Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kia cerato 2007 stuur na draaien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Het stuur van mijn Kia draait soms niet volledig terug naar neutraal. Als ik korte bochten maak draait hij soms niet naar helemaal neutraal terug en moet ik een beetje zelf corrigeren om recht te rijden. Bij lange bochten kan ik soms stuur laten scheef staan ( blijft hangen en gaat niet terug naar neutrale stand) en blijven draaien door bocht zonder ik stuur moet corrigeren. Het is vnl bij het naar links draaien. Verder rijd hij wel recht op de baan. Iemand een idee ?

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:26
Naar de garage? Als je er zelf niets mee kan zou ik het aan de professionals overlaten. Het gaat immers wel over je stuur, niet over een kapot dashboardlampje.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:28
Uitlijnen is in dit geval waarschijnlijk de oplossing :)

Verwijderd

Topicstarter
Auto is net naar de garage geweest...
Uitlijnen kan ik eens doen, maar moet ie dan niet naar één kant optrekken?

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:13
Klinkt eigenlijk als compleet normaal gedrag in mijn oren.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:51
Wanneer een auto uitlijnen?

Je kunt zelf soms merken dat je auto uitgelijnd moet worden:
- Er is bandenslijtage aan de buiten- of binnenkant van de band
- De auto wijkt af naar één kant
- De auto stuurt zwaar of juist licht
- Het stuur draait na een bocht niet terug

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:49
Wat Peenutzz zegt, tenzij je op jou Kia het diravi systeem van Citroën ingebouwd hebt, stuurt geen enkel stuur uit zich zelf terug naar 'neutraal' wanneer je het stuur los laat. Na een bocht misschien, maar niet volledig. Ik moet de eerste auto die dat doet nog tegen komen, uitgezonderd Citroëns met diravi :)

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 22-10-2015 10:49 ]

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 19:29

Ligone

Moeha!

Meestal is dat het lager op de veerpoot dat versleten/kapot is. Deze draait niet soepel genoeg meer en biedt weerstand om uw wielen van zichzelf recht te laten komen! Op den duur mag je volledig zelf terugdraaien! ;-)

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:15
FastFred schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:37:
Wat Peenutzz zegt, tenzij je op jou Kia het diravi systeem van Citroën ingebouwd hebt, stuurt geen enkel stuur uit zich zelf terug naar 'neutraal' wanneer je het stuur los laat. Na een bocht misschien, maar niet volledig. Ik moet de eerste auto die dat doet nog tegen komen, uitgezonderd Citroëns met diravi :)
Nou ik kan me niet anders herinneren of mijn auto's gaan allemaal automatisch terug naar 'neutraal' op het moment dat je het stuur los laat. Volgens mij heeft dit meer te maken met je banden en de weerstand die ze leveren dan met het stuur zelf. Ze zoeken automatisch de minste weerstand op, dat is rechtdoor.

Als dat bij jou niet recht vooruit is, dan is er of scheve slijtage aan je banden of de uitlijning is niet goed (wat ook weer scheve slijtage tot gevolg heeft). Daarnaast kan het ook zijn wat Ligone zegt.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:49
sorted.bits schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:49:
[...]

Nou ik kan me niet anders herinneren of mijn auto's gaan allemaal automatisch terug naar 'neutraal' op het moment dat je het stuur los laat. Volgens mij heeft dit meer te maken met je banden en de weerstand die ze leveren dan met het stuur zelf. Ze zoeken automatisch de minste weerstand op, dat is rechtdoor.

Als dat bij jou niet recht vooruit is, dan is er of scheve slijtage aan je banden of de uitlijning is niet goed (wat ook weer scheve slijtage tot gevolg heeft). Daarnaast kan het ook zijn wat Ligone zegt.
Dat is dan toevallig op zo'n 50 verschillende auto's zo...

Verwijderd

Topicstarter
Het kan toch niet normaal zijn dat ik mijn stuur scheef kan laten staan? Ook kan het stuur haperen als ik terug op trek na een rotonde (wielen staan nog scheef ofzo). Ik voel dan dat ie wringt omdat ie niet volledig recht staat.

Zien ze dit in een bandengarage als ik ga uitlijnen? ( of er ook iets scheelt met veerpoot)
Eerlijk gezegd moet ik ook naar auto keuring, kijken ze dat soort zaken ook niet na dan?

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Meestal zijn dat wel raadgevers om direct in een werkplaats aan te landen toch, zeker als je niet weet wat dit veroorzaakt... Er zal maar wat losschieten @ 130 km/u op de snelweg! Niet alleen een gevaar voor jezelf dus!

NRG

• Ligone

Ligone

Moeha!

Zien ze dit in een bandengarage als ik ga uitlijnen? ( of er ook iets scheelt met veerpoot)
Neen, dat zien ze niet. zij kijken alleen de positie van de wielen tov elkaar en eventueel hoe het stuur staat op die moment.

Verwijderd

Topicstarter
Moeten ze niet checken of er ergens defecten zijn ofzo?

• Ligone

Ligone

Moeha!

Neen, die lijnen uw auto uit. Om dat vast te stellen moet ge em met beide voorwielen van de grond krikken, luisteren en voelen terwijl ge uw wielen opzij draait. Dat gebeurt niet bij een uitlijning! ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Ligone schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 18:43:
Neen, die lijnen uw auto uit. Om dat vast te stellen moet ge em met beide voorwielen van de grond krikken, luisteren en voelen terwijl ge uw wielen opzij draait. Dat gebeurt niet bij een uitlijning! ;-)
bij autocontrole checken ze dit dus ook niet`,

• Ligone

Ligone

Moeha!

Als het in een ver gevorderde staat is kan er misschien genoeg speling op zitten om bij de test met die schuifplaatjes gezien te worden maar die kans lijkt me toch klein!

Verwijderd

Topicstarter
Ligone schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:03:
Als het in een ver gevorderde staat is kan er misschien genoeg speling op zitten om bij de test met die schuifplaatjes gezien te worden maar die kans lijkt me toch klein!
Ok naar de garage ermee dan maar. Ty

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:43:
[...]

Ok naar de garage ermee dan maar. Ty
Btw, is net naar garage geweest, groter onderhoud, maar hebben ze miss niet opgelet...

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:12

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:44:
[...]

Btw, is net naar garage geweest, groter onderhoud, maar hebben ze miss niet opgelet...
Zegt niets, groot onderhoud is gewoon een checklist, daar zit "checken of het stuur wel stuurt" niet tussen.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Pagina: 1