Schrijven naar GUID-geformatteerde externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnhoofd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Hallo daar,
sinds El Capitan kan ik niet meer bestanden op m’n externe harde schijf schrijven of verwijderen. Ik denk dat het programma dat ik daarvoor gebruik (MacFuse, NTFS-3G of Tuxera NTFS) niet meer compatibel is. Heeft iemand een suggestie voor me?

Ik heb al het een en ander geprobeerd (zie hier: http://www.onemorething.n...arde-schijf/#post-2886339), maar ik kom gewoon niet verder. Hopelijk weet er hier iemand een oplossing.

Mvg Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:29
Je probleem is niet dat je problemen hebt om te schrijven naar een GUID schijf maar naar een NTFS geformatteerde schijf. GUID is een partitietabel net zoals MBR. Zowel Windows als Mac gebruiken tegenwoordig GUID.

NTFS daarentegen is een manier van formatteren van een opslagmedium en is van Microsoft die hier weinig informatie over vrijgeeft. Wat je nodig hebt is dus een NTFS driver.

Door de nieuwe Rootless zijn er best wel veel problemen met dit soort drivers.

Wat je het beste kan doen is alles van de schijf kopiëren naar een andere plek, de schijf opnieuw formatteren via de Mac maar dan als ExFat en daarna alles weer terug zetten. Zo is die door zowel Windows als Mac OS te lezen en schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnhoofd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Even op zoek naar iemand die er eentje te leen heeft, want ik kan het niet zo lang via mijn laptop bolwerken.

Mvg Stijn