Aankoopadvies gevraagd!

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedJD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-02 11:45
Hoi allemaal,

Ik ben weer toe aan een nieuwe pc, mijn huidige is inmiddels weer bijna 10 jaar oud en ik wil weer voorbereid zijn op te toekomst! (denk hierbij aan games als Fallout 4 op max settings, rust en ark etc.)
Daarnaast werk ik ook op mijn pc dus ik ben van plan om 2 monitors te halen, maar deze heb ik niet in het lijstje gezet.

De onderdelen heb ik gekozen op basis van het feit dat ik graag SLI wil draaien, maar de 2e kaart zal ik later pas aanschaffen.

http://pcpartpicker.com/p/hMKWhM

Zelf ben ik niet zeker over:
- moederbord (ik zat te denken wellicht een asus of gigabyte, maar geen idee welke)
- processor (was niet van plan over te clocken, maar ivm SLI wil ik voorkomen dat cpu de bottleneck is (vandaar ook de cooler))
- case (omdat bij mijn huidige pc ook maar net alles pastte (antec three hundred + asus p5e + radeon hd 4870) wil ik liever wat ruimte over hebben aangezien de cooler nogal groot/lomp lijkt + gtx980 lijkt me ook niet klein) warmte afvoer is ook een belangrijk punt

Als er wijzigingen zijn zie ik graag de prijs rond hetzelfde bedrag zitten (tenzij het echt niet anders kan)

Aangezien ik me al ruim 9 jaar niet meer met deze zaken bezig heb gehouden leek het mij een goed idee om wat advies aan jullie te vragen over de punten waar ik zelf niet zeker over ben, en als jullie andere vreemde dingen spotten hoor ik dat ook graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:57

Tazzios

..

Liever zo`n lijstje
Handleiding Pricewatch
Je topic in Desktop Aankoopadvies

Wat wordt de resolutie van de schermen? Wil je op beide schermen game of op 1?

Waarom wil je SLI? na 2 jaar een nieuwe kaart kopen is even snel, scheelt je in aanschaf(MB) en geeft minder problemen en stroomverbruik.

[ Voor 37% gewijzigd door Tazzios op 19-10-2015 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedJD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-02 11:45
Ah, mijn excuses, wanneer ik thuis ben zal ik even een nieuwe lijst genereren!

Ik hou ervan dat alles een beetje netjes uit ziet, het liefst heb ik dan ook 2 dezelfde monitors. Over het algemeen game ik op 1 monitor en gebruik ik de 2e monitor meer voor wanneer ik aan het werk ben. Resolutie hiervan wil ik wel minimaal 1920x1080, 4k hoeft van mij niet per se. (tenzij het mogelijk is dat ik 1 4k monitor heb + een 1920x1080 en ze er hetzelfde uitzien)

Reden voor SLI was eigenlijk meer voor het feit dat ik dan alleen een extra kaart hoef te plaatsen wanneer er meer grafisch vermogen nodig is, en een beetje omdat ik dat eigenlijk altijd al heb willen doen maar er nooit geld voor had :)

edit: @pacificocean

Deze had ik doorgelezen, heb helaas de laatste alinea overgeslagen, zodra ik thuis ben zal ik het aanpassen! Kan ik dit topic zelf verplaatsen naar juiste Desktop aankoopadvies, of kan een modje dit? (of nieuw topic plaatsen?)

[ Voor 15% gewijzigd door RedJD op 19-10-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:57

Tazzios

..

Er zijn ook 2560*1440 schermen.

In de praktijk komt die 2e videokaart er niet omdat 1 nieuwe kaart even snel. Je kunt het geld voor "optioneel SLI in de toekomst" beter bewaren voor een toekomstige vervanging van de videokaart.

Ik heb via de rapporteer knop(boven aan) al gevraagd of een modje hem wil verplaatsen.
Je kan hier de topic template meepakken om je openingspost toegankelijker te maken: Nieuw: topic templates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:13

br00ky

Moderator Harde Waren
Begin maar opnieuw in het subforum waar het hoort, Desktop Aankoopadvies volgens DAA beleid en een lijstje met de Handleiding Pricewatch.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.