Hallo allemaal,
Ikzelf ben nog wat noob in codes en formules, en ik zat wat leuks te maken maar ik kwam tot een probleem.
Ik probeer hier het probleem zo duidelijk mogelijk te maken
1. Ik heb een Integer list met een aantal nummers, de hoeveelheid nummers in deze list kan verschillen (In mijn geval van 2 nummers tot en met 6 nummers, maar misschien dat dit in de toekomst meer word).
2. Alle nummers in deze Integer list hebben maximaal de waarde 6 en zijn niet negatief (Dus 1, 2, 3, 4, 5, 6).
3. Ikzelf wil met een formule (Loops en dergelijk) bereiken dat elk optelresultaat in een aparte Integer list word gezet. Voorbeeld:
- Ik heb 3 nummers met de waarden 3, 4, en 5 in de eerste integer list.
- De getallen 3, 4 en 5 komen in de aparte integer list, want deze staan in de eerste.
- Het getal 7 komt ook in de aparte integer list, want 3 en 4 is samen 7.
- Het getal 8 komt ook in de aparte integer list, want 3 en 5 is samen 8.
- Het getal 9 komt ook in de aparte integer list, want 4 en 5 is samen 9.
- Het getal 12 komt ook in de aparte integer list, want 3, 4 en 5 samen is 12.
- Het is NIET zo dat je 7 (3 + 4) ook kan optellen met 9 (4 + 5), want 7 en 9 staan niet in de eerste Integer list.
- Het werkt alleen met optellen (+), dus geen min (-), keer (*) etcetera.
4. Alle eindgetallen komen dus in één aparte Integer list, ik wil ook dat alle getallen er maar 1x in mogen maar dat kan ik zelf wel.
Ik heb wat op internet rond lopen kijken maar ik heb eigenlijk weinig gevonden.
Weet je het antwoord niet in C# voor Unity maar in een andere taal, dan ben ik ook nieuwschierig naar dit antwoord aangezien dit best makkelijk vertaalbaar is.
Hopelijk is mijn vraag duidelijk, en hopelijk weten jullie een antwoord.
Alvast bedankt.
EDIT, misschien maakt dit het een beetje duidelijker (Denk het niet, maar oke):
Ikzelf ben nog wat noob in codes en formules, en ik zat wat leuks te maken maar ik kwam tot een probleem.
Ik probeer hier het probleem zo duidelijk mogelijk te maken
1. Ik heb een Integer list met een aantal nummers, de hoeveelheid nummers in deze list kan verschillen (In mijn geval van 2 nummers tot en met 6 nummers, maar misschien dat dit in de toekomst meer word).
2. Alle nummers in deze Integer list hebben maximaal de waarde 6 en zijn niet negatief (Dus 1, 2, 3, 4, 5, 6).
3. Ikzelf wil met een formule (Loops en dergelijk) bereiken dat elk optelresultaat in een aparte Integer list word gezet. Voorbeeld:
- Ik heb 3 nummers met de waarden 3, 4, en 5 in de eerste integer list.
- De getallen 3, 4 en 5 komen in de aparte integer list, want deze staan in de eerste.
- Het getal 7 komt ook in de aparte integer list, want 3 en 4 is samen 7.
- Het getal 8 komt ook in de aparte integer list, want 3 en 5 is samen 8.
- Het getal 9 komt ook in de aparte integer list, want 4 en 5 is samen 9.
- Het getal 12 komt ook in de aparte integer list, want 3, 4 en 5 samen is 12.
- Het is NIET zo dat je 7 (3 + 4) ook kan optellen met 9 (4 + 5), want 7 en 9 staan niet in de eerste Integer list.
- Het werkt alleen met optellen (+), dus geen min (-), keer (*) etcetera.
4. Alle eindgetallen komen dus in één aparte Integer list, ik wil ook dat alle getallen er maar 1x in mogen maar dat kan ik zelf wel.
Ik heb wat op internet rond lopen kijken maar ik heb eigenlijk weinig gevonden.
Weet je het antwoord niet in C# voor Unity maar in een andere taal, dan ben ik ook nieuwschierig naar dit antwoord aangezien dit best makkelijk vertaalbaar is.
Hopelijk is mijn vraag duidelijk, en hopelijk weten jullie een antwoord.
Alvast bedankt.
EDIT, misschien maakt dit het een beetje duidelijker (Denk het niet, maar oke):

[ Voor 8% gewijzigd door Jvann op 19-10-2015 16:08 ]