Toon posts:

Geen signaal, ten einde raad, waar zit het probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Al een week of twee sleutel ik aan mijn pc die stervende is. Bij het opstarten krijg ik even beeld, windows moet hersteld worden, als ik een optie kies krijg ik zwart beeld en daar houdt het op. Als ik dan opstart krijg ik geen signaal, scherm blijft standby geven. Ook een minimaal uitgerust moederbord levert geen ander resultaat op.

Onderdelen;

CPU: I7-920 @ stock
Cooler: ASUS Triton
Mobo: ASUS Rampage II Extreme (s1366)
GPU: MSI GTX760 4GB @ stock
MEM: OCZ 3x2 GB @ 1066Mhz (Stock)
PSU: Corsair TX1000 (Overkill, ik weet het, cadeau gehad.)
SSD: Mushkin 120GB
HDD: 3 x WD Caviar Blue 1.5TB (Zonder RAID)

Ik bestuur 't geheel met een Logitech G5 & G11 op een IIyama 27inch 1080p monitor.
Morgen ben ik vrij, dan probeer ik het geheel op een Intel 1156 bord + I5. Voor nu hoop ik dat jullie mij misschien kunnen helpen. Het feit dat de computer aan het begin aan ging en soms als ik het probeer laat mij denken dat het in ieder geval het geheugen, cpu en gpu niet kunnen zijn, dan zou het moederbord al niet doorstarten naar windows beeld. Dat ik daarna gelijk zwart beeld heb als ik herstart maakt het weer ingewikkelder omdat je daardoor zou kunnen denken dat toch 1 van de cruciale onderdelen defect kan zijn. Alvast bedankt voor het lezen en meedenken.

Mvg, Stefan.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:18

Nemesizz

Untouchable

Voeding mag dan wel overkill zijn, maar als je de mogelijkheid hebt, toch even met een andere proberen.
Daarnaast, is je systeem wel op een geaard stopcontact aangesloten? Soms kunnen zulke vage problemen ook komen op een ongeaard stopcontact (zelf een keer gehad).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in huis drie verschillende contactpunten geprobeerd, allemaal hetzelfde. Eentje daarvan is geaard. Voeding heb ik doorgemeten en is niets mis mee. Ook de kabeltjes zijn goed.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:42
Begrijp ik goed dat je voorbij bios/eufi komt en dan een windows melding krijgt/kreeg :"windows moet hersteld worden?"

Kun je bij een eerste keer opstarten (koude start) wel in Bios/EUFI komen?

Heb je ook geprobeerd te starten zonder aangesloten harde schijven/ssd?

Voeding kan ondanks goede voltages toch verdacht zijn. probeer die toch ook uit te sluiten door een andere voeding in te prikken.

[ Voor 25% gewijzigd door nachtnet op 19-10-2015 21:43 ]

• soest009
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-02 15:18
Ik ben niet bekend hoe oud de build is maar het kan niet ondenkbaar zijn dat de koelpasta laag tussen proc en koellichaam "verouderd" is.
Hierdoor kan er ontstaat er dat er niet goed contact meer word gemaakt en dus de koeling wellicht ten koste gaat.

Heb je reeds controle gedaan op de temperaturen na starten om over verhitting protectie uit te sluiten?

Daarnaast lees ik dat je bij herstel komt en dan beeld zwart, is dat om precies te zijn bij het verder doorladen in Windows of daarvoor?
In extreme gevallen kan het namelijk ook zo zijn dat wanneer Windows de grafische driver laad op een halfgare GPU dat het ook vreemde symptomen geeft.
Je melding "Als ik dan opstart krijg ik geen signaal, scherm blijft standby geven" kan veroorzaakt worden door een hard crash van je video kaart waarbij alleen een powercycle (lees volledig uit en weer aan) help de bende te resetten.

[ Voor 43% gewijzigd door soest009 op 20-10-2015 22:33 ]

Corsair 5000D | HX1000i | Ryzen 7 5800X3D | H150i | 32Gb DDR4-3600 | MSI X570 gaming pro carbon | AMD RX 6900 XT | 2x Evo 970 1tb nvme + 500gb ssd | 2x LG 27G850 | K95 RGB Platinum | Ironclaw RGB Wireless | Virtuoso RGB Wireless SE

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
gaat het mis na X aantal seconden of kan de pc uren stabiel in de bios blijven staan (met beeld)?
lukt het om op te starten met bijvoorbeeld een linux livecd?
Pagina: 1