Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Prijzen voor badkamer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• JPtjeeNL
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
Beste mede-Tweakers,

Een aantal maanden geleden heb ik een nieuwbouwhuis gekocht. Inmiddels zijn aansluitingen en de tegels voor de badkamer en het toilet al geregeld voor een redelijke meerprijs. De toilet blijft verder standaard met hangtoilet en klein fontein met muurbuis. De volgende stap is de inrichting van de badkamer. Ik heb daar een offerte van ontvangen in een toonzaal. Ik ben flink geschrokken van het prijsverschil:

Meubelcombinatie
Toonzaal: € 1.835,68
Online: € 1.057,24

Doucheglas
Toonzaal: € 752,62
Online: € 398,89

Plaatsingskosten
Badkamer: € 287,50
Doucheglas: € 423,50

Als ik alleen al de producten vergelijk dan kosten die online € 1.456,13 euro en maakt dat een verschil van € 1.132,17 met de toonzaal! De montagekosten voor het doucheglas vond ik ook behoorlijk geprijsd. Nu ben ik niet iemand die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten en een winkelier best wat gun. Zo heb ik mijn keuken ook niet bij de goedkoopste keukenboer gekocht en heb ik nauwelijks afgedongen. Alleen lijken mij dit wel hele hoge prijzen, niet waar?

Voordelen bij toonzaal
- Er wordt volledige garantie gegeven.
- Geen zorgen.
- Geen gezeur met artikelen omruilen omdat ze achteraf toch niet bleken te passen. Alles voor een fixed price.
- (Mis ik iets?)

Voordelen laten doen door iemand van werkspot o.i.d.
- Veel goedkoper.
- Kan eventueel een andere spiegelkast nemen die meer naar wens is. Nu zit dat in de set.
- Meer vrijheid om toch wat andere artikelen te nemen.
- (Mis ik iets?)

Ik heb dit bij de toonzaal voorgelegd en er was geen korting mogelijk. Er zijn niet echt veel goedkopere uitvoeringen dan wat ik nu heb, omdat producten ongeveer rond dezelfde prijsrange zitten. Deze toonzaal is aangesloten bij het bouwproject. Ik begreep dat ze voor een nieuwe afspraak pas in december tijd hebben, alleen gaat dat helaas niet meer lukken binnen de periode dat ik de beslissing moet nemen.

Wat zouden jullie mij aan kunnen raden? Voor zekerheid gaan en dat tegen een flinke meerprijs, of toch de spullen door iemand van werkspot laten plaatsen? Zijn dit normale prijzen, of wellicht naar een andere toonzaal gaan met het nadeel dat ze dan niet aangesloten zijn bij het bouwproject?

Alvast bedankt.

• e-bird
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22-04 10:31
Wellicht verlies je een deel van je garantie als je je badkamer niet via de projectleverancier afneemt en laat plaatsen, maar (deels) casco laat opleveren?

• Mr.Meeuw
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 12-04 19:25
Wij hebben het vorig jaar bij de bouw van ons nieuwbouhuis er voor gekozen de tegels en wc in de badkamer te laten plaatsen door het bedrijf wat aangesloten was bij het nieuwbouwproject. De prijs was ok en ook een voordeel was dat het voor de oplevering werd geplaatst. Het meubel/wasbak en douchescherm hebben we uiteindelijk door dezelfde leverancier als de keuken laten plaatsen. Dit hebben we met de keuken mee onderhandeld voor een goede prijs.
Als alternatief zijn we bij een sanitairwinkel geweest maar deze was vele male duurder en via internet zaten we ook met de vragen hoe ziet het uit, regelen montage via werkspot, garantie/beschadigingen, ect.

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

• jurk738
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Wij hebben destijds in ons nieuwbouwhuis het tegelwerk, bad, toilet en wasbak door de projectleverancier laten doen. Was wel fijn dat dat er bij oplevering in zat.
De douchewand hebben we direct na oplevering laten plaatsen door http://badeninglas.nl/. (Geen aandelen.) Ze komen het inmeten en plaatsen. Prijzen staan erbij. Is perfect bevallen.

