Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Hallo,

Ik heb achter gekomen dat het mogelijk is om de shutterspeed op de LG G4 en One Plus One aan te passen. Dat zou dus betekenen dat je met deze toestellen long exposure foto's kan maken.

Hier bijvoorbeeld een long exposure foto van de melkweg geschoten met de LG G4:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7Sk6bCN.jpg?1

Ik heb zelf gezocht of er andere smartphones zijn met deze optie maar zonder succes. Weten jullie of er meer smartphones beschikbaar zijn, of binnenkort uitkomen die deze mogelijkheid hebben?

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 18:02
Zijn genoeg apps die dat kunnen.

Google Play: Camera FV-5 Lite

Deze gebruik ik zelf (maar dan de betaalde).

• ObiTewodros
rxr1991 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:08:
Zijn genoeg apps die dat kunnen.

Google Play: Camera FV-5 Lite

Deze gebruik ik zelf (maar dan de betaalde).
Die app gebruik ik ook maar als je camerasensor het niet ondersteund, dan kun je met die app geen long exposure foto's nemen. Met mijn Nexus 5 is het dus niet mogelijk simpelweg omdat de hardware het niet ondersteund.

• rxr1991
Met mijn note 3 kan het overigs ook. Ik kan me bijna niet voorstellen dat de hardware de beperkende factor is. In de API van Lolipop is er zelfs aandacht besteed aan het feit dat de shutterspeed aan te passen is. Welke Android versie draai je?

• ObiTewodros
rxr1991 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:48:
Met mijn note 3 kan het overigs ook. Ik kan me bijna niet voorstellen dat de hardware de beperkende factor is. In de API van Lolipop is er zelfs aandacht besteed aan het feit dat de shutterspeed aan te passen is. Welke Android versie draai je?
Android 6.0. Met Camera FV-5 kan ik wel de long exposure setting gebruiken, maar dat is niet echt long exposure, ze passen allerlei softwarematige trucjes om het effect te krijgen dat je hebt met long exposure waarbij bewegende objecten op strepen lijken.

In realiteit is je sensor dus niet langer blootgesteld aan licht en zul je geen melkweg foto's kunnen maken.

De Android OS ondersteund het inderdaad wel, dus het is niet zo gek dat je het terug ziet in de Android API. Echter om er gebruik van de kunnen maken moet je wel hardware hebben die het ondersteund.

Dit is trouwens wat ik tot nu toe begrijp, kan best dat ik het verkeerd heb. Ik weet in ieder geval dat de long exposure setting van camera FV-5 geen echte long exposure is op mijn Nexus 5.

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Huawei Honor 6 Plus, met 2 camera's is die juist gemaakt voor long exposure shots. De Nightmodus is erg goed hier in. Alleen heb je dus wel een statief nodig.

• rxr1991
Mocht je het wel graag met je huidige toestel willen doen en echt uitsluiten of het kan of niet, zoek dan even op welke chip er in zit en zoek de documentatie ervan op. In de datasheet staat het dan wel.

• ObiTewodros
rxr1991 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:06:
Mocht je het wel graag met je huidige toestel willen doen en echt uitsluiten of het kan of niet, zoek dan even op welke chip er in zit en zoek de documentatie ervan op. In de datasheet staat het dan wel.
Even een update:

Je had gelijk over dat het niet een hardware beperking was op mijn telefoon. Met L camera en verschillende andere apps kan ik een sluitertijd kiezen van 0,8 tot 1/75000 seconden.

Ik snap niet waarom je niet verder dan 0,8 seconden kan gaan. Het is toch simpelweg een kwestie van de sluiter langer open te houden? Als het 0,8 seconden kan, waarom zou het niet 1 minuut kunnen?

• rxr1991
Ik ben geen hardware expert maar ga er maar vanuit dat een camera chip in je telefoon niet is ontwikkeld voor dit soort doeleinden. Mocht je al fabrikant dus kunnen besparen door je buffers te kunnen verkleinen en connecties met minder bandbreedte in je chip te kunnen doen, dan doe je dat gewoon.

Ik gok dat dit dus daadwerkelijk het limiet van je sensor is. Zeker weten doe ik het niet, dan zou je toch echt de datasheet er bij moeten zoeken (mocht deze beschikbaar zijn)
Pagina: 1