer van IRQ,s Soundblaster kaarten, videokaarten, ik heb zowat alle AVI,MPEG capture proggies die er zijn,Direct X zegt mij ineens ook veel meer etc.etc.
De schroeven van mijn kast zijn inmiddels vleugelmoertjes.
Ik hoop dat ik je met dit verhaal niet ontmoedigd heb.
Neen ten eerste al nooit een Pinnacle, supertraag met screenshots capturen en VRESELIJK slechte drivers worden bijgeleverd.
Als je met die kaart de winkel uitloopt en je komt thuis dan loop je al 84 softwareupdates achter.
Ik heb nu zelf een Hauppauge en dat is wat dat betreft een stuk beter maar hij draait nog steeds voor geen Meter.
Ik zoek zelf ook nog steeds hulp om dat ding goed draaiende te krijgen.
Probeer eerst maar eens zo'n kaart aan de gang te krijgen zonder dat je systeempje hangt.
Ik heb nog geen 1 persoon gesproken en/of zelf gezien die een tv-capture kaart feilloos heeft draaien.
Bij allemaal ligt hij weer in de la ,ook kaarten van Fl. 1600,-
Ik zou zeggen probeer eens bij iemand te gaan kijken die wel een tv-kaart heeft en die dan wel goed zou draaien.
Het kan je een hoop teleurstelling besparen.
Je moet in ieder geval een snelle grote harde schijf hebben, 5400 rpm ,vergeet het maar daar krijg jij geen AVI tjes mee gecaptured 'loss of data' krijg je dan.
Ook een flinke bussnelheid moet je hebben, anders krijg je weer datzelfde probleem.
Er komt echt heel wat bij kijken in ieders geval.
De foto's die ik van TV capture (als hij het doet) zijn redelijk op 640x480
Een AVI capturen en dan op klein formaat is mij nog nooit gelukt.
Een heel verhaal maar ik heb een TV kaart.
BTW De TV kaart werkt bij mij meer als dwangmatig cursus volgen van hoe werkt de pc van binnen.
Ik weet ineens veel meer van IRQ,s Soundblaster kaarten, videokaarten, ik heb zowat alle AVI,MPEG capture proggies die er zijn,Direct X zegt mij ineens ook veel meer etc.etc.
De schroeven van mijn kast zijn inmiddels vleugelmoertjes.
Ik hoop dat ik je met dit verhaal niet ontmoedigd heb.
hehe wat een lap tekst hierboven.
Mijn Pinnacle kaart werkt anders perfect, heb maar 1 update over de originele software.
Tevens kan ik live in DivX ;-) opnemen van TV (384x288x24bpp @ 25 FPS PAL). Alleen geluid laat ik dan ongecodeerd, MP3 erbij is net iets te veel voor mijn CPU. Als ik een P3-700 of hoger zou hebben dan zou ik MP3-audio er bij kunnen doen.
Foto's kan ik capturen op iets van 768x512.
Mijn Pinnacle kaart werkt anders perfect, heb maar 1 update over de originele software.
Tevens kan ik live in DivX ;-) opnemen van TV (384x288x24bpp @ 25 FPS PAL). Alleen geluid laat ik dan ongecodeerd, MP3 erbij is net iets te veel voor mijn CPU. Als ik een P3-700 of hoger zou hebben dan zou ik MP3-audio er bij kunnen doen.
Heb je soms een DC10? Die heb ik namelijk. Wat voor programma's/instellingen gebruik je om in divx/mp3 te capturen?Op dinsdag 19 juni 2001 22:22 schreef -ScuL- het volgende:
hehe wat een lap tekst hierboven.
Als je met een gewone tvkaart 25 fps trekt, welke software en OS gebruik je dan?
Ik blijf met mn lenco TV-kaartje met bt878 en duron 800 steken op 17 a 18 fps bij divx
Ik blijf met mn lenco TV-kaartje met bt878 en duron 800 steken op 17 a 18 fps bij divx
Nee gewoon een Pinnacle PCTV Pro. (Zie signature)Op woensdag 20 juni 2001 01:42 schreef kleinelievewolff het volgende:
[..]