• JPtjeeNL
  • Niet online
quote:
e-bird schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:54:
Wellicht verlies je een deel van je garantie als je je badkamer niet via de projectleverancier afneemt en laat plaatsen, maar (deels) casco laat opleveren?
Ja ik denk daar nu ook aan. Om bijvoorbeeld alleen het badkamermeubel + fontein te laten plaatsen. Dan is namelijk het water aangesloten en zit daar garantie op. Garantie op de spiegelkast en douchedeur kan ik dan wellicht via een andere leverancier krijgen. Ik ga komend weekend naar een winkel als Brugman of Versani. Wellicht kunnen zij de overige delen plaatsen voor een betere prijs.
quote:
Mr.Meeuw schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:15:
Wij hebben het vorig jaar bij de bouw van ons nieuwbouhuis er voor gekozen de tegels en wc in de badkamer te laten plaatsen door het bedrijf wat aangesloten was bij het nieuwbouwproject. De prijs was ok en ook een voordeel was dat het voor de oplevering werd geplaatst. Het meubel/wasbak en douchescherm hebben we uiteindelijk door dezelfde leverancier als de keuken laten plaatsen. Dit hebben we met de keuken mee onderhandeld voor een goede prijs.
Als alternatief zijn we bij een sanitairwinkel geweest maar deze was vele male duurder en via internet zaten we ook met de vragen hoe ziet het uit, regelen montage via werkspot, garantie/beschadigingen, ect.
Ik wil dat ook laten doen bij het bedrijf dat is aangesloten bij het nieuwbouwproject, alleen zijn die juist zo mega duur. De keuken heb ik helaas al gekocht, maar is wel een goede tip. Via internet vind ik inderdaad ook lastig. Wat als het toch niet geplaatst kan worden? Retourneren gaat dan lijkt mij niet meer en vakman neemt daar geen garantie voor natuurlijk. Ben je ook weer een paar honderd euro verder.
quote:
jurk738 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 22:13:
Wij hebben destijds in ons nieuwbouwhuis het tegelwerk, bad, toilet en wasbak door de projectleverancier laten doen. Was wel fijn dat dat er bij oplevering in zat.
De douchewand hebben we direct na oplevering laten plaatsen door http://badeninglas.nl/. (Geen aandelen.) Ze komen het inmeten en plaatsen. Prijzen staan erbij. Is perfect bevallen.
Da's ook nog een optie, thanks! Ga ik even verder in duiken.

• Morocius
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19-04 10:51
Waar je voornamelijk op moet letten is dat het waterdicht word opgeleverd, met de voorzieningen op de juiste plaats. De aanemer gooit een 10%(o.i.d.) over de prijs heen voor coördinatie en de loodgieter en/of electriciën doen hetzelfde, uiteraard gaan die kosten over de totale kosten dus incl. marge van de leverancier en dergelijke.

Kosten vallen mij overigens nog mee, ik wou zelf een douchewand gewoon een doodnormaal ding en die was 700 excl arbeid. Uiteindelijk maar gewoon online besteld voor nog geen 200 (was wel een "aanbieding""maar die zijn er mijn inziens altijd).

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22-04 08:05

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dit jaar is ons nieuwbouwhuis opgeleverd en ben tegen hetzelfde aangelopen.

We hebben de badkamer laten opleveren, maar zelf:

Badmeubel incl spiegelkast gekost en geplaatst (bruynzeel meubel)
Glazen wand + deur online besteld (zijn komen inmeten en plaatsen via glasconcept.nl)

Dat heeft geen negatief effect op de rest van de garantie van de badkamer (bad, douche tegelwerk etc..)
Er zit echt een groot prijsverschil in en levert je eigenlijk geen risico op.

Hann1BaL wijzigde deze reactie 20-10-2015 09:47 (4%)

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• bszz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:58
Zelf heb ik erg slechte ervaringen met projectleverancier badkamer. De gespecificeerde offerte van leverancier was in de niet gespecificeerde versie van de aannemer ruim verdubbeld. Toen we om een toelichting vroegen kregen we die uiteraard niet en werden we enorm onder druk gezet om akkoord te gaan op straffe van het niet uitvoeren van werkzaamheden. De projectleverancier was overigens volledig te goeder trouw maar het was wel een erg hoge prijs om voor oplevering de badkamer af te hebben. Nazorg en garantie is via werkspot natuurlijk minimaal, maar door je badkamer na oplevering te laten plaatsen verlies je iig niet je GIW garantie. Wel moet je bijzonder goed aangeven waar je leidingen en elektra moeten komen.

• JPtjeeNL
  • Niet online
quote:
Morocius schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:44:
Waar je voornamelijk op moet letten is dat het waterdicht word opgeleverd, met de voorzieningen op de juiste plaats. De aanemer gooit een 10%(o.i.d.) over de prijs heen voor coördinatie en de loodgieter en/of electriciën doen hetzelfde, uiteraard gaan die kosten over de totale kosten dus incl. marge van de leverancier en dergelijke.

