Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het was even passen en meten, maar uiteindelijk een passende topictitel gevonden.
Zowel letterlijk als figuurlijk.
Ik gebruik Office 365, en ik draai Windows 8.1.
Sinds ik Office heb geupdate, van de 2013 versie(meen ik) naar de 2016 versie, begrijpt het iCloud for Windows programma'tje het niet meer.
Outlook synchroniseren doet ie niet meer. Ter verduidelijking even in vet gezet, dit werkt simpelweg niet meer nadat ik van de 2013 versie naar 2016 versie van Office ben gegaan.
Ik wordt verwezen naar het configuratiescherm om daar op de herstelknop te klikken, bij iCloud.
Dat heb ik een aantal keren geprobeert maar er verandert gewoon helemaal niets :o
*Het programmatje is even bezig, vraagt me vervolgens opnieuw te starten, enkele malen gedaan, een enkele keer handmatig later gedaan het werkt allemaal niet*
iCloud heeft het probleem in ieder geval wel door/in de gaten, dat is al iets om het positief te bekijken.
Op internet kon ik er niks op vinden.
Op de tweakers fora ook niet.

Dan even over de plaatsing van dit topic. :D
Tevens, ik heb het grote iCloud topic uiteraard gezien, gelezen en doorzocht, maar dat is dusdanig niet op Windows en al helemaal niet op Windows problemen, van deze aard, gericht, dat ik heb besloten er een apart topic voor aan te maken.

Nog een andere sidenote, ik zit momenteel op een andere pc, dus geen screenshots. Maar dat is wellicht ook wat overbodig.
Overigens is Office 2016 in combinatie met Office 365 echt tergend. Office 365 is juist mede gebaseerd op het feit van online opslaan. Dan zou je dus ook verwachten dat het richting thinclient/kleine install gaat, aangezien de (grote) files, ergens anders staan. Maar nee hoor, je kan bij de installatie van Office 2016, als je hem via het maandelijks te betalen(of per jaar, als je de som even uitrekent kom je duurder uit)Office 365 binnenhaalt, kun je enkel alle Office 2016 producten installeren.
Even gebeld met Microsoft, 1ste lijnst support medewerker is ook weer zo behulpzaam als een duurmat :F Of ik losse Office producten wou kopen, dit kan immers wel!!GAST :|
En nog ter verduidelijking, dit was na overleg met zijn collega.
Dat je bij Office 2013 wel losse onderdelen kan installeren, daar had zijn collega wel eens iets van gehoord maar die wist dat niet zeker/was evenals hem toch verbaasd daarover.
Ga toch toilet schoonmaken bij nader inzien. BAH :r
<sorry dat moest er even uit maar het is toch smerig hoe mensen je behandelen. Maar ik had dan ook op 1 gedrukt, wellicht de verkoop afdeling.
Vertelde ik hem ook, omdat het telefoontje was doorgestuurd, door verbonden naar mijn telefoon. Daar was ie de draad al kwijt geloof ik.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2015 23:19 . Reden: De frustraties lopen hoog op ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik de OP al met al wat chaotisch heb gemaakt. Met bloat over de supportmedewerker. De TT is ook niet 100 procent duidelijk. Het is meer andersom, iCloud weigert Outlook 2016 de sync, met iCloud.

Wat een hoop tekst voor een klein probleem. Icloud synced niet meer, kun je ook zeggen.
Ik ga even afkoelen, sigaretje roken. /offtopic.:$ of toch niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand ditzelfde probleem? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zoals ik het lees heb je de click to run versie van Office 2016 draaien.

Op de system requirements pagina van Icloud staat duidelijk vermeld dat een click to run versie niet supported is.

https://support.apple.com/en-us/HT204230

Afgezien van dat, het is geen probleem van een Windows Client OS, het heeft te maken met de wisselwerking tussen Icloud en Outlook. Ik verplaats je topic dan ook even naar: Client Software Algemeen.
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:23:
Sorry dat ik de OP al met al wat chaotisch heb gemaakt. Met bloat over de supportmedewerker. De TT is ook niet 100 procent duidelijk.
Pas je topicstart dan even aan als je weet dat die niet duidelijk is....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Probeer je probleem te overzien en rustig uit te leggen, ik ben je ook een beetje kwijt.

Maar.. iCloud weigert Outlook de sync met iCloud?? Sinds deze week heb ik ook problemen op mijn iPad met Exchange gemerkt. Ik heb toen de Exchange account verwijderd bij Mail en Contacten en heb een Outlook.com (ook IMAP) account ingesteld op iOS 9. Probleem verholpen! Misschien kan je hier iets mee

Edit: er is een update uit: iCloud voor Windows https://support.apple.com/en-us/HT204283 Misschien helpt de update of het configureren het op te lossen.

[ Voor 16% gewijzigd door GerardVanAfoort op 24-10-2015 23:22 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tester_-_
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 12:21
Speelt al sinds augustus dit probleem, maar Apple lijkt het nu ook te erkennen: "iCloud for Windows currently supports Outlook 2007 through Outlook 2013. Support for Outlook 2016 will be available in an updated release soon. If you use Outlook 2016, you can access iCloud Mail, Contacts, and Calendars on iCloud.com." Bericht van 18 november... Hopelijk binnenkort opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurveekyl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-11-2023
Is opgelost!!! De nieuwe iCloud Panel 5.1 is dus aangepast en laat toe te rug feilloos te synchroniseren met Office 2016! Eindelijk!
Pagina: 1