Rdp naar imac 5k

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mash85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09-2024
Hallo,

Is het mogelijk om vanaf een pc te rdp'en naar een imac 5k (late 2015) om lichte videobewerking te doen. Gaat dit niet te zwaar zijn? Vertraging? Iemand hier ervaring mee? Beide toestellen staan binnen hetzelfde netwerk met een gigabit verbinding.

Dus je werkt op een Windows 10 pc, neemt de imac remote over en doet zo je videobewerking.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webaccess
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-09 11:51

Webaccess

Garmin Epix 2

Meer informatie achter de linkjes:
https://www.google.nl/?gw...ur+mac+using+a+windows+pc
http://www.howtogeek.com/...m-windows-and-vice-versa/

Voor de volledigheid ik heb zelf geen iMac maar google en youtube bleken wat mogelijkheden weer te geven welke volgens mij goed te volgen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mash85
Even ter verduidelijking. Ikzelf heb geen imac maar ik vroeg me af of videoediting mogelijk was. Stel je hebt geen fysieke toegang tot de imac maar wel via remote access. Ik kan namelijk nergens een voorbeeld terugvinden dat dit zonder problemen gaat. Dit is nu ook niet een veel gebruikte situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-10 21:08
Mash85 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:02:
Even ter verduidelijking. Ikzelf heb geen imac maar ik vroeg me af of videoediting mogelijk was. Stel je hebt geen fysieke toegang tot de imac maar wel via remote access. Ik kan namelijk nergens een voorbeeld terugvinden dat dit zonder problemen gaat. Dit is nu ook niet een veel gebruikte situatie...
Probeer het misschien eens? Hoe dan ook, RDP neemt weinig resources. Wat verwacht je wat niet genoeg gaat zijn dan? Het is niet alsof je gaat gamen en dus 60fps zonder delay over moet sturen. Het enige waar het om draait is het vermorgen van de PC waarop je inlogt. Als het zonder RDP lukt, lukt het met RDP ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwacht niet al te veel performance van RDP. Je video's zullen niet vloeiend afspelen.
RDP zelf gaat lastig worden, aangezien dit een MS client is, voor RDP naar Windows machines.
Je zult denk ik richting VNC moeten gaan denken, om het voor de Mac te bewerkstelligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mash85
Bedankt CptChaos, als het via VNC wel vloeiend kan verlopen is het wel leuk nieuws. De schermresolutie zal dan moeten verlaagd worden op de imac naar de resolutie van de desktop pc.

Ik ben van plan om een imac te kopen. Mijn vader vroeg zich af of hij deze remote kon gebruiken wanneer ikzelf niet thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Gaat niet goed genoeg werken. Schermdelen werkt via het lokale netwerk al houterig, laat staan als je film wilt editen (met live-preview etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mash85 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:19:
Bedankt CptChaos, als het via VNC wel vloeiend kan verlopen is het wel leuk nieuws. De schermresolutie zal dan moeten verlaagd worden op de imac naar de resolutie van de desktop pc.

Ik ben van plan om een imac te kopen. Mijn vader vroeg zich af of hij deze remote kon gebruiken wanneer ikzelf niet thuis ben.
Via VNC kan het ook niet vloeiend, maar kan je vanaf je Windows PC / laptop wel verbinding maken naar de Mac. :) Zowel RDP als VNC of dingen als Teamview en join.me zijn daar totaal niet voor gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 19-10-2015 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mash85
jammer, had dit wel verwacht... maar aangezien er zaken als Steam Link en dergelijke bestaan zag ik een kleine kans om te slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 10:16

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Niet helemaal relevant bij genoemde situatie, maar:

Ik gebruik op mijn werk Apple Remote Desktop om met mijn rMBP een Mac Mini te besturen. Ben er erg over te spreken. Fullscreen als extra space is het alsof je zit te werken op de Mac Mini zelf. (Binnen zelfde netwerk met gigabit verbinding)

Ik doe echter geen videobewerking. Kan de snelheid niet precies testen want de Mac Mini is al wat ouder en van zichzelf al wat traag met Office etc.

[ Voor 5% gewijzigd door kaassouffle op 22-10-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Er zit ook een VLC server in OS X. Ik heb het eens geprobeerd naar m'n iMac 5K, maar dat is geen succes. Zelfs over LAN niet. Het volledige scherm gaat pixel per pixel over de lijn. Microsoft's RDP doet dat veel efficiënter. Apple's eigen Remote Desktop moet ik nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ARD gebruikt VNC in de achtergrond.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 08:59
de ingebouwde VNC server in OSX raad ik ook af, deze is een stuk trager dan de normale !
Download en installeer VNC Server, ik gebruik het al geruime tijd voor het monitoren van diverse OSX Servers !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:59
kaassouffle Ben ik niet met je eens. Ik merk duidelijk een vertraging afhankelijk van het netwerk. Heb zelf een VPN server draaien op een Mac mini server, waar ik dan naar kan VNC-en vanaf overal, maar ik merk zeker inputlag als ik bv ff een adres invoer of een terminal command.

Ik ga denk ik ook maar even over naar een alternatieve VNC server zoals FlorisVN ook aangeeft.
Pagina: 1