Kosten vallen mij overigens nog mee, ik wou zelf een douchewand gewoon een doodnormaal ding en die was 700 excl arbeid. Uiteindelijk maar gewoon online besteld voor nog geen 200 (was wel een "aanbieding""maar die zijn er mijn inziens altijd).
Ja dus bijvoorbeeld de badkamermeubels wel laten plaatsen zodat sanitair is aangesloten, maar een douchekop of douchedeur zelf plaatsen o.i.d.?

Deze douchedeur is ook een doodgewone, 750 euro excl. plaatsing. :)
quote:
Hann1BaL schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:47:
Dit jaar is ons nieuwbouwhuis opgeleverd en ben tegen hetzelfde aangelopen.

We hebben de badkamer laten opleveren, maar zelf:

Badmeubel incl spiegelkast gekost en geplaatst (bruynzeel meubel)
Glazen wand + deur online besteld (zijn komen inmeten en plaatsen via glasconcept.nl)

Dat heeft geen negatief effect op de rest van de garantie van de badkamer (bad, douche tegelwerk etc..)
Er zit echt een groot prijsverschil in en levert je eigenlijk geen risico op.
Maar het badmeubel (water en afvoer) hebben jullie zelf aangesloten. Dat kan toch problemen met de garantie opleveren?

Glasconcept rekent gewoon een nette prijs van 285 euro voor het plaatsen, waarbij ze bij mij meer dan 400 euro vragen.
quote:
bszz schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:56:
Zelf heb ik erg slechte ervaringen met projectleverancier badkamer. De gespecificeerde offerte van leverancier was in de niet gespecificeerde versie van de aannemer ruim verdubbeld. Toen we om een toelichting vroegen kregen we die uiteraard niet en werden we enorm onder druk gezet om akkoord te gaan op straffe van het niet uitvoeren van werkzaamheden. De projectleverancier was overigens volledig te goeder trouw maar het was wel een erg hoge prijs om voor oplevering de badkamer af te hebben. Nazorg en garantie is via werkspot natuurlijk minimaal, maar door je badkamer na oplevering te laten plaatsen verlies je iig niet je GIW garantie. Wel moet je bijzonder goed aangeven waar je leidingen en elektra moeten komen.
Wow, een verdubbeling is wel veel! Is dat de winst voor de aannemer? Kon je dat ook uit de specificaties halen? Ik heb de originele offerte van de toonzaal en van de aannemer los erbij.

De bedragen die ik in m'n openingspost noem, zijn die redelijk, of zal ik het risico lopen om het zelf te doen?

JPtjeeNL wijzigde deze reactie 20-10-2015 09:59 (24%)

• Hann1BaL

Hann1BaL

quote:
JPtjeeNL schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:57:
[...]

Ja dus bijvoorbeeld de badkamermeubels wel laten plaatsen zodat sanitair is aangesloten, maar een douchekop of douchedeur zelf plaatsen o.i.d.?

[...]

Maar het badmeubel (water en afvoer) hebben jullie zelf aangesloten. Dat kan toch problemen met de garantie opleveren?

Glasconcept rekent gewoon een nette prijs van 285 euro voor het plaatsen, waarbij ze bij mij meer dan 400 euro vragen.
Ik heb wel de standaard wastafel op laten leveren. Dus garantie tot aan de muur. Het aansluiten van het meubel heeft nu geen garantie, maar dat is niet echt een probleem.

• JPtjeeNL
  • Niet online
quote:
Hann1BaL schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:59:
[...]

Ik heb wel de standaard wastafel op laten leveren. Dus garantie tot aan de muur. Het aansluiten van het meubel heeft nu geen garantie, maar dat is niet echt een probleem.
Aha, ik snap 'm. Zolang je meubel niet scheef gaat hangen (hoe groot is dat risico? 8)7) lijkt mij dat ook een goede. Alleen zit bij mij de wastafel en de badkamermeubel in één. De badkamer is namelijk niet zo groot.

• Morocius
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19-04 10:51
quote:
[...]

Kijk er zo naar als het gaat lekken heb ik dan een serieus probleem ja/nee.

Bij afgedopte leidingen uit een wand tbv een wastafel zal dat wel meevallen, maar ik zou bijvoorbeeld geen nieuwe sparingen maken in de vloer t.b.v. een douche gootje. Ik weet niet of je systeemwanden hebt, maar dan moet er bijvoorbeeld wel hout in de wand zitten. Eventueel standaard materiaal laten plaatsen aangezien je toch vrij weinig ervoor terugkrijgt.

• bszz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:58
quote:
[...]

