Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Beste Tweakers,

Ik heb even getwijfeld of ik mijn vraag in het systeembeheerders topic kon gieten, maar denk niet dat het daar helemaal past ;)

Vandaar dat ik even een eigen topic aanmaak :)

Om maar even een verhaal kort te houden :)

Door medische omstandigheden heb ik een aantal jaar geen actuele opleiding meer kunnen doen.
Daar wil ik nu verandering in brengen en heb mijn re-integratiecoach voorgesteld om te kijken naar een aantal opleidingen.

Ik heb op dit moment mijn Windows 2003 certificering binnen en Itil 2.
Zoals je begrijpt kom je daar wellicht bij de overheid nog mee weg, maar het is goed om het eens op te frissen.

Mijn coach gaf aan om eens te kijken naar Red Had en Linux alsmede applicatiebeheer.
Zoals je begrijpt is het gelijk wel een hele brede benadering.

Nu vraag ik mij echter af ik kan zo ie zo de opleidingen doen, maar vraagt men tegenwoordig niet of je daar al gelijk ervaring in hebt ?

Verder denk ik dat het beginnen met Windows Server 2012 en Itil Foundation v3 (al heet dat tegenwoordig niet meer zo) al een goeie opstart is.

Wat zou verder nog meer een nuttige opleiding kunnen zijn om mijn kennis wat bij te spijkeren en uit te breiden.

Bedankt voor jullie reacties :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb je relevante werkervaring? Heb je een (relevante) afgeronde opleiding?

Wat wil je gaan doen/welke richting wil je op? Het is lastig om op basis van de karige informatie een goed advies te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Je hebt gelijk, mijn info is wat summier.
Zal het proberen aan te vullen :)

Ik heb ongeveer 10 jaar in de ICT gewerkt als 1ste en 2de lijns supportmedewerker.
Mijn insteek was toen om door te groeien naar systeembeheerder.
Echter dat is 4 jaar geleden door ziekte op een lager pitje gekomen.

Nu ben ik bezig met een re-integratietraject.
Mijn coach vindt het beter om mij breed te oriënteren, maar zelf lijkt het mij beter om me eerst op 1 tak te oriënteren en als ik de opleiding af heb om verder te kijken.

Ik heb op dit moment een MBO opleiding afgerond met certificeringen op Windows 7 en Windows Server 2003.

Mochten er nog meer vragen zijn :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ok, dan zou ik mij richten op actuele certificeringen inderdaad. W2003 server is best wel gedateerd en ook ITIL heeft een aantal revisies gehad.

Als je tot nu toe weinig met Linux te maken hebt gehad, vraag ik mij af of dat heden ten dage echt verschil maakt. Ik heb destijds veel gehad aan mijn RHCE certificaat, maar dat was in een hybride omgeving van Windows en Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Bedankt voor je reacties. :)

2250 WP Zuid PVoutput