Heb je soms een DC10? Die heb ik namelijk. Wat voor programma's/instellingen gebruik je om in divx/mp3 te capturen?
Settings zijn verder niet zo speciaal:
384x288x24bpp (YUV2). DivX Fast Mation codec (rate tussen de 900 en 1100 kbit, hangt er vanaf wat voor qualiteit ik wil). Keyframe op 5 secs. Crispness 100%.
Zoals ik al zei is mijn CPU niet snel genoeg voor DivX en MP3 tegelijk dus het laatste doe ik altijd achteraf, eerst uncompressed audio opnemen en naderhand met VirtualDub de audiostream naar MP3 converten.
Audio dus uncompressed PCM 44.1KHz 16bit.
25fps is trouwens echt de top, op een stuk film van 15 minuten krijg ik een stuk of 10 dropped frames, dus dat is geen slechte prestatie, maar als ik op NTSC (29.7 fps geloof ik) wil gaan capturen dan dropt ie heel veel meer, dat trekt ie dus niet.
Ik gebruik VirtualDub voor het capturen. OS is niet relevant maar ik draai Windows ME. (2k gaat net zo snel). De kaart beschikt idd ook over een BT878. Voor meer specs van mijn systeem zie mijn sig, zo speciaal is het echt niet. (PS mijn schijf is op zich wel redelijk snel, 7200 rpm, ATA/66, 2mb cache).Op woensdag 20 juni 2001 11:44 schreef arjandijk het volgende:
Als je met een gewone tvkaart 25 fps trekt, welke software en OS gebruik je dan?
Ik kan onder W2000 ook wel realtime comprimeren naar DivX (384*288)
CPU is een Celeron 500 (keer 2)
Onder Virtualdub kan ik een VCD met 27 fps converteren naar DivX (incl audio) (dus het houd niet over)
Voor het capturen van video heb je echt niet een super snelle schijf nodig, mijn 40 GB 5400rpm schijf trekt de 3 MB/sec makkelijk wanneer ik met de DC-10 bezig ben
Vanuit de DC-10 kun je trouwens niet rechtstreeks converteren naar DivX (of welk formaat dan ook) omdat de kaart de data rechtstreeks in MJpeg converteerd. Je CPU zou dan en de MJPEG data moeten decomprimeren en naar Mpeg-4 (DivX) moeten comprimeren.
Dat trekt echt geen enkele PC op dit moment.
CPU is een Celeron 500 (keer 2)
Onder Virtualdub kan ik een VCD met 27 fps converteren naar DivX (incl audio) (dus het houd niet over)
Voor het capturen van video heb je echt niet een super snelle schijf nodig, mijn 40 GB 5400rpm schijf trekt de 3 MB/sec makkelijk wanneer ik met de DC-10 bezig ben
Vanuit de DC-10 kun je trouwens niet rechtstreeks converteren naar DivX (of welk formaat dan ook) omdat de kaart de data rechtstreeks in MJpeg converteerd. Je CPU zou dan en de MJPEG data moeten decomprimeren en naar Mpeg-4 (DivX) moeten comprimeren.
Dat trekt echt geen enkele PC op dit moment.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
hallo hee !!!!Op dinsdag 19 juni 2001 19:54 schreef magical het volgende:
ja staat hierboven
gaarne snelle antwoord !!!!!
groetjes
doe ff normaal !
Ja sorry moest even
ik had het druk en moest snelle antwoord!!!!
maar meer info is wel welkom hoor
groeten
ik had het druk en moest snelle antwoord!!!!
maar meer info is wel welkom hoor
groeten
Hebm nu lopen met mjpeg-codec en full frame(ongecodeerd) op 384x288, YUY2, werkt prima, voor VHS is het genoeg. Max 25fps hoger krijgtie frame drops
Pagina: 1