Wow, een verdubbeling is wel veel! Is dat de winst voor de aannemer? Kon je dat ook uit de specificaties halen? Ik heb de originele offerte van de toonzaal en van de aannemer los erbij.

De bedragen die ik in m'n openingspost noem, zijn die redelijk, of zal ik het risico lopen om het zelf te doen?
Tsja, De specificaties waren identiek. De leverancier had zelfs elk ringetje en moertje geprijsd. Ik wist van de leverancier dat hij nog een korting moest geven aan aannemer. Zoals ik het begreep was dat dan de marge voor de aannemer. Waar ik van uit was gegaan was een offerte voor de badkamer- minderwerk en dus een lagere offerte dan in de toonzaal. Helaas.... en vervolgens werden de telefoongesprekken steeds onvriendelijker. Als je na oplevering je badkamer laat plaatsen heb je net zo goed garantie: Op het huis en alles wat er bij hoort via GIW (aannemer) en op de badkamer door degene die hem levert en plaatst. Je krijgt alleen geen garantie als je bijvoorbeeld zelf (of door een beun) je vloer doet en hij blijkt niet waterdicht.

Zelf vond ik de gebondenheid aan aannemer een te beperkende factor hoewel ik niet uitsluit dat ik het waarschijnlijk gewoon slecht getroffen had. Het heeft meer nadelen met zich meegebracht dan voordelen. Daarbij is een nieuwbouwhuis na oplevering zelden gelijk geschikt om in te trekken, ook al heb je een badkamer geplaatst. Denk aan vloeren die gelegd moeten worden, muren die moet worden gestuct etc. Als je gelijkertijd een badkamer laat aanleggen verlies je nauwelijks tijd.

• JPtjeeNL
  • Niet online
quote:
Morocius schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:08:
[...]

Kijk er zo naar als het gaat lekken heb ik dan een serieus probleem ja/nee.

Bij afgedopte leidingen uit een wand tbv een wastafel zal dat wel meevallen, maar ik zou bijvoorbeeld geen nieuwe sparingen maken in de vloer t.b.v. een douche gootje. Ik weet niet of je systeemwanden hebt, maar dan moet er bijvoorbeeld wel hout in de wand zitten. Eventueel standaard materiaal laten plaatsen aangezien je toch vrij weinig ervoor terugkrijgt.
Het zijn afgedopte leidingen inderdaad. Het douchegootje laat ik zitten. Zat nog wel te denken aan een draingoot, maar dan ga je ook al richting de duizend euro. Iets teveel voor een douchegootje in mijn (kleine) appartement. (56 vierkante meter)

Standaard materiaal wil ik inderdaad ook laten plaatsen. Ik wil het liefste een thermostaatkraan, maar dan betaal je al gauw 250 euro. Bij de Praxis koop je die voor 80 piek met een leuke aanbieding, dus dat kan altijd achteraf nog. Dan houd ik die andere kraan als reserve.
quote:
bszz schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:14:
[...]
Tsja, De specificaties waren identiek. De leverancier had zelfs elk ringetje en moertje geprijsd. Ik wist van de leverancier dat hij nog een korting moest geven aan aannemer. Zoals ik het begreep was dat dan de marge voor de aannemer. Waar ik van uit was gegaan was een offerte voor de badkamer- minderwerk en dus een lagere offerte dan in de toonzaal. Helaas.... en vervolgens werden de telefoongesprekken steeds onvriendelijker. Als je na oplevering je badkamer laat plaatsen heb je net zo goed garantie: Op het huis en alles wat er bij hoort via GIW (aannemer) en op de badkamer door degene die hem levert en plaatst. Je krijgt alleen geen garantie als je bijvoorbeeld zelf (of door een beun) je vloer doet en hij blijkt niet waterdicht.

Zelf vond ik de gebondenheid aan aannemer een te beperkende factor hoewel ik niet uitsluit dat ik het waarschijnlijk gewoon slecht getroffen had. Het heeft meer nadelen met zich meegebracht dan voordelen. Daarbij is een nieuwbouwhuis na oplevering zelden gelijk geschikt om in te trekken, ook al heb je een badkamer geplaatst. Denk aan vloeren die gelegd moeten worden, muren die moet worden gestuct etc. Als je gelijkertijd een badkamer laat aanleggen verlies je nauwelijks tijd.
Hmm, dus niet zoveel zorgen over de garantie maken. Zal van het weekend eens kijken wat een Brugman of Versani te bieden heeft. Die geven dan waarschijnlijk garantie op de oplevering. Ja dat tijdsverschil vind ik ook het minst erg, want net wat je zegt, dat laat je gewoon parallel aan een andere opdracht lopen. Er moet inderdaad nog gestuct worden en er moet een vloer worden gelegd. Daar kan vast wel iets van gelijk lopen.

