Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrabook

Pagina: 1
Acties:

• joris1234
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-11 15:10
Wat ga je met je laptop doen?
Internet, office, lichte fotobewerking, photoshop, Sketchup, soepel meerdere programma's te gelijk draaien, geen gaming.

Wat is je budget?
Rond de 800 euro 

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, dus ben op zoek naar een 13 inch laptop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
13 inch
SSD
full hd
mat scherm
802.11ac
stevige behuizing

Mijn keuze is op twee laptops gevallen die beide aan mijn wensen voldoen. Het verschil tussen de specs ligt in de processor. De Asus heeft de nieuwe Core M skylake processor en de HP de i5-6200U. Is het verschil tussen deze twee processoren erg groot en kan de nieuwe Core M de taken aan die ik voor ogen heb? Ik vindt het een groot voordeel dat de Asus fanless is, maar ik wil niet te veel aan prestatie inleveren. Ik heb uitgebreid gegoogled over de skylake Core M, maar nog geen uitkomst kunnen vinden. Wat is jullie mening over deze nieuwe processor en deze twee laptops? Wellicht zijn er nog andere alternatieven.

pricewatch: Asus Zenbook UX305CA-FC042T

pricewatch: HP Envy 13-d010nd

Alvast bedankt!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als je student bent toevallig krijg je op de HP 10% korting. Er is nog een couponcode voor 5% korting in het HP Spectre x360 topic en via www.cashbackxl.nl kan je nog eens 5% korting krijgen over het aankoopbedrag excl. BTW. Dan wordt de HP ineens wel heel goedkoop. ;)

Edit: die code is ook voor studenten overigens. Maar CashbackXL werkt wel als niet-student.

Ik zou geen Core M doen, dat is meer een processor voor high-end tablets. In een Ultrabook die ook je primaire computer is, zeker met Photoshop, zou ik minimaal een Core i5 pakken.

[ Voor 9% gewijzigd door Frietsaus op 20-10-2015 19:45 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:12

Croga

The Unreasonable Man

joris1234 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 22:09:
Is het verschil tussen deze twee processoren erg groot
Ja, dat is groot.
en kan de nieuwe Core M de taken aan die ik voor ogen heb?
Nee, dat kan hij niet.

De CoreM is expliciet bedoelt voor low-power toepassingen. Hij is uitermate geschikt om de browser, EMail en eenvoudige Office toepassingen uit te voeren maar verder dan dat moet je ook echt niet gaan.

Voor Photoshop en Sketchup is de CoreM echt te zwak, dat gaat hij gewoon niet trekken.