router sportvereniging gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 12:48

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
We willen WIFI aanleggen in onze kantine, en dit met een fatsoenlijke router doen.
Vereisten:
- goed bereik (100 meter als het zou kunnen, geen gebouwen in de buurt)
- met veel gebruikers tegelijk kunnen inloggen.

Nu heb je de hele wereld aan routers natuurlijk. Heb zelf de TPlink TL-WR1043ND. Die bevalt wel goed. Maar zijn er nog andere adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmsch
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 09:54
Hoeveel gebruikers is veel gebruikers? En wat is je budget? Zijn er meerdere ruimtes waar wifi moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 10:53
greatgonzo schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 19:01:
We willen WIFI aanleggen in onze kantine, en dit met een fatsoenlijke router doen.
Vereisten:
- goed bereik (100 meter als het zou kunnen, geen gebouwen in de buurt)
- met veel gebruikers tegelijk kunnen inloggen.

Nu heb je de hele wereld aan routers natuurlijk. Heb zelf de TPlink TL-WR1043ND. Die bevalt wel goed. Maar zijn er nog andere adviezen?
wat heb je zelf al uitgezocht?
(er word hier wel een stukje meer vooronderzoek van je gevraagd dan je vraag hier eenvoudig neer te dumpen)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 12:48

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
gebruikers: ga maar uit van 20
budget: tot €150
zelf gezocht: kom nu op de Nighthawk R7000, gezien het goede bereik. Maar is ook wel bovenkant budget..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 19:33
greatgonzo schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 19:20:
gebruikers: ga maar uit van 20
budget: tot €150
zelf gezocht: kom nu op de Nighthawk R7000, gezien het goede bereik. Maar is ook wel bovenkant budget..
Ik bezit zelf de Netgear Nighthawk 7000 en de Linksys WRT1900AC-V2.

De Netgear R7000 is - zo heb ik ervaren - een zeer goede router. Haalt bij mij thuis de maximale verbinding 120 / 12 mbit met de stock firmware zowel op 2.4Ghz als op 5Ghz.

Het bereik van de R7000 is, zo heb ik ervaren ook erg goed, zelfs bij de buren 2 dikke betonnen muren verder is het bereik nog prima. Het bereik van de R7000 is in iedergeval beter als met de WRT1900AC-V2, maargoed de WRT1900AC zit sowieso boven je budget.

Voordeel van de R7000 is dat 'ie niet alleen gebruikt maakt van explicit beamforming (wat standaard is bij 802.11AC) maar ook van implicit beamforming.

Beamforming zorgt er voor dat de antenne het Wi-Fi signaal min of meer gericht kan verzenden waardoor je signaal verder reikt.

Door de ondersteuning van implicit beamforming werkt dit niet alleen bij moderne 802.11AC cliënts maar ook bij cliënts die alleen 802.11N ondersteunen.

[ Voor 5% gewijzigd door Rubén89 op 19-10-2015 19:32 ]

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een kantine van 100 meter? Of bedoel je dat ook WiFi buiten moet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Kan je uitleggen waarom je een router wil aanschaffen om WiFi te krijgen? Heb je ook een router (zo'n doos die routeert) nodig?

Tenzij je echt een router nodig hebt, anders ben je het beste af met een accesspoint. Ben persoonlijk erg gecharmeerd van Ubiquiti apparatuur, een eenvoudige UAP AC lite zou meer dan voldoende moeten zijn.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:54
Veel gebruikers betekend veel connecties. Veel connecties betekend vaak dat je niet wegkomt met de standaard huis tuin en keuken spullen.

Welke provider met welke snelheden heb je tot je beschikking? En welke router zit daar momenteel achter? Zelf zou ik inderdaad ook gaan voor gescheiden apparaten. Dus een solide router zoals een Ubiquiti Edgerouter of een Microtik. En hierbij één of zelfs meerdere accesspoints. Hiermee kun je de load per accesspoint verdelen en zo dus ook het aantal connecties. Dit levert je een mooier geheel op dan één enkel AP.

Wat voor budget moet je mee werken?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Jeroen_ae92 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:41:
Veel gebruikers betekend veel connecties. Veel connecties betekend vaak dat je niet wegkomt met de standaard huis tuin en keuken spullen.
De hardware van de R7000 is volgens mij meer dan capabel om 'veel' gebruikers tegelijkertijd te bedienen.
Wat voor budget moet je mee werken?
staat in z'n eerste tweede post: 150 euro

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:54
Correct, de R7000 zou dat prima moeten kunnen maar daar zeg ik dan ook niets van. Huis, tuin en keuken spul zit toch echt in de goedkopere ranges en gaat verder dan enkel een router en accesspoint in één. Denk bv aan de Experiabox van KPN of een Cisco van Ziggo. Dat zijn nou niet van die apparaten die bekend staan om hun stabiliteit icm veel connecties maar die je wel geleverd krijgt. Daar zou ik persoonlijk wel een alternatief voor bedenken. Alleen, nog geen idee wat de TS voor internet verbinding/apparatuur heeft.

Budget had ik overheen gelezen :o

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Jeroen_ae92 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:51:
Correct, de R7000 zou dat prima moeten kunnen maar daar zeg ik dan ook niets van. Huis, tuin en keuken spul zit toch echt in de goedkopere ranges en gaat verder dan enkel een router en accesspoint in één. Denk bv aan de Experiabox van KPN of een Cisco van Ziggo. Dat zijn nou niet van die apparaten die bekend staan om hun stabiliteit icm veel connecties maar die je wel geleverd krijgt. Daar zou ik persoonlijk wel een alternatief voor bedenken. Alleen, nog geen idee wat de TS voor internet verbinding/apparatuur heeft.

Budget had ik overheen gelezen :o
Die ziggo routers kun je volgens mij gewoon in bridge zetten.

Op het werk gebruiken we een XperiaboxV8 maar daar hebben we een zakelijk abbonnement en dus een vrij publiek IP-adress waar we onze VPN-router mee laten werken, van die Xperiabox hebben we dus weinig last.

Als je als consument een Xperiabox van KPN hebt kun je geloof ik met Vlan's het standaard modem/router omzeilen maar hoe dat werkt weet ik niet zo 1 2 3...

Pagina: 1