Muursticker verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 7.568 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-07 21:27
Eens wat anders dan ICT! Ik loop tegen een probleempje aan in mijn nieuwe (zakelijke) pand. We hebben sinds 15 oktober de sleutel en zijn dit weekend begonnen met het klussen en verhuizen.

In het pand zit op een binnenmuur een muursticker geplakt van de vorige huurder. Het is een sticker van bijna 2 bij 2, bestaande uit allemaal losse stukjes, bij elkaar zijn logo gevormd.

Ik wil uiteraard de sticker van de muur af hebben, maar voor alsnog lukt dit niet. Zachtjes eraf pulken lukt niet, de sticker zit veel te vast en ik trek de (latex?) verf van de muur.

Föhnen helpt ook niet. Het proces gaat wel sneller, maar ik trek nog net zoveel latex van de muur, aleen dan sneller... Stomen gaat iets beter, maar stomen zorgt er ook voor dat de verf in veel gevallen eerder loslaat dan de sticker. Niet ideaal dus.

Ik wil voorkomen dat ik de hele wand opnieuw moet gaan schilderen (ongeveer 18 meter lang, 3 meter hoog), omdat deze sticker er niet af wil. Alleen het deel van die sticker schilderen zorgt denk ik voor kleurverschil.

Ik heb een eigen sticker voor op de muur, maar ook dat zijn gewoon contouren, dus het is noodzakelijk dat de andere sticker eerst eraf gaat.

De vraag is simpel: Zijn er nog "grootmoeders-weetjes" om de stickers op een manier van de muur te krijgen dat alleen de sticker eraf gaat en niet de verf? Het geeft niet als het tijdrovend is, de gehele muur opnieuw schilderen ook ;)

Afbeelding van de sticker (ongeveer 2 meter breed dus):
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/kQf04/1750e5806c.jpg

En zo ziet het eruit als je een stukje verwijdert (rechts op de foto):
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/kQf1D/348d504310.jpg

De beschadiging die er nu is, is niet zo'n ramp. Daar gaat mijn sticker straks overheen. Maar mijn sticker is niet 2 bij 2, dus de rest moet er echt normaal afkomen. Hoop dat jullie leuke/goede suggesties hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:35
eerste gedachte bij het zien van de topictitel is föhnen.

maar ik vermoed dat er geen passende oplossing is... blijkbaar hecht de oude sticker beter aan de latex dan de latex aan de muur.

Misschien dat lampolie nog iets kan helpen bij het losmaken van de stickers.

[ Voor 9% gewijzigd door nachtnet op 19-10-2015 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:51

Speedmaster

Make my day...

HG sticker verwijderaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:10
Ik zou gewoon die muur opnieuw schilderen, zoveel werk is dat niet als het één recht stuk is. Zelfs als het lukt om die sticker er af te halen zonder beschadigingen heb je nog kans op kleurverschil op de plaats waar de sticker heeft gezeten.

En als je iets vindt om die sticker er zonder beschadigingen af te halen, blijf je altijd kans houden op lokale beschadigingen tijdens het verwijderen. De moeite niet waard lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:35
Wat al gezegd is, het is blijkbaar een sticker met een erg sterke lijmlaag en als zelfs met föhnen de latex nog meekomt... dat voor lief nemen en de muur opnieuw in de latex zetten. En zoals je al laat zien op de foto is de latex al beschadigd, je zal dus sowieso al aan de slag moeten om de schade te herstellen. Al zou je een methode vinden om die sticker te kunnen verwijderen zonder de latex eraf te trekken dan is de kans ook nog erg groot dat je het alsnog blijft zien door verkleuring.

