Vreemd probleem met Apple Cinema Display

Pagina: 1
Acties:

• Kun
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-01 17:48
Mijn AppleCinama Display 27" heeft sinds kort een vreemd probleem, namelijk dat ie het 9 van de 10 keer niet doet als ik 'm verbind met mijn MBP. Het meest voor de hand liggend is dat de kabel kapot is, maar ook als het scherm werkt en ik zet mijn laptop uit en opnieuw weer aan, dus zonder de kabel aan te raken, dan gaat het scherm ook vaak niet aan.

Ik heb het al getest met een andere laptop en daar werkt het ook niet mee, dus het probleem zit 100% zeker in de monitor.

Heeft iemand suggesties wat het probleem misschien kan zijn en wat ik er mogelijk zelf aan zou kunnen doen? Nu laat ik mijn laptop 24/7 aanstaan, maar dat is niet ideaal...

Edit: Wanneer ik het scherm verbind en het niet werkt, dan zie ik vaak (niet altijd) heel kort toch even mn bureaublad verschijnen voor een tiende van een seconde. En wanneer het scherm is verbonden en ik aan de kabel zit dan blijft het scherm gewoon aan, het lijkt me dus dat het contact prima is.

Edit 2: Had ik dit topic misschien in het Macs & Software forum moeten plaatsen of is dit de juiste plek?

[ Voor 20% gewijzigd door Kun op 19-10-2015 18:56 ]

Verwijderd

Het meest voor de hand liggende is inderdaad dat het aan de kabel ligt. Heb je het al een keer met een andere kabel geprobeerd?

• Kun
Dat gaat helaas niet, die zitten vast aan de monitor :(.

Verwijderd

En gebruik je de juiste voedingskabel voor je scherm?

Edit: Ik had met een Philips monitor een keer ongveet hetzelfde probleem. Dit bleek in de display van het scherm zelf te zitten.
Als je nog garantie hebt zou ik hem naar Apple brengen.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2015 08:31 ]

• Kun
De originele kabel die erbij zat ja, heb de kabels zelf ook nog een keer goed geïnspecteerd en ze zien er nog perfect uit, heb de monitor ook nauwelijks verplaatst.

Heb eindelijk een ander topic kunnen vinden van iemand die hetzelfde probleem lijkt te hebben en aan de reacties te zien zijn er meerdere mensen met dit probleem, helaas in dat topic geen oplossing...

Edit: De garantie is helaas al verlopen en aangezien je deze monitoren niet eenvoudig kunt openen kost elke diagnose al een vermogen...

[ Voor 15% gewijzigd door Kun op 20-10-2015 09:51 ]