Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0tje
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-04-2022
Dag mensen,

Ik heb zojuist een Wi-Fi router van Sitecom, de X4 N300 (http://ic.tweakimg.net/ext/i/1300457021.png). Die staat bij mij boven op de zolderverdieping verbonden met de modem beneden van Ziggo (https://static.ziggo.nl/i...20x%20248_tcm14-35592.jpg).

Ik heb vaak last van wegvallend internet, maar dan alleen wat via de router boven met de X4 N300 staat aangesloten of is verbonden.
De router staat ingesteld als acces point. Verder heb ik geprobeerd de DHCP server uit te zetten van de router maar echter leverde dit geen resultaat op. Auto IP change heb ik ook geprobeerd uit te zetten.
Verder staat er een firewall, NAT accellerator, en UPnP aan van de router. De modem van Ziggo staat gewoon standaard ingesteld.

Enig idee waarom het internet vaak wegvalt? Ik kan het merken wanneer ik bijvoorbeeld op de PS4 aan het gamen ben en ik krijg opeens een DC, of bijvoorbeeld als ik op het internet surf en dat er links onderin bij Google Chrome 'host vaststellen' zie. Soms krijg ik ook een DNS fout.

Verder heb ik allebei een hard reset van de router en van de modem gedaan maar werkte ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 13:54

SenZatioN

Improvise...

Het eerste wat bij mij te binnen schiet: staat het wifi-kanaal vast op zowel het modem als het AP? Zo niet dan kan je beginnen met beide op hetzelfde kanaal in te stellen. Redelijke kans dat dit al voldoende is aangezien je dan geen plotselinge kanaalwissielingen meer kunt krijgen.

My software never has bugs, it just develops random features...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Je hebt geprobeerd de DHCP uit te zetten van de Sitecom? Dus die staat anders gewoon aan terwijl die Sitecom als AP is ingesteld en niet als router werkt? Dat gaat sowieso niet werken.
Oftewel: hoe staat die Sitecom ingesteld, loopt er een kabel van de Ubee naar de WAN poort van de Sitecom of naar de LAN poort van de Sitecom? (Dubbel NAT uitsluiten)

Firewall en NAT enz. op de Sitecom? Dan moet die dus inderdaad goed worden ingesteld ;)

Overigens kan ik me vergissen maar voor zover ik weet hoor je juist niet AP's op hetzelfde kanaal te zetten...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Inderdaad, alle wifi apparaten moeten juist afwijkende kanalen hebben, zo kunnen ze elkaar niet in de weg zitten, vooral als je twee dezelfde SSID's hebt dicht bij elkaar.
Daar ligt het denk ik niet aan, begin eerst maar eens om maar 1 DHCP server in je netwerk te hebben. Die router op zolder hoort eigenlijk maar een "domme" AP te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 635341

Waarschijnlijk kom je met bovenstaande adviezen inderdaad al een heel eind. Om het even samen te vatten in een stappenplan:

1. Koppel de netwerkkabel tussen de Ubee EVW320b en Sitecom X4 router los
2. Reset de router na fabriekswaardes door de WPS/OPS knop 20 seconden in te drukken
3. Log in op de router (bij voorkeur via een verbinding met netwerkkabel)
4. Klik op '2.4Ghz WiFi' en kies het tabblad 'Basic', stel hier een vast draadloos kanaal (channel) in. Kies bijvoorbeeld uit 1, 6 of 11.
5. Stel eventueel ook de draadloze netwerknaam ('Basic' -> (E)SSID) en wachtwoord ('Security' -> Pre-shared Key) in.
6. Klik op 'Status' en kies het tabblad 'DHCP Server'
7. Wijzig hier het IP adres van de Sitecom router naar een IP-adres in het bereik van de Ubee EVW320b en buiten het bereik van de range van de DHCP server van de Ubee. De Ziggo Ubee EVW320b is te benaderen is op 192.168.178.1 en heeft het DHCP bereik 192.168.178.10~74. Wijzig het IP-adres van de Sitecom router bijvoorbeeld naar 192.168.178.2
8. Kiest u voor de waarde 'Disabled' bij het label 'DHCP Server'
9. Klik op 'Apply' om de instellingen op te slaan.
10. Plaats de kabel tussen de Ubee EVW320b en Sitecom X4 router in een van de gele LAN poorten van uw Sitecom router (dus niet de WAN poort)
11. Verbindt met de Ubee modemrouter en kies hier een kanaal dat geen overlap heeft met het eerder ingestelde kanaal. Voor instructies zie deze link.

Werkt de verbinding hierna niet, start dan de apparaten even opnieuw op (PC en router) of vernieuw de IP-adressen. Na het instellen gebruikt u het zojuist onder LAN IP ingevulde IP-adres om de router te benaderen.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0tje
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-04-2022
Bedankt voor de hulp.
Het is nu opgelost
Pagina: 1