Beste methode wat mij betreft is een emmer latex halen, goede roller en hooguit 2 uurtjes werk en je bent klaar. Ik denk overigens dat je dan sneller klaar bent met het gewoon eraf trekken en opnieuw in de latex zetten dan geduldig met een eventuele werkende methode gaan lopen pulken waarvan de kans aanwezig is dat het uiteindelijk toch niet een goed resultaat geeft... of er iets moois overheen hangen :)

Sticker verwijderaar gaat je denk ik weinig helpen bij wat zeer wss een vinyl sticker is en zal sowieso niet best voor de latex zijn en zal vrijwel zeker na een bepaalde tijd gaan verkleuren, dat lijkt mij geen gewenste methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:36
Neem eens aanstekervloeistof (dus om na te vullen) en spuit die boven de sticker op de muur... dat loopt dan naar beneden en schijnt de sticker los te weken...... (zonder schade aan de latex).

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
miel schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:49:
Neem eens aanstekervloeistof (dus om na te vullen) en spuit die boven de sticker op de muur... dat loopt dan naar beneden en schijnt de sticker los te weken...... (zonder schade aan de latex).
Dat het de latex niet beschadigd lijkt mij sterk, wss niet direct zichtbaar maar op den duur zal je het zien... latex en olie gaat niet goed samen en aanstekervloeistof is in principe een soort benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Er zitten nu 2 kleine beschadigingen op, maar voor alsnog kan mijn eigen sticker daar gewoon overheen. HG sticker verwijderaar, tast dat de latex niet aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:35
Boyd schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:24:
Er zitten nu 2 kleine beschadigingen op, maar voor alsnog kan mijn eigen sticker daar gewoon overheen. HG sticker verwijderaar, tast dat de latex niet aan dan?
HG sticker verwijderaar lijkt gewoon lampolie te zijn met een toevoeging van een 2e oplosmiddel

lampolie werkt waarschijnlijk net zo goed, en is stukken goedkoper

[ Voor 7% gewijzigd door nachtnet op 20-10-2015 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
nachtnet schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:35:
[...]

HG sticker verwijderaar lijkt gewoon lampolie te zijn met een toevoeging van een 2e oplosmiddel

lampolie werkt waarschijnlijk net zo goed, en is stukken goedkoper
Zie mijn eerdere reactie hierboven... olie op latex is geen goed idee, als je het er direct weer af kan spoelen zal het misschien nog meevallen, maar aangezien dit echt moet intrekken om los te weken ga je zonder twijfelen vlekken krijgen en verkleuringen op den duur... echt een afrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Dan doen we dat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Wasbenzine heeft bij mij altijd nog alle kleefstoffen los gekregen, zonder residu. Je zit helaas wel vaak met kleurverschillen omdat de rest eromheen verbleekt is, en waar de sticker gezeten heeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:28
Kun je niet een balk of blok vervevn op je muur 2*3 meter. En dan je sticker daar weer op plakken.
Thuis hadden we ook een muur van 10 meter hoog de gang door, ergens was een stuk beschadigd. Toen hebben we gewoon een 'band' geverfd op de muur.

Weet niet of dat een oplossing bij je kan zijn?
Bruin en rood dekt bijna altijd wel in een keer (maar niks dekt daarna meer over rood waarschijnlijk).

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbetje
  • Laatst online: 07-07 19:26
Wat je ook verzint, schilderen moet je toch. Welk middel je ook gebruikt, altijd nawassen met b.v. amoniak of sint marc, waarschijnlijk moet je de wand ook nog repareren omdat je toch oude latex mee trekt.

mijn advies is dan ook, stickers verwijderen, repareren, reparaties bijslaan met iets verdunde latex (10% water) daarna 1 of 2 lagen latex aanbrengen, al naar gelang de dekking.

Als je niet zeker weet wat voor muurverf er op zit, veegvast, latex of muurverf op terpentinebasis, doe je het volgende, haal b.v. een sleutel zachtjes over de muur, krijg je een zwarte streep = terpentine,
wrijven met een natte vinger en je vinger wordt wit = veegvast, gebeurt er niets = latex. Waarschijnlijk is het latexl.
Als het wel veegvast is ben je verplicht om dat er helemaal van af te wassen, anders laat je nieuwe laag gegarandeerd los. (is oud, word eigenlijk niet meer gebruikt)

Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
Had de vorige huurder hier niet gewoon voor moeten zorgen :?
Als je je huurwoning oplevert voor de volgende huurder dan moet je toch ook het tapijt e.d. allemaal strippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:26
Je eigen sticker/logo op een doek laten afdrukken a 2mx2m en eroverheen plaatsen ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Laatst online: 10-07 22:26
ThinkPadd schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:52:
Had de vorige huurder hier niet gewoon voor moeten zorgen :?
Als je je huurwoning oplevert voor de volgende huurder dan moet je toch ook het tapijt e.d. allemaal strippen?
Ja hier moest ik ook gelijk aan denken.