• Hann1BaL

Hann1BaL

quote:
JPtjeeNL schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:01:
[...]

Aha, ik snap 'm. Zolang je meubel niet scheef gaat hangen (hoe groot is dat risico? 8)7) lijkt mij dat ook een goede. Alleen zit bij mij de wastafel en de badkamermeubel in één. De badkamer is namelijk niet zo groot.
Ik heb de wastafel verwijderd. De ankers van de wastafel zijn weer gebruikt voor het meubel (met wastafel.)

Ik had dus een wastafel over. Het weglaten tijdens de bouw leverde mij echter niets op, paar tientjes, dus ik heb de boel laten opleveren zodat ik wel een kraan en afvoer had, die ik kon hergebruiken voor het nieuwe meubel.

Mijn badkamer is namelijk ook niet zo groot helaas. Dat is het nadeel van een bouwproject waarbij je niet alles zelf kunt indelen :)

• JPtjeeNL
  • Niet online
quote:
Hann1BaL schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:50:
[...]

Ik heb de wastafel verwijderd. De ankers van de wastafel zijn weer gebruikt voor het meubel (met wastafel.)

Ik had dus een wastafel over. Het weglaten tijdens de bouw leverde mij echter niets op, paar tientjes, dus ik heb de boel laten opleveren zodat ik wel een kraan en afvoer had, die ik kon hergebruiken voor het nieuwe meubel.

Mijn badkamer is namelijk ook niet zo groot helaas. Dat is het nadeel van een bouwproject waarbij je niet alles zelf kunt indelen :)
Aha, op die manier! Ja die ankers moet je dan wel kunnen hergebruiken, of zijn dat standaard formaten? Nee levert bij mij ook niets op. 215 euro als ik 'm casco wil. Als ik alleen de wastafel en de kraan laat vervallen, krijg ik 120 euro terug. Heb je die wastafel later weer online kunnen verkopen? Ik kan het ook achteraf allemaal bekijken inderdaad. Die douchedeur is dan wel nodig, of ik moet dat ook direct na oplevering achteraf laten doen.

• Hann1BaL

Hann1BaL

quote:
JPtjeeNL schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:10:
[...]

Aha, op die manier! Ja die ankers moet je dan wel kunnen hergebruiken, of zijn dat standaard formaten? Nee levert bij mij ook niets op. 215 euro als ik 'm casco wil. Als ik alleen de wastafel en de kraan laat vervallen, krijg ik 120 euro terug. Heb je die wastafel later weer online kunnen verkopen? Ik kan het ook achteraf allemaal bekijken inderdaad. Die douchedeur is dan wel nodig, of ik moet dat ook direct na oplevering achteraf laten doen.
De douchedeur hebben wij achteraf gedaan.

De wastafel brengt niet zoveel op denk ik en de persoon die mij heeft geholpen met de installatie wilde de wastafel wel hebben, dus dat mocht hij :)

Het is wel afhankelijk of de ankers te gebruiken zijn, Meestal zijn het gewoon bouten die je ook gewoon uit de muur kunt halen. Ja, dan heb je 2 gaatjes in de muur, maar het is wel zeker dat je meubel er voor komt te hangen, dus dat zou ik niet als probleem zien.

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
quote:
e-bird schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:54:
De garantie verlies je alleen wanneer aantoonbaar de gebreken voortvloeien uit verkeerde montage van de zelf aangeschafte goederen. Echter wanneer je de aangeschafte goederen laat plaatsen door een regulier klusbedrijf dan is die schade/garantie op die partij te claimen. Ik heb mijn badkamer destijds ook casco laten opleveren en de gehele badkamer in Duistland aangeschaft (nog goedkoper dan online in Nederland). De garantie van de aangeschafte artikelen zijn gewoon via de Duitse leverancier, het plaatsen heb ik door een lokaal klusbedrijf laten doen en op de montage heb ik via hun gewoon garantie. Op deze manier verlies je op geen enkel vlak ergens garantie... :)

Ik heb overigens op deze manier wel ruim € 3000,00 bespaart. De zelfde badkamer kostte mij in Nederland ruim € 9000,00 en nu was ik met € 6000,00 klaar. Een erg groot verschil. Het verschil zat het in het prijsverschil op de goederen (Duitsland vs. Nederland) en door het plaatsen via een lokaal klusbedrijf in plaats van een klusbedrijf van bijvoorbeeld een Nederlandse badkamerboer.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• JPtjeeNL
  • Niet online
quote:
Hann1BaL schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:12:
[...]

