Problemen met +31 prefix

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hezmana
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
Ik heb sinds een tijdje problemen met het bellen van mobiele nr's vanaf mijn iPhone 5s.

Zo kan ik mijn moeder alleen op haar mobiele nr bereiken als ik de +31 prefix weg laat (06 xxxxxx ipv +31 6 xxxxx), omdat ik anders een vriendelijke stem te horen krijg die mij verteld dat het gekozen nr niet bestaat.

Als ik andere mensen bel met de +31 prefix geeft dit geen problemen, en andere mensen kunnen mijn moeder ook gewoon bereiken met de +31 prefix. Als ik door mijn moeder gebeld wordt komt haar nummer incl. +31 prefix gewoon in beeld alszijnde een vast contact in mijn adresboek.

Het probleem is blijkbaar zo vaag dat de helpdesk van mijn provider (Tele2) er ook geen touw aan vast kan knopen...!

Wie kan mij helpen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
iOS versie?
Heb je al ooit een factory reset geprobeerd of ben je daartoe bereid?
Typ je het telefoonnummer handmatig in of gebruik je een bestaande contact?

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 699689

Ga naar Instellingen > Telefoon.
Staat 'nummerassistentie' aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
*snip* dit voegt weinig toe

[ Voor 70% gewijzigd door Daedalus op 20-10-2015 13:27 ]

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hezmana
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
Ik maak gebruik van de standaard adresboek "Contacts" van mijn iPhone, de iOS versie is 8.4.1.

Nummerassistentie staat niet vermeld in mijn instellingen, en een factory reset zou ik liever niet doen, omdat ik dan alle instellingen dreig kwijt te raken...

Zoals gezegd doet dit probleem zich (vooralsnog) alleen voor bij een contact in mijn adresboek.

Als ik het nummer handmatig intoets alszijnde 0031 6 xxxxx werkt het wel, maar de +31 vermelding blijft problemen geven met dit nummer...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 08:19
En als je met +31 handmatig belt? Je kan een + in je dialer krijgen door de 0 ingedrukt te houden.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-05 18:27
Kan je misschien proberen of het helpt om voor de contacten die problemen geven de hele contactpagina eruit te gooien en dan opnieuw in te voeren? Probeer eerst een contact waar het probleem zeker optreed.
Pagina: 1