Ik weet niet wat er in jullie huurcontract staat en of je al ergens getekend hebt maar wellicht een idee om dit te bespreken met de verhuurder? Als je toevallig de sleutels al gehad hebt maar nog nergens een overdracht hebt getekend (kleine kans maar je weet maar nooit) sta je wellicht wat sterker.

Mocht dat geen optie zijn: gewoon de stickers er af rukken en verven. Desnoods gebruik je een kleur als donkergrijs (of een kleur van jouw logo) in een mooie vorm (parallellogram oid) om de eenheid van de muur te breken? Zoals gezegd zal je niet ontkomen aan verven.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 13:33
Waarom rij je niet even naar een goede verfzaak, die kunnen je prima adviseren en indien er geen handige oplossing is dan eventueel een afgebakend stuk accentueren en daar je logo op plakken zoals hierboven al benoemd.

Wel het advies om alles wat afwijkt van wat er nu opzit te overleggen met je verhuurder. En ik zou ook proberen de rekening voor het verwijderen etc bij hem/haar te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerseboer
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Wat je ook doet inderdaad, je blijft het altijd zien. Alleen al door het verkleuren van de niet beplakte vlakken latex vanwege zonlicht en CO2-damp.

[ Voor 8% gewijzigd door Beerseboer op 20-10-2015 13:24 . Reden: edit: verkleuren, niet 'opwitten' ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:13
Gaat zoiets niet met een behangafstomer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
CrystalViriS schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:38:
Gaat zoiets niet met een behangafstomer?
Niet als je de onderliggende laag onbeschadigd wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scartissue
  • Niet online
tikkietrugjaap schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:06:
[...]

Ja hier moest ik ook gelijk aan denken.

Ik weet niet wat er in jullie huurcontract staat en of je al ergens getekend hebt maar wellicht een idee om dit te bespreken met de verhuurder? Als je toevallig de sleutels al gehad hebt maar nog nergens een overdracht hebt getekend (kleine kans maar je weet maar nooit) sta je wellicht wat sterker.

Mocht dat geen optie zijn: gewoon de stickers er af rukken en verven. Desnoods gebruik je een kleur als donkergrijs (of een kleur van jouw logo) in een mooie vorm (parallellogram oid) om de eenheid van de muur te breken? Zoals gezegd zal je niet ontkomen aan verven.
Inderdaad. Dit is gewoon iets dat de verhuurder moet oplossen. 99% van de tijd staat er in een contract dat het pand bij vertrek uit het pand opgeleverd moet worden in dezelfde kleuren en zonder gaten in de muur. Heeft de vorige huurder dat niet gedaan moet de verhuurder dit gewoon oplossen. Hiervoor heeft de vorige huurder tenslotte waarschijnlijk ook borg betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-07 20:37

T.C

Mijn verhuurder eist enkel schilder klaar (dat betekent stickers weg en gaten gevuld).

Tegels horen ook onbeschadigd te zijn (gelukkig kunnen laten opnemen dat de keuken en badkamer gaten in tegels hadden) die 20 extra maken dus niet uit.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
scartissue schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:27:
[...]

Inderdaad. Dit is gewoon iets dat de verhuurder moet oplossen. 99% van de tijd staat er in een contract dat het pand bij vertrek uit het pand opgeleverd moet worden in dezelfde kleuren en zonder gaten in de muur. Heeft de vorige huurder dat niet gedaan moet de verhuurder dit gewoon oplossen. Hiervoor heeft de vorige huurder tenslotte waarschijnlijk ook borg betaald.
Het is zakelijk, dan zijn veel meer zaken as-is en moet je het voor het huren dit ter sprake brengen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scartissue
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:05:
[...]