De douchedeur hebben wij achteraf gedaan.

De wastafel brengt niet zoveel op denk ik en de persoon die mij heeft geholpen met de installatie wilde de wastafel wel hebben, dus dat mocht hij :)

Het is wel afhankelijk of de ankers te gebruiken zijn, Meestal zijn het gewoon bouten die je ook gewoon uit de muur kunt halen. Ja, dan heb je 2 gaatjes in de muur, maar het is wel zeker dat je meubel er voor komt te hangen, dus dat zou ik niet als probleem zien.
Oké, maar dat levert bij mij 120 euro op en 2 afgedopte leidingen. De kraan wil ik toch laten vervangen, omdat die te dicht op de wastafel staat en je met je handen tegen de wastafel komt om ze te wassen. De wastafel zal idem niet gebruikt worden. Dan is het voor een klusbedrijf goedkoper lijkt mij, omdat ze geen kosten hoeven te rekenen voor het slopen?
quote:
Han schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:21:
[...]

De garantie verlies je alleen wanneer aantoonbaar de gebreken voortvloeien uit verkeerde montage van de zelf aangeschafte goederen. Echter wanneer je de aangeschafte goederen laat plaatsen door een regulier klusbedrijf dan is die schade/garantie op die partij te claimen. Ik heb mijn badkamer destijds ook casco laten opleveren en de gehele badkamer in Duistland aangeschaft (nog goedkoper dan online in Nederland). De garantie van de aangeschafte artikelen zijn gewoon via de Duitse leverancier, het plaatsen heb ik door een lokaal klusbedrijf laten doen en op de montage heb ik via hun gewoon garantie. Op deze manier verlies je op geen enkel vlak ergens garantie... :)

Ik heb overigens op deze manier wel ruim € 3000,00 bespaart. De zelfde badkamer kostte mij in Nederland ruim € 9000,00 en nu was ik met € 6000,00 klaar. Een erg groot verschil. Het verschil zat het in het prijsverschil op de goederen (Duitsland vs. Nederland) en door het plaatsen via een lokaal klusbedrijf in plaats van een klusbedrijf van bijvoorbeeld een Nederlandse badkamerboer.
Net even een sanitairwinkel gebeld en die geeft inderdaad hetzelfde aan. Als het fabricagefouten zijn bijvoorbeeld, heb je, afhankelijk van het product, 2 jaar garantie.

Da's wel een goede. Mijn Duits is helaas niet zo best, dus daar kom ik denk ik niet uit. Of zijn de sites ook vaak in het Engels beschikbaar?

JPtjeeNL wijzigde deze reactie 20-10-2015 11:44 (44%)

• Zebby
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-04 14:53

Zebby

Gamed

Wel vreemd, ik heb mijn spul bij een lokale badkamerboer besteld en was vaak goedkoper dan op internet (identieke spullen). Ga wel voor kwaliteit/A-merken - je wilt dat je spullen lang mee gaan. De "huismerken" van o.a. Mandemakers (Brugman, Sanidump, en nog tig) zijn van mindere kwaliteit.

• JPtjeeNL
  • Niet online
quote:
Zebby schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:01:
Wel vreemd, ik heb mijn spul bij een lokale badkamerboer besteld en was vaak goedkoper dan op internet (identieke spullen). Ga wel voor kwaliteit/A-merken - je wilt dat je spullen lang mee gaan. De "huismerken" van o.a. Mandemakers (Brugman, Sanidump, en nog tig) zijn van mindere kwaliteit.
Welke (winkels/merken) kun je aanraden? Ik dacht ook aan kwaliteitsmerken inderdaad, alleen ben nog niet zo bekend in deze markt.

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
quote:
JPtjeeNL schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:35:
Da's wel een goede. Mijn Duits is helaas niet zo best, dus daar kom ik denk ik niet uit. Of zijn de sites ook vaak in het Engels beschikbaar?
De zaken bij ons aan de grens zijn redelijk Nederlands georiënteerd. De zaak waar ik al mijn spullen heb gehaald had zelfs een Nederlandse verkoper en een website in het Nederlands;

http://fliesen-rundmund.com/nl/

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Zebby
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-04 14:53

Zebby

Gamed

quote:
JPtjeeNL schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:13:
[...]

Welke (winkels/merken) kun je aanraden? Ik dacht ook aan kwaliteitsmerken inderdaad, alleen ben nog niet zo bekend in deze markt.
Ik ook niet, maar er zijn een aantal grote/bekende merken zoals Grohe, Vileroy & Boch, Sphinx, Bruynzeel, Sealskin voor de deuren/glaswand.

