Soundbar met of zonder Wifi?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus_V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-12-2024
Dag allen,

Enige tijd geleden heb ik mijn Onkyo TX-SR606 receiver in combinatie met de Harman Kardon HKTS 11 boxen verkocht. De reden hiervoor was dat ik niet de functionaliteit gebruikte die het apparaat bood en bovendien de vele bedrading zat was (lees: de vrouw).

Sindsdien ben ik op zoek naar een vervanger van deze combinatie.

Ik wil graag het apparaat gebruiken om:
  • Het geluid van de TV te versterken (waarbij de soundbar automatisch aan- en uitgaat met de TV)
  • Radio luisteren
  • Streamen van mijn NAS en Spotify
Mijn maximum ligt rond de 800 Euro.

Ik had al de Samsung M3 Multiroom speakers aangeschaft omdat ik verwachte dat deze aan mijn eisen zou voldoen (geen soundbar, I know). Het zijn hele mooie apparaten met een goed geluid die ik bovendien draadloos met de Soundconnect functie van mijn Samsung TV kon verbinden. Het grote nadeel van deze boxen (IMHO) is dat slechts 1 box draadloos via bluetooth verbonden kan worden met je TV, ook al heb je een hub. Als je vervolgens weer wilde streamen of radio luisteren moest je de boxen in de app weer groeperen voordat het geluid gelijktijdig uit de boxen kwam. Ik heb deze set dus weer verkocht.

Door het gebruik van deze boxen ben ik er ook achter gekomen dat er groot verschil zit in de kwaliteit tussen het bluetooth streamen en streamen via WiFi. Bluetooth heeft dus niet mijn voorkeur.

Soundplates/Soundstages passen niet onder mijn TV vanwege de brede gebogen voet. (F8000 serie van Samsung)

Door bovenstaande eisen blijft er, zover ik kan zien, weinig over. Ik loop nu nog te stoeien met de volgende mogelijkheden, maar misschien hebben jullie nog suggesties die ik nog niet bedacht heb:
  • (Uiteraard) De Sonos Playbar
  • Samsung HW H750
  • Teufel Cinebar 11. Geen WiFi (misschien in combinatie met een chromecast audio?)
  • Philips Fidelio E5 (maar ik vind deze best groot, en ook geen WiFi)
  • Philips HTLB 5145 (opnieuw geen WifFi)
En als dan blijkt dat de chromecast audio een optie is (iemand ervaring?) ga ik dan voor een wat goedkopere bar of niet?

Ik hoor graag jullie mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:21
De Samsung HW H750 heeft WEL WiFi. Heb 'm zelf op de slaapkamer staan en stream regelmatig Spotify.
Als je nog een M3 koopt kun je er een 5.1 opstelling van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus_V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-12-2024
Excuus. Dat klopt inderdaad. Ik had nog contact gehad met Samsung om te vragen of het mogelijk 2 boxen tegelijk het geluid van de TV te laten weergeven. Hun antwoord was om de HW H750 te kopen die dan de M3's zou aansturen via WiFi en dan de HW H750 te koppelen aan mijn TV.

Het 'nadeel' is dan dat ik alsnog veel boxen / draden heb waar ik juist vanaf probeer te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:21
SoundConnect klinkt leuk op papier maar de geluidskwaliteit is wel stukken minder in vergelijking met HDMI of optisch.. En als je kunt altijd nog kiezen om alleen de soundbar aan te schaffen zonder de losse M3s. Dan heb je dat hele gedoe met meerdere speakers en kabels ook niet.