Het is zakelijk, dan zijn veel meer zaken as-is en moet je het voor het huren dit ter sprake brengen.
Ik ben naast mijn werkzaamheden als I.T. beheerder op een kleine particuliere scholengemeenschap o.a. aangesteld als gebouw beheerder. Ik ben niet helemaal zeker van de borg. Maar wij zijn wel degelijk verantwoordelijk voor het terug in de staat brengen van het pand zoals het aan ons opgeleverd werd. Als wij hier niet aan voldoen krijgen we een boete / geen borg terug. (komt wat mij betreft op hetzelfde neer) Wij hebben ook wel eens te maken gehad met een pand dat aan ons opgeleverd werd waar bijvoorbeeld in een ruimte een grote graffiti tekening op de muur stond. Dit werd ook meteen gefixt toen ik dit bij de sleuteloverdracht onder de aandacht bracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Het lijkt me dat dit soort zaken per geval en per verhuurder kunnen verschillen,en ook afhankelijk van welke afspraken gemaakt worden tussen huurder en verhuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 23:51

WhiteDog

met zwarte hond

Gewoon schilderen, kost je 30 € en 2 uur werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scartissue
  • Niet online
Arrne schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:10:
Het lijkt me dat dit soort zaken per geval en per verhuurder kunnen verschillen,en ook afhankelijk van welke afspraken gemaakt worden tussen huurder en verhuurder.
Waarschijnlijk....
WhiteDog schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:19:
Gewoon schilderen, kost je 30 € en 2 uur werk.
ooit geprobeerd met latex over plastic te schilderen? dat werkt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
scartissue schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:40:
[...]

Waarschijnlijk....

[...]

ooit geprobeerd met latex over plastic te schilderen? dat werkt niet...
Dus er vrolijk afpeuteren met fohn en dan schilderen. Is je muur weer mooi egaal gekleurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scartissue
  • Niet online
Bundin schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:13:
[...]

Dus er vrolijk afpeuteren met fohn en dan schilderen. Is je muur weer mooi egaal gekleurd.
Fijn werkje als de muursticker zo groot is. Ik zou altijd even het huurcontract nalezen en kijken wat er daarover in staat . Zou je zomaar een hoop werk kunnen besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132566

Gewoon een vat benzeen er tegenaan knallen, of vloeibare stikstof ;)
(Pas wel op voor k*nker en bevroren jatten…)

Latex is een achtergebleven pigment in een omhulsel van ingedampte emulsie (vaak een acetaat-achtige stof, die ook in houtlijm zit), dus veel stoffen die je lijm oplossen zijn te agressief om je latex heel te laten- face it. Latex mag je meestal ook alleen afnemen met een licht, vochtig doekje- daar is een reden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
De vorige verhuurder is met een betalingsachterstand het pand uitgezet, dus dat is meteen de reden dat het niet kaal is achtergelaten. Sticker hebben we uiteraard gezien bij de overdracht en bezichtigingen, maar nooit verwacht dat het zo'n gedoe zou worden.

Verhuurder ook gesproken en een voorstel neergelegd om inderdaad een vlak de accentueren en daar een eigen sticker overheen te doen, met de voorwaarde dat de verhuurder over een paar jaar ALS we eruit gaan zelf de muur weer wit maakt (de muur moet immers nu ook wit). Dat is voor nu een snelle oplossing zonder dat we de complete muur nu moeten gaan doen en eigenlijk nog wel mooi ook. Verhuurder had zelf ook niet verwacht dat die sticker er niet afkwam en is niet zo lastig met dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 552973

Hier staan ook nog tips voor het verwijderen van muurstickers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-07 14:31
En daarvoor kick je een 3.5 jaar oud topic? :’)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
En daarvoor reageer je? ;)

Een kick van dik 3 jaar en naar een externe site? :N

[ Voor 55% gewijzigd door Señor Sjon op 10-01-2019 14:35 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.