• rik86
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22-04 13:59
quote:
JPtjeeNL schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:17:
Zo heb ik mijn keuken ook niet bij de goedkoopste keukenboer gekocht en heb ik nauwelijks afgedongen.
Dat zal de keukenboer niet erg hebben gevonden ;) Toen wij voor een keuken gingen kijken was er bij de meeste ketens een tijdelijke actie van tussen de 30 en 45% korting en in de afgelopen 5 jaar zijn die tijdelijke acties, al dan niet in een iets andere vorm, bijna continue geweest. Heb je bij een keten gekocht en weinig korting gehad, dan heb je dus sowieso veel te veel betaald...

• TokkieB
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21-04 00:15
quote:
JPtjeeNL schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:13:
[...]

Bij Sanidump en Sanisale worden ook de geode merken gewoon verkocht en dit voor een redelijke prijs. Grohe, Villroy&Boch, Laufen, Sphinx, Plieger etc. Met een beetje praten kan je daar ook vaak nog een korting krijgen van tussen de 10 en 15%. (mits je daar meer koopt dan 1 artikel).

Ik heb vorig jaar mijn badkamer geronoveerd en al mijn bestelde produkten vallen alle in de A merken. Als ik dit bij de Baderie had gekocht zou ik wel wat meer kwijt zijn geweest.

• JPtjeeNL
  • Niet online
Denken jullie dat het mogelijk is om met een regendouche (een douche van rechtboven i.p.v. tegen de muur bevestigd) een inloopdouche van 1 meter te maken? Ik denk dat het te krap is (ook als ik online lees), maar het zou mij enorm veel ruimte besparen zonder douchedeur.

Qua badkamermeubels Villeroy & Boch vind ik wel een mooi merk, alleen zit de stijl die ik in mijn badkamer creëer er niet bij. Plieger heeft de Qubic serie in het zwart die mij wel aanspreekt. Ik heb zoiets op het oog: http://www.sanitairwinkel...-wastafel-keramiek-zwart/
quote:
Han schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:29:
[...]

De zaken bij ons aan de grens zijn redelijk Nederlands georiënteerd. De zaak waar ik al mijn spullen heb gehaald had zelfs een Nederlandse verkoper en een website in het Nederlands;

http://fliesen-rundmund.com/nl/
Da's een goede tip, thanks! Binnenkort eens even bellen wat ze eventueel kunnen betekenen. Zal ook eens kijken of ik Plieger in Duitsland kan vinden.
quote:
Zebby schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:52:
[...]
Ik ook niet, maar er zijn een aantal grote/bekende merken zoals Grohe, Vileroy & Boch, Sphinx, Bruynzeel, Sealskin voor de deuren/glaswand.
Sealskin had ik nog niet bekeken, thanks!
quote:
rik86 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:27:
[...]

Dat zal de keukenboer niet erg hebben gevonden ;) Toen wij voor een keuken gingen kijken was er bij de meeste ketens een tijdelijke actie van tussen de 30 en 45% korting en in de afgelopen 5 jaar zijn die tijdelijke acties, al dan niet in een iets andere vorm, bijna continue geweest. Heb je bij een keten gekocht en weinig korting gehad, dan heb je dus sowieso veel te veel betaald...
Mwa, ik ben akkoord gegaan met de standaardactie van 50 % korting op apparatuur. Laat dat nou een flinke besparing opgeleverd hebben, omdat bij mij het apparatuur het grootste deel van het budget was. (Ingebouwde vaatwasser, koffiemachine en combioven) Ik had hierbij natuurlijk meer kunnen onderhandelen, maar ik vond dit al een goede korting. Heb de prijzen online er ook nog even naast gelegd en had qua apparatuur echt een prima korting.
quote:
TokkieB schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:57:
[...]

Bij Sanidump en Sanisale worden ook de geode merken gewoon verkocht en dit voor een redelijke prijs. Grohe, Villroy&Boch, Laufen, Sphinx, Plieger etc. Met een beetje praten kan je daar ook vaak nog een korting krijgen van tussen de 10 en 15%. (mits je daar meer koopt dan 1 artikel).

Ik heb vorig jaar mijn badkamer geronoveerd en al mijn bestelde produkten vallen alle in de A merken. Als ik dit bij de Baderie had gekocht zou ik wel wat meer kwijt zijn geweest.
Ik zie Plieger helaas niet op hun site staan. Weet je dat zeker? Ga van het weekend eens een rondje maken bij een aantal shops.

