Ik heb een nieuwe iPhone. Ik wil mijn bestanden overzetten. Dat lukt ook. Al mijn apps, geluidsfragmenten, notities en andere dingen zijn overgezet maar ik ben er net achtergekomen dat mijn eBooks (niet van i-store) niet overgezet zijn. Hoe kan dit?

[ Voor 19% gewijzigd door skatebiker op 20-10-2015 08:48 ]
Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.
Ik gebruik geen iCloud. Ik gebruikte iTunes om een back-up te maken van mijn oude telefoon. Hoe kan het zijn dat mijn iBooks niet mee zijn genomen? Wat is er nog meer niet meegenomen?skatebiker schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:47:
Nog simpeler: download de gratis Documents app. Hiermee heb je een shared folder van waaruit je vanuit veel apps, o.a. iBook, bestanden kunt kopieren en vervolgens van daaruit naar een externe server zetten. Kan ook een eigen SMB, SSH of FTP server zijn.
Geen cloud nodig, maar kan wel.
Als je deze app hebt kun je ook vanuit Safari gewoon uploaden en vanuit Mail gewoon bijlages sturen vanuit deze lokale folder, dat mag vanalles zijn ipv alleen foto's of iCloud.
Inderdaad raar.Tengri schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:34:
[...]
Ik gebruik geen iCloud. Ik gebruikte iTunes om een back-up te maken van mijn oude telefoon. Hoe kan het zijn dat mijn iBooks niet mee zijn genomen? Wat is er nog meer niet meegenomen?
Waar kan ik zien dat ik een back up heb? In iTunes heb je twee knoppen. Voor Back-up maken en voor terugzetten maar nergens kan ik de back-up zien. Bijv als ik meerdere back-up versies wil maken kan ik dat helemaal niet zien.skatebiker schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:41:
[...]
Inderdaad raar.
Als je je oude iPhone hebt, kun je daar Documents op installeren (en op je nieuwe ook) en je boeken naar je nieuwe iPhone kopieren met de webdav interface van Documents.
Of via je computer (SSH, SMB).
Maar weet je zeker dat dat nergens in je iTunes backup staat ? Volgens mij kun je onderaan zien dat sommige apps een 'Documents' folder hebben en dat je boeken daarin staan in je backup.
In backup kijken met iTunes en dan helemaal naar beneden scrollen. Ik weet ook niet precies heb het 1x gedaan.Tengri schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:05:
[...]
Waar kan ik zien dat ik een back up heb? In iTunes heb je twee knoppen. Voor Back-up maken en voor terugzetten maar nergens kan ik de back-up zien. Bijv als ik meerdere back-up versies wil maken kan ik dat helemaal niet zien.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Thanks. Nog een ander ding. Ik heb een backup gemaakt van mijn ouwe iPhone maar de iBooks zijn niet meegenomen. Hoe kan ik dit fixen?
Aangezien Apple weet welke iBooks je hebt gekocht, is het in principe niet nodig om die te backuppen. Deze kunnen bij een herstelactie weer uit de iTunes store gehaald worden. Eigen eBooks (PDF's), worden wel gebackupt via iCloud Backup, maar niet via iTunes backup. Men gaat er van uit dat je die lokaal hebt gesynchroniseerd, en dat die dus met je reguliere backup meegaat. Als je "Transfer Purchases" gebruikt lijkt het erop dat eigen eBooks ook mee worden genomen.[...]
An iTunes backup includes nearly all of your device's data and settings. An iTunes backup doesn't include:[...]
- Content from the iTunes and App Stores, or PDFs downloaded directly to iBooks (You can back up this content using Transfer Purchases in iTunes.)
- Content synced from iTunes, like imported MP3s or CDs, videos, books, and photos
- Photos already stored in the cloud, like My Photo Stream, and iCloud Photo Library
- Touch ID settings
- Apple Pay information and settings
- Activity, Health, and Keychain data (To back up this content, you'll need to use Encrypted Backup in iTunes.)
[ Voor 8% gewijzigd door Daedalus op 23-10-2015 00:30 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Mijn bieb in iTunes staat leeg zie ik net.Zonnetje83 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:38:
iTunes praat met iBooks op je mac en daarom kun je ze syncen met je iPhone.
Het is dus van belang dat je al je boeken (zéker de niet istore-boeken) in de iBooks app op je mac hebt staan en ze daarna in iTunes aanvinkt. alleen dan komen ze mee op je nieuwe iPhone.