• rik86
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22-04 13:59
Dan valt t wel mee inderdaad, ik dacht dat je dat ook niet had ;)

• TokkieB
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21-04 00:15
quote:
JPtjeeNL schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:55:
......

[...]

Ik zie Plieger helaas niet op hun site staan. Weet je dat zeker? Ga van het weekend eens een rondje maken bij een aantal shops.
Ik kan het inderdaad ook niet vinden op hun site. Misschien was het een partij wat ze op dat moment hadden. In ieder geval is het enige wat wij van Plieger hebben gekocht van Sanidump of Sanidirect (weet niet meer welke) was een fonteinkraantje voor in de WC.

Als ik je wel een tip mag geven, voor de beneden verdieping hebben we onze WC laten aansluiten met het huismerk van Sanidirect (Ben). Mijn ervaring met dit merk is echt heel slecht. Softclose bril die na 8 maanden al problemen geeft en veelste makkelijk van links naar rechts kan schuiven op de pot. Ook het schoonmaken van de pot is niet optimaal. Veel loze hoeken en gaatjes. Op de bovenverdieping heb ik een Villroy & Boch Subway v2 met cermanic plus. Kost een beetje, maar is echt met schoonmaken ideaal! Sowieso is het Ceramic Plus van hen een pluspunt met schoonmaken en schoonhouden.

Succes in ieder geval met het uitzoeken!

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21:01

vhal

ಠ_ಠ

Tip: Haal Grohe kranen via amazon.de, dit scheelt tot 30% tov de internetprijzen in NL.

ME is geen bezittelijk voornaamwoord

• JPtjeeNL
  • Niet online
quote:
TokkieB schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:11:
[...]
Ik kan het inderdaad ook niet vinden op hun site. Misschien was het een partij wat ze op dat moment hadden. In ieder geval is het enige wat wij van Plieger hebben gekocht van Sanidump of Sanidirect (weet niet meer welke) was een fonteinkraantje voor in de WC.

Als ik je wel een tip mag geven, voor de beneden verdieping hebben we onze WC laten aansluiten met het huismerk van Sanidirect (Ben). Mijn ervaring met dit merk is echt heel slecht. Softclose bril die na 8 maanden al problemen geeft en veelste makkelijk van links naar rechts kan schuiven op de pot. Ook het schoonmaken van de pot is niet optimaal. Veel loze hoeken en gaatjes. Op de bovenverdieping heb ik een Villroy & Boch Subway v2 met cermanic plus. Kost een beetje, maar is echt met schoonmaken ideaal! Sowieso is het Ceramic Plus van hen een pluspunt met schoonmaken en schoonhouden.

Succes in ieder geval met het uitzoeken!
Lijkt mij dus duidelijk dat ik beter geen huismerken kan nemen. :) Die Subway v2 in het zwart sprak mij ook aan als badkamermeubel. Even kijken of één van die dealers dat hebben staan. WC-pot neem ik de standaard (V&B O.Zone) die bij het project opgeleverd wordt. Zag er goed uit! Thanks voor je tips.
quote:
vhal schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:30:
Tip: Haal Grohe kranen via amazon.de, dit scheelt tot 30% tov de internetprijzen in NL.
Da's een goede! Die neem ik zeker mee als ik de offerte ontvang. Thanks!

• AMDFreak
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17-04 20:15

AMDFreak

Intel is zo..

Wil je echt grote veranderingen aan je badkamer.. laat hem dan casco opleveren en zoek een aannemer die voor +/- € 4.000,- je gehele casco badkamer opbouwd.

Kan je zelf opzoek naar mooie tegels, wasmeubels e.d.

En het feit is dat die gasten die in de bouw werken, hele strakke deadlines hebben, waardoor niet alles even secuur geplaatst wordt.

15x Jinko 260Wp = 3900Wp @ SE4000 - Zuid 35 PV output

• JPtjeeNL
  • Niet online
Bedankt voor de tips allemaal! Ik ben uiteindelijk naar Brugman gegaan en heb daar de badkamermeubels volledig naar wens uitgezocht. Dit heeft mij een paar honderd euro bespaart en meer opties opgeleverd. Ik heb nu een set met keramisch blad voor 2076,- exclusief de douchedeur, maar met regendouche. Dan kijk ik eerst even aan hoe de badkamer bevalt en of de douchedeur uiteindelijk nog nodig is. Het bleek ook zo te zijn dat de douchedeur qua maten vrij specifiek zijn, dus het is beter dat ik deze nog niet heb besteld. :)

Nogmaals bedankt allemaal! Gelukkig heb ik nu én iets moois én de zekerheden en garanties.
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True