Onderaan in dat balkje zie ik dat er 0 boeken op mijn iPhones staan terwijl dat er 10+ moeten zijn.skatebiker schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:41:
[...]
Inderdaad raar.
Als je je oude iPhone hebt, kun je daar Documents op installeren (en op je nieuwe ook) en je boeken naar je nieuwe iPhone kopieren met de webdav interface van Documents.
Of via je computer (SSH, SMB).
Maar weet je zeker dat dat nergens in je iTunes backup staat ? Volgens mij kun je onderaan zien dat sommige apps een 'Documents' folder hebben en dat je boeken daarin staan in je backup.
[ Voor 49% gewijzigd door Tengri op 22-10-2015 21:29 ]
Ik heb mijn oude iPhone nog. Als ik hem verbind met iTunes met het doel om ze er af te halen zijn ze grijs getint. Hoe kan ik ze dan van mijn iPhone afhalen en op mijn PC zetten? Ik snap niet waarom ze alles zo moeilijk moeten maken. Andriod is veel makkelijker.Zonnetje83 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 00:17:
Zoals ik al aangaf: je niet via iBooks gekochte boeken komen niet mee met de iTunes Back-up, simpelweg om de reden die hierboven ook al gemeld is: Apple gaat er vanuit dat je alle gekochte boeken wel weer via de cloud ophaalt. Geen noodzaak om ze te backuppen via iTunes dus.
Wat je moet doen (of had moeten doen) is al je boeken in iBooks op de Mac zetten. Daarna in iTunes je iPhone opzoeken, ga naar tabje 'boeken' en vink daar aan dat je zelf een selectie wilt maken. Daarna de boeken die je wilt syncen aanvinken. Dan syncen. Viola.
De boeken die je in iTunes ziet staan zijn eigenlijk de boeken die in iBooks staan. iTunes toont ze alleen. Ik vind het straal onhandig zo, maar het is niet anders
Heb je dit al geprobeerd?Tengri schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 00:20:
[...]
Ik heb mijn oude iPhone nog. Als ik hem verbind met iTunes met het doel om ze er af te halen zijn ze grijs getint. Hoe kan ik ze dan van mijn iPhone afhalen en op mijn PC zetten? Ik snap niet waarom ze alles zo moeilijk moeten maken. Andriod is veel makkelijker.
Ja, lukt helaas niet.
Het zijn mijn PDF bestanden. Het gaat Apple helemaal niks aan wat ik op mijn phone zet en wat ik er af haal.Zonnetje83 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 00:32:
Je kunt alles op je iPhone / iPod / iPad zetten, maar er niet meer afhalen om te backuppen. Om de doodsimpele reden dat de content industrie (schrijvers, filmproducenten etc) dat niet willen. Als je dat namelijk kunt doen dan is het natuurlijk super simpel om dat boek of die film gewoon aan iemand anders te geven. Piraterij.
Het zoveelste voorbeeld waarbij dat tegenwerken jou (en mij) in de weg zit. Ik begrijp waarom ze het doen, maar leuk vind ik het ook niet.
Nu heeft Apple dat prima opgelost met de cloud mbt aankopen, die ben je nooit kwijt. Maar de niet daar aangekochte boeken backuppen gaan ze niet faciliteren.
Waarom dat wel bij Android kan weet in niet, maar ik vermoed dat dat ook alleen maar kan met niet-Google apps? Ik werk zelf niet met Android dus vergeef me als ik dat niet weet. Google maakt ook deals met dezelfde platenmaatschappijen en als Google wel zou toestaan wat jij wilt, dan zouden die deals niet lang bestaan. Dus ik denk in mijn naïviteit dat het wel kan, maar dan met apps die niet van Google zelf zijn. Of heb ik dat mis?
[ Voor 72% gewijzigd door Tengri op 23-10-2015 00:46 ]
De manier zoals Apple het backupt is idd nogal mistig. Sommigen gaan in iCloud, anderen in de iTunes backup.Tengri schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 00:45:
[...]
Ja, lukt helaas niet.
[...]
Het zijn mijn PDF bestanden. Het gaat Apple helemaal niks aan wat ik op mijn phone zet en wat ik er af haal.
[ Voor 12% gewijzigd door skatebiker op 23-10-2